Osnaživanje zdravlja žene: Zajedno smo jedno! #ImeniJeStalo

Oktobar je mjesec koji je službeno proglašen mjesecom borbe protiv karcinoma dojke. Ova opaka bolest je najčešći malignitet u ženskoj populaciji i čini 27% od ukupnog broja novo dijagnosticiranih malignoma, dok je u muškoj populaciji ispod 1%.  U našoj zemlji sve je veći broj oboljelih, a statistike kažu da rizik da oboli od karcinoma dojke ima svaka osma žena. Broj novootkrivenih slučajeva godišnje iznosi 1.152, a na klinici za onkologiju KCUS tokom 2017. godine liječeno je 374 žene s novootkrivenim karcinomom dojke.  No, bolest nije kraj, ukoliko se na vrijeme dijagnosticira i krene s adekvatnim terapijama i zahvatima

Piše: Indira Delić

I ove godine naša prijestolnica bila je domaćin Trke/šetnje za ozdravljenje u okviru projekta „Race for the cure“ (#ImeniJeStalo) s ciljem osnaživanja zdravlja žene u borbi protiv karcinoma dojke. Kampanja #ImeniJeStalo nastala je kreativnom idejom tuzlanskog biznismena Mirze Mustafagića uz saradnju s Nelom Hasić (direktorica projekta) i Samirom Poričanin Petrešin (PR utrke). Pored toga Mustafagić se bavi influenceom. Njegov profil prati oko 12,500 osoba, pa je tako i krenula ideja za cijelu kampanju s influencerima, koja se pokazala odličnom

Veliki broj dama, koje su preživjele bolest i njihovi prijatelji, građani, porodice, timovi učenika, influenceri, poznate ličnosti iz cijele BiH su se odazvali ovom projektu, a trčanjem Vilsonovim šetalištem po ko zna koji put, pripadnice ljepšeg spola, pokazale su da su zajedno jedno!

Erna Saljević

\"\"

 Treba pozdraviti još toliko jutara

Erna Saljević, omiljena među ljubiteljima društvenih mreža – poznatija kao „Diva is back“, dugogodišnja novinarka i menadžerica kompanije „Kolektiv“ podržala je projekt „Race for the Cure“- #ImeniJeStalo

Nosim sva ona iskustva koja vas naježe, zbog silne snage tih žena, njihove upornosti i volje, želje i ljubavi prema životu. #ImeniJeStalo je zaista jaka poruka koja ne govori samo o tome da vam je stalo do njih, nego i do vaših vlastitih života, jer mnogi danas u ovom brzom svijetu često misle na sve drugo osim na zdravlje. A jednom kada ostanete bez njega, ništa vam više neće biti toliko bitno – kazala je Erna, te ukazala na važnost preventivnih pregleda.

 – Samo vas molim, popričajte s nekim ko se bori ili se izborio. Dovoljan je taj strah koji vam prostruji kroz kosti kada gledate u oči nekome ko je u jednom trenutku bio tako bespomoćan gledajući u svoju izvjesnu smrt, a ujedno, kada zamislite da to možete biti vi. Život je toliko lijep i kratak da ne mislimo na vrijeme na svoje zdravlje, jer treba pozdraviti još toliko jutara.

Samira Poričanin-Petrešin

\"\"

Bolesti ne smijemo okretati glavu

Kada je u pitanju trka „Race for the cure“, Samira Poričanin Petrešin, direktorica komunikacije RSG Grupe, autorica bloga „Prekardašijan“,  nalazi se u dvostrukoj ulozi. Pridružila se influenserima, ali je i u funkciji PR-a utrke.

 – Rijetki su događaji kao što je “Race for the cure” koji okupljaju građane iz cijele naše zemlje s jednom humanom idejom i ciljem da pokažemo svakoj ženi, i u onom najzabačenijem mjestu, da nije sama i da postoje ljudi koji će joj olakšati prolazak i borbu s ovom teškom bolešću. Istovremeno sjajno je svake godine na ulicama grada slaviti život s damama koje su pobijedile ovu bolest.

Na pitanje, zašto joj je lično važno da je dio ove kampanje, osnivačica Prekardašijan bloga kaže:

– Važno mi je zato što sam žena koja ima strahove, kojoj nije prijatan nijedan odlazak na pregled, žena koja ima prijateljice koje se bore s ovom bolešću i divim se njihovoj hrabrosti. Ne smijemo okretati glavu od bolesti, jer svakome od nas može zakucati na vrata, a tada uopće nije bitno imamo li novca i kojim se poslom bavimo

 Iza Razija Mešević

\"\"

  Samo nekoliko minuta potrebno je za samopregled

Iza Razija Mešević je docentica na Pravnom fakultetu u Sarajevu i ekspert iz prava intelektualnog vlasništva (autorsko pravo, patenti, žigovi). U slobodno vrijeme je urednik i osnivač lifestyle, travel i fashion bloga „Darling it’s Wunderbar“. Odluka da se priključi kampanji bila je refleksna.

– Smatram da je prevencija i borba protiv ove bolesti nešto o čemu se treba razgovarati cijelu godinu, a ne samo u mjesecu septembru/oktobru, jer niko od nas nije imun. Varka je vjerovati, da ukoliko ne postoji porodična anamneza, rak dojke ne može naći svoj put do svake od nas. Ignoriranje rizika ga neće umanjiti, dok svijest o njemu i redovni pregledi hoće. Ako imam platformu da skrenem pažnju na te stvari, mislim da je moj zadatak da to uradim – istakla je Mešević, te kazala da žene veoma često sebe stavljaju na drugo, treće ili peto mjesto na listi prioriteta.

Prvo se pobrinu za svoje bližnje, a tek onda misle na svoje potrebe. Stoga je ovaj projekt od izuzetne važnosti, kako bi se ženama skrenula pažnja na to, da je neophodno odvojiti vrijeme za svoje zdravlje. Samo nekoliko minuta je potrebno za samopregled, a one mogu biti ključne.  

Amna Džambić

\"\"

 Žene mogu mnogo pomoći jedna drugoj

Amna Džambić, marketing stručnjakinja, vlasnica marketinške agencije „Branded Sarajevo“ i kćerka vlasnika bh. kompanije Bingo d.o.o. za projekt „Race for the Cure“ čula je prije nekoliko godina tokom jedne od prethodnih kampanja. 

 –  Ovaj projekt mi je posebno drag jer tek sada vidimo koliko je divno kada ste svi zajedno, a posebno kada se žene zalažu jedna za drugu i kada svi skupa imamo isti cilj, a to je zdravlje. Preventivnim pregledima možemo biti brži od bolesti – kazala je Amna, te dodala:

Danas su nam sve informacije dostupne, kao i veliki broj doktora i klinika, tako da, skoro, nema nikakvih prepreka što se preventivnih pregleda tiče. Prvi put teško je odlučiti, ali kada jednom odete na pregled, pod ruku sa svojom najboljom prijateljicom ili kolegicom s posla, i kada vidite koliko je bezbolno, brzo i jednostavno, tada shvatite da vam je oduzelo minimalno vremena, a učinili ste nešto važno za svoje zdravlje. Svima nama treba malo podrške, a vjerujem da žene mogu mnogo pomoći jedna drugoj.

 Adna Džambić

\"\"

 Istupite korak naprijed, pričajte s najbližim

Adna Džambić, magistrica ekonomije i direktorica „Victor Retaila“,  koja je vlasnik Alta Shopping Centra, kao i starija sestra Amna, podržala je kampanju  „Race for the Cure.

– Moja motivacija za kampanjom „Race for the Cure“ je prije svega bila moja sestra, koja mi je prenijela svoje iskustvo prilikom posjete jednog od ruralnih područja. Međutim, nakon mog prvog susreta s dragom Nelom Hasić, ova motivacija je prešla u nešto mnogo značajnije. Samo pet minuta provedenih s Hasić, osjetila sam njene emocije, pozitivnu energiju koju nije izgubila gledajući mnoge borbe za život, trud koji je uložila da ostvari svoje snove – da svaku od nas ohrabri da nije kraj svijeta ukoliko se desi i ono najgore i da svakoj od nas pomogne.

Džambić je istakla  i važnost odlaska na redovne preglede.

– Bitno je krenuti od sebe… Niti jednoj od nas nije lako prvi put skupiti hrabrost i otići na pregled. Svoj prvi pregled obavila sam u prisustvu svoje mame i sestre, a puno kafa s najboljim prijateljicama je prošlo pričajući o samopregledima. Moj svaki samopregled je bilo pronalaženje „nečega“, ali svaka promjena na mom tijelu rezultirala je posjeti ljekaru. Naravno, na svaku promjenu utječe i način ishrane, kao i neka vrsta aktivnosti koju bi svako od nas trebao obavljati. Obično, moja svaka sedmica uključuje aktivnost, ukoliko to nije odbojka, tenis, teretana, onda je to improvizacija vježbi kod kuće. Svakako, mislim da je najbitnije istupiti korak naprijed i pričati sa svojim najbližim o sebi i eventualnom problemu i, naravno, posjetiti ljekara.

 Ana Bavrka

\"\"

Dame, ujedinimo se!

Ana Bavrka, iako po profesiji inžinjer radiološke tehnologije, zaposlena  je kao voditeljica na Hayat televiziji, fitness je instruktorica i zaljubljenica u zdravi stil života. Medicina je njena prva ljubav, pa se nada da će se u budućnosti  vratiti njoj.  Već nekoliko godina aktivno učestvuje u trci \’\’Race for the Cure\’\’ i sigurna je da će biti dio nje, kako ona kaže, dok je god noge budu služile.

– Ponosna sam na činjenicu da mogu i imam priliku da svojim primjerom druge “probudim“ i pomognem da shvate važnost pregleda, ma koliko malo ili puno godina imali. Vjerujem da ovakvim projektom samo dobre stvari možemo postići, tako da su moja iskustva samo pozitivna, a ekipa sjajna. Inspirativna, zabavna i puna života – kazala je Bavrka, te istakla da je veoma sretna što je dio ovog projekta.

Prije svega, ovakvoj jednoj kampanji,  želim da dam svoj doprinos kao čovjek, kao žena na kraju krajeva, jer ako se međusobno ne podržavamo i ne podupiremo, ko će? Naprosto, moje čovječje vrijednosti mi tako nalažu. A, da ne spominjem da sam i ja jedna od onih koja u porodici ima jedno manje koje je ova opaka bolest pobijedila. E, nećeš, ne više. Jer ćemo to spriječiti, jer ćemo naučiti, jer ćemo te preduhitriti! Važno je, svima bi nam trebalo biti važno. Ovaj život jedino ima smisla kako ga trošimo na pravilan način. Želim pokazati moju ljubav i empatiju ovim gestom.

Midheta Agić

\"\"

  Ova kampanja je nadmašila stereotipne standardne

Midheta Agić, menadžerica za Massimo Dutti, ilustratorica, osnivačica Gazara, studentica dizajna enterijera, na instagramu poznatija kao „lutkarka“ također je podržala kampanju „Race for the Cure“ #ImeniJeStalo

– Rekla bih da je ovo jedan projekt koji je zahtijevao snagu iznimno jakih, predanih žena da bi se cijela priča javnosti BiH predstavila na ovakav način. Budući da sama priča i tema koja stoji iza cijelog projekta nije nimalo laka, konačan rezultat i kompletna kampanja koja se vrti po medijima je apsolutno nadmašila stereotipne standarde na kakve obično nailazimo u većini domaćih projekata. Sigurna sam da će feedback s druge strane biti veoma dobar i da će se kompletnom pričom doći do velikog broja žena u BiH – kazala je i dodala:

– Veoma mi je drago da sam prepoznata kao jedna od žena koja svojim angažmanom/djelovanjem mogu biti dio ove priče i da drugim ženama prenesem svijest o važnosti ove kampanje. S druge strane usrećuje me i činjenica da će kroz moj Instagram profil ova kampanja doći do mlađih žena, djevojaka, koja se možda prvi put susreću sa spoznajom o važnosti redovnih pregleda i, naravno, samopregleda.

 Ševala Hodžić

\"\"

 Posvetite pažnju pravilnoj ishrani

Ševala Hodžić, buduća nutricionistkinja iz Sarajeva, sa 16 godina suočila se s teškim zdravstvenim problemom, moždanim udarom. Nikada nije dopustila da taj nemili događaj određuje ostatak njenog života. Počela se intenzivno baviti izučavanjem hrane i njenim blagodatima za tijelo. Kao influencer je kroz svoj Instagram profil “lala_food land“, na kojem redovno stavlja recepte i savjete o zdravom načinu ishrane, uspjela preokrenuti veliki broj ljudi da se posvete sebi i svom zdravlju.

– Kroz svoja životna iskušenja, shvatila sam da čovjek može sam hodati kroz život, ali da je ljepše u društvu. Kada osjetite da imate podršku drugih ljudi, lakše je pobijediti životna iskušenja. Kroz učešće u ovoj kampaniji upravo to dokazujemo– da je lakše hodati i boriti se skupa.

 Na pitanje kako žene dodatno educirati o karcinomu dojke, Hodžić kaže:

Kao budući nutricionista, edukacija o karcinomu dojke ne treba samo da se zasniva na samopregledu i odlasku doktoru. Edukacija treba da se zasniva, odnosno „da pokrije“ i područje hrane kao i stresa koji utječu na nastanak bolesti kao i sprečavanje iste. U slučaju žena koje su već oboljele od bolesti i koje su se uspješno izliječile pažnju treba posvetiti pravilnoj ishrani i pravilnom načinu života nakon bolesti.

 Eda Bukvić

\"\"

 Rak je izlječiv, ukoliko se otkrije na vrijeme

Eda Bukvić, diplomirana pravnica iz Sarajeva, ljubiteljica Level up Crossa, zdrave ishrane, digitalnog marketinga i društvenih mreža, također, je podržala projekt borbe protiv karcinoma dojke.

Čast mi je što mi je pružena prilika da budem dio ove kampanje i dio ovog tima, koji posjeduje sjajnu pozitivnu energiju, koja se i osjeti kroz čitavu kampanju. Projekt je značajan jer je cilj kontinuirano i masovno educiranje populacije o prevenciji i usvajanju zdravih životnih navika, te preventivno djelovanje na rano otkrivanje dojke i informiranje javnosti o važnosti o bolesti raka dojke, prevenciji i ranom otkrivanju. Ovim projektom ne samo da podstičemo žene da idu redovno na preglede nego i slavimo snažne žene koje su pobijedile rak te pružamo podršku svim ženama koje se trenutno bore s ovom bolešću, kazala je vlasnica Instagram profila „ohmyglam“, te istakla važnost redovnog samopregleda

– Bitno je i ukazati na potrebu brzog reagiranja u slučaju pronađene promjene na dojci jer ono što je najbitnije napomenuti jeste da je  rak dojke izlječiv ukoliko se otkrije na vrijeme.

 Amila Ćoralić

\"\"

  Zajedničkim snagama moramo se boriti!

Nakon deset godina provedenih na RSG radiju kao novinar, urednik i voditelj, Amila Ćoralić prelazi na „drugu stranu“ i trudi se kolegama novinarima biti na usluzi, radeći već desetu godinu, posao glasnogovornika Federalnog ministarstva prometa i komunikacija. Slobodno vrijeme provodi na Instagramu, pod pseudonimom „Shmeezla“.

Na pitanje zašto joj je lično važno da je dio ove kampanje, Ćoralić ističe:

 – Jer mi je stalo! Jer nema nedodirljivih! Jer je nažalost karcinom dojke jedno od najčešćih malignih oboljenja kod žena u BiH. Brojke i statistika su zaista alarmantne, ali iza svakog tog broja nečija je majka, sestra, supruga, prijateljica. Svako od nas može postati dio te strašne statistike i zato nas se sve tiče. Zbog toga se zajedničkim snagama moramo boriti, kako bismo unaprijedili dijagnostiku i tretman oboljelih od karcinoma dojke, te da oboljelima pružimo što veću podršku.

Istakla je i važnost odlaska na redovne preventivne preglede.

 –  Trebamo početi otvoreno razgovarati, organizirati skupove u lokalnim zajednicama, predavanja u obrazovnim ustanovama, jer nažalost karcinom dojke je u našem društvu i dalje tabu tema, a to se na sve načine treba mijenjati – kazala je Amila.

  Džejla Ramović

\"\"

 Probudimo sve „uspavane“ žene!

Džejla Ramović svojim slavujskim glasom izražava svoja osjećanja, te pruža energiju u kojoj želi da uživaju svi koji vole dobru muziku. Ova mlada pjevačica i učenica Ekonomske škole iz grada na Drini, Goražda, poznata je kao neko ko je ostvario učešće u brojnim kampanjama.

Posebno sam podržala kampanju „Race for the Cure“ jer sam i sama žena i moj život sačinjavaju meni veoma važne žene: mama, dvije sestre, nane, tetke.

Moja ocjena je vrlo visoka za ovu i sve druge kampanje koje imaju humanitarni cilj. Ovom kampanjom se može dosta postići, treba je podržavati, promovirati ne samo u ovim danima kampanje već uvijek, svaki dan i koristiti sva moguća sredstva od javnih medija, interneta, obrazovnih ustanova, kako bi što više ljudi probudili i “osvijestili” – istakla je ova mlada djevojka te dodala:

– Samopregled je veoma važan. Tako rutinski, a tako bitan! E upravo iz tog razloga je važna ova kampanja koja ima za cilj da probudi “uspavane” žene.

Šejla Ramović

\"\"

 Ovakav tip kampanje donosi samo dobre stvari

Šejla Ramović je studentica Fakulteta informacijskih tehnologija, starija Džejlina sestra i ljubiteljica društvenih mreža. Kada su joj ponudili da bude dio kampanje „Race for the Cure“- #ImeniJeStalo odmah je pristala.

– Kada me je jedan od organizatora i učesnika kampanje Mirza Mustafagić pozvao, nisam se dvoumila ni sekundu. Jasno je da ovakav tip kampanje donosi samo dobre stvari. Mnogo dragih i veselih ljudi je uključeno, te je samo pripremanje fotografija bilo zabavno. Ranije sam čula za kampanju, znala sam o čemu se radi, ali tek sada imam pravu sliku o tome i želja mi je da u budućnosti što više ljudi bude uključeno da bi se u što većem broju razvila svijest o ovom problemu.

Ovaj projekt je ocijenila visokom ocjenom.

– Učešćem u kampanji dobila sam mogućnost vidjeti šta ove jake žene iz organizacije „Race for the Cure“ godinama rade kako bi podigle svijest o bolesti i preventivnim pregledima. Postigle su mnogo, ali nažalost i dalje je tu veliki broj ljudi koji su nezainteresirani i ne znaju – istakla je ona.

 Lejla Ramović

\"\"

 Svi se moramo upoznati s ovom bolešću

 Kao Šejla i Džejla i srednja sestra Lejla Ramović podržala je projekt „Race for the Cure“. Studentica je ekonomije, a samo pozitivna iskustva nosi iz ove sjajne priče.

– Ovaj projekt bih ocijenila čistom desetkom. Zaista mi je zadovoljstvo biti u timu ljudi koji rade veoma dobar posao za dobrobit svih žena koje su nažalost već oboljele, ali i na svijesti svih ostalih žena, pa i muškaraca, jer bismo ipak svi trebali biti upoznati s težinom i važnošću ove bolesti – kazala je i dodala:

Sretna sam što smo moje sestre i ja imale priliku biti dio kampanje, prvenstveno zato što smo se mi dodatno educirale, naučile neke nove stvari i uvidjele važnost redovnih pregleda. Smatram da je to veoma bitna stvar jer će se na taj način bolest i ako postoji, ne daj Bože, najvjerovatnije uočiti u nekom ranom stadiju, zaustavit će se njeno dalje širenje i povećat će se šanse za uspješno izlječenje.

 Mirza Mustafagić

\"\"

 1% muškaraca oboli od raka dojke

Sjajni mladi biznismen iz Tuzle, social media manager, Mirza Mustafagić dio je projekta „Race for the Cure“ #ImeniJeStalo. Ovaj mladi čovjek vlasnik je PR2M Agency.

Od prošle godine, kroz profesionalni dio uključen sam u projekt „Race for the Cure BiH“. Nela Hasić, direktorica projekta me, nakon što je saznala moje reference i vidjela moj rad, pozvala da na projektu radim kao social media manager što sam ja s radošću prihvatio. Tu se vremenom rodilo prijateljstvo i danas smo mi bukvalno mala porodica koja s osmijehom na licu rješava sve probleme s kojima se suočavamo u organizaciji samog eventa. Također, ja sam jedini muškarac u ovoj kampanji i to nije slučajno tako. Naime, ne smijemo zaboraviti da ovo nije 100% ženska bolest. Zapravo 1% oboljelih, a to nije mala cifra kada se uzmu sve brojke u obzir, su muškarci, tako da ja predstavljam taj 1% i izuzetno sam ponosan što sam sa tako prekrasnim damama u ovom projektu. Ja ga shvatam isuviše lično zbog izuzetne involviranosti u projekat, ali objektivno gledajući mislim da smo uradili dobar posao. Dosegli smo reach od otprilike 500.000 osoba na društvenim mrežama, prije svega mladih osoba koje su nama također jako bitne, što je zaista odlična brojka. Uvijek ću nositi prekrasne uspomene na cijelu ovu priču.

Na pitanje zbog čega je njemu lično važno da je dio ove priče, Mustafagić ističe.

– Pored profesionalnog dijela i privatno je ovo meni važna priča. Naime, moja majka, mamina mama, je preživjela karcinom dojke. I samo osobe koje su to preživjele ili su imale nekoga bliskog sebi ko se borio s tom bolešću zna koliko je to teško. Kada vam se desi tako nešto u porodici, apsolutno sve staje i svi se okrećete prema toj osobi. Moja majka je za mene bila izuzetno važna osoba u životu i sve što radim i što ću raditi za ovaj projekt posvećujem njoj. Ali s druge strane, ovaj projekt bi trebao biti važan svakome od nas podjednako, jer bolest se nažalost može dogoditi bilo kome.