Koliko zabrana photoshopiranih fotografija može uništiti posao influencera?

Vijest o novom zakonu koji zahtjeva od influensera i oglašivača da obrađene fotografije u photoshopu obavezno naglase, izazvala je itekakvu pometnju.

Zakon je prvo usvojen početkom ovog mjeseca u Norveškoj, a ostale zemlje su uveliko počele razmatrati ovakvu vrstu prijedloga. Fotografije na kojima je promijenjena veličina nekog dijela tijela ili struktura kože modela morat će sadržavati etiketu koju je osmislio Ministarstvo za djecu i porodična pitanja. Dakle,ovo podrazumijeva da su smanjivanje struka, povećavanje usana ili \”crtanje\” nepoželjni.

\"\"Ovo će utjecati samo na fotografije koje se koriste u promotivne svrhe. Međutim, zakon uključuje i fotografije koje dijele poznate ličnosti, odnosno influenseri na platformama kao što su Instagram, TikTok, Facebook, Snapchat i Twitter. Drugim riječima, \”pogođeni\” su oni postovi od kojih influenseri zarađuju.

Definitivno podržavam da se mora naglasiti ukoliko se fotografije retuširaju, nekada kada sam se ja počinjala baviti modelingom, retuširanje je značilo skloniti poneku aknu ili ukloniti sjaj sa čela i sl. Medjutim, sada je zaista ovo otišlo predaleko. Neke osobe se retuširanju do neprepoznatljivosti i kad ih vidite uživo to jednostavno nije ta osoba, kazala je Samra Menzilović, influenserka koja se aktivno bavi ovim poslom već duže vrijeme, te dodala:

\"\"

Najlakše je kliknut i izmjenit lični opis, medjutim kakvu poruku šaljemo sa tim? Nemojte raditi na sebi, nemojte ulagati u svoje zdravlje, dovoljno je da jednim klikom izbrišete sve nedostatke. Ja sam apsolutno za to da šaljemo ispravne poruke, a to je da je apsolutno ok imati nedostatke i apsolutno sa tim biti ok. Ljepota je u očima posmatrača, istaknula je Samra.

Ajla Habibija, mlada mama i influencerka, kazala je kako je ova odluka veliki iskorak u borbi protiv nerealnih očekivanja i insta(nt) zadanih pojmova ljepote.

\"\"

Photoshop podržavam samo u slučajevima modne i reklamne fotografije na nivou koji je neophodan da se nešto naglasi ili akcentira te kao umjetnički doživljaj, a koristi se za promotivne svrhe i ne na društvenim mrežama. Smatram da su veći problem Instagram i drugi filteri koji u potpunosti mijenjaju lični opis. Na nama, blogerima, influenserima je da promoviramo prirodnost, da se pokažemo u stvarnom svjetlu kako bismo mlađim korisnicima društvenih mreža pružili primjer da je normalno biti – normalan, kazala je Ajla.

Ovo nije prvi put da su poduzete mjere protiv nerealnih ideala ljepote. Getty Images je iz svoje baze izbacio retuširane fotografije. Francuska je 2017. godine uvela zakon koji modnim časopisima zabranjuje da objavljuju pomentu vrstu fotografija.
\"\"
Također, Pinterest je definitivno prva platforma koja je potpuno zabranila objave koje uključuju bilo koje recenzije proizvoda za mršanje, bilo kakav sadržaj koji idealizira ili omalovažava određene tipove tijela, reference na indeks tjelesne težine (BMI) i bilo koji proizvod za koji se tvrdi da pomaže pri mršavljenju.

\"\"

Pinterest je ranije zabranio oglase koji sadrže tablete za smanjenje kilograma ili tablete za suzbijanje apetita, dodatke ili druge proizvode; one poznate “before and after” fotografije, postupke mršavljenja poput liposukcije ili sagorijevanja masti, no čini se da im to nije bilo dovoljno.