Sabina Bisić i Ajla Fijuljanin: Kako je „Intuitiva“ spojila Bosance i Hercegovce širom svijeta

Želeći razviti posao u svojoj rodnoj zemlji, Sabina čija je stalna adresa bila u New Yorku osnovala je i osmislila brend „Intuitiva“, te cijelu proizvodnju ovih kožnih espadrila organizirala u Visokom, dajući posao u ruke sposobnim i nezaposlenim ženama

Piše: Lejla Lojo-Karamehmedović; Foto: Muamer Kolar

Priča o espadrilama „Intuitiva“ jedna je od onih koja će vas natjerati da vjerujete u sebe, svoje mogućnosti, kao i konstataciju da je moguće uraditi baš sve ukoliko to iskreno želite. Ove udobne, elegantne, ali prije svega organske i trendy espadrile proizvod su koji nastaje u malom mjestu pored Visokog, ali njihovu udobnost osjete i klijenti širom svijeta. Vjerovatno se pitate ko je tvorac cijele ideje. Njeno ime je Sabina Bisić (31). Po zanimanju je stomatologinja i ostvarila je zavidnu karijeru u ovom polju, te je vlasnica stomatološke ordinacije u New Yorku. No, ovoj kreativnoj i poduzetnoj dami, koja je rođena u Gradišci, stomatologija nije bila dovoljna. Prije nepune tri godine počela je razmišljati o poslu koji bi mogla razvijati u matičnoj zemlji. Sabinina desna ruka, ujedno i najveća podrška, njen je suprug Tahir, Sarajlija s njujorškom adresom.

\"\"

Organski proizvod

Jedino što smo u tim trenucima znali jeste da naš posao mora biti vezan za BiH. Željela sam mladima ovdje pružiti mogućnost da iskažu svoju kreativnost i budu zadovoljni onim što rade. Htjela sam pokazati da se i u BiH može živjeti od kreativnosti. Kako sam tog ljeta, kada se ideja rodila, sve vrijeme nosila espadrile, logično smo se zapitali, zašto ne bismo proizvodili espadrile u BiH i plasirali ih na svjetsko tržište – počinje svoju priču Sabina.

\"\"

Od ideje, pa do njene realizacije prošlo je godinu i 10 mjeseci. Sabinu su u njenom naumu čekale mnoge administrativne prepreke, a ni osoblje na šalterima nije bilo pretjerano naklonjeno prema djevojci koja dolazi iz dijaspore. Kao da to nije bilo dovoljno, dodatno razočaranje bilo je nepostojanje fair trade trgovine.

 – Razočarali smo se kad smo vidjeli da fair trade ne postoji u BiH, posebno u obućarskoj industriji, a mi smo željeli omogućiti zdravu poslovnu sredinu u kojoj će radnici biti zadovoljni, zaštićeni i s osmijehom dolaziti na posao. Kako takvu kompaniju za proizvodnju espadrila nismo mogli naći, osnovali smo vlastitu. Zapravo smo otkupili jednu fabriku, te stvorili nove uslove rada. Najprije smo zaposlili 29 radnika, a danas smo taj broj morali svesti na devet i sve su žena. Željeli smo da radnici budu u potpunosti zadovoljni i zato smo smanjili broj uposlenika – objašnjava nam Sabina.

\"\"

Njoj i njenom timu nedavno se pridružila i 26-godišnja Ajla Fijuljanin. I dok je Sabina na sebe preuzela kreativni i dizajnerski dio, Ajla se brine o razvoju posla, finansijama, kao i promociji Intuitiva brenda.

– U početku smo imali za cilj da espadrile plasiramo na američko tržište. No, ubrzo su nam se počeli javljati i kupci iz Australije, Kanade, pa i BiH. Mislili smo da će espadrile uglavnom kupovati naša dijaspora, jer su to ljudi koji žele imati vezu s Bosnom, a opet, zbog država u kojim žive, znaju cijeniti kvalitetan organski proizvod. No, narudžbe Amerikanaca koji uopće nemaju veze s BiH, su nas demantirale – kaže za naš magazin Ajla, koja trenutno radi na plasiranju espadrila u 15 zemalja svijeta. Iako se mogu naručiti putem weba www.intuitivanyc.com, uskoro će se moći kupiti i u concept store objektima. Ajla i Sabina već su uspostavile saradnju s jednom takvom radnjom u Abu Dhabiju.

\"\"

Ljepše nego na slikama

Intuitiva za sada obuhvata kožnu kolekciju espadrila za muškarce, žene, te pape za bebe, a uskoro je namjeravaju i proširiti. Za američko tržite lansirat će i kolekciju za pse.

Neskromno moram priznati da su reakcije za espadrile odlične. Podjednako se dopadaju i ženama i muškarcima. Imali smo kupce oba spola, različitih starosnih skupina, od 20 do 55 godina. I to je bio naš cilj. A nekada znam plakati dok čitam e-mailove i poruke koje mi pristižu od kupaca. Kada sam dobila reakciju na prve prodate papice, doslovno sam se rasplakala. Mušterija mi je napisala da su uživo puno ljepše nego na slikama – iskreno će Sabina.

Važno je napomenuti da su baby pape izrađene od prirodne kože, koja u sebi ne sadrži krom, te je namjenski urađena baš za ovu proizvodnju.

– Zapravo je zanimljivo kako je ovaj business uvezao jedan veliki lanac. Kad sam željela kupiti pravu kožu, javili su mi se seljaci koji su mi je prodali, a potom smo dali da se preradi u jednoj kožari s kojom sarađujemo. Sada su tu kožu počeli izvoziti po svijetu. Cijeli „Intuitiva“ proizvod napravljen je u BiH, osim đonova za espadrile, koji se izrađuju od jute. To se, nažalost, u BiH ne proizvodi, pa smo morali naručiti iz Španije. Možda sada nekoga potaknemo da napravi i te đonove. No, to nije sve. Ovom pričom spojili smo naše sugrađane širom svijeta, od našeg dečka koji nam snima fotografije u New Yorku, preko Tarika iz Sarajeva koji je model, do žene iz Španije koja je također iz BiH, a s kojom sarađujemo – ponosno će Sabina i Ajla, dodajući kako u skorije vrijeme žele dati priliku i mladim kreativcima iz BiH.

– Kada budemo dizajnirali zimsku kolekciju, pozvat ćemo mlade bh. dizajnere da nam pošalju svoje prijedloge. Izabrat ćemo one koji se pokažu najboljim i potpisati ih kao dizajnera te kolekcije. Vjerujemo da je to referenca koja će im otvoriti mnoga vrata, a tako ćemo i podržati mlade i kreativne ljude u BiH – poručile su nam na kraju Ajla i Sabina.