Lejla Zonić: Lijepe stvari nisu uvijek i skupe

Naša sagovornica vlasnica je “Urban Home” brenda, a svoju je kreativnost usmjerila i ka dizajniranju, te sama potpisuje dizajn proizvoda “Urban Home”. Za naš magazin govorila je o poduzetništvu, dizajnu, ali i svom jedinstvenom modnom stilu i trendovima koje prati

Razgovarala: Lejla Lojo-Karamehmedović

Brojne poslovne obaveze, te aktivnost tokom većeg dijela dana ne trebaju biti opravdanje niti izgovor poslovnim damama da ne vode računa o svom izgledu. Naprotiv, česti sastanci, konstantni kontakti i nepredviđeni susreti razlog su više da uvijek izgledate najbolje što možete, te u najboljem svjetlu predstavljate kompaniju kojom upravljate. Ove činjenice svakako je svjesna i naša sagovornica Lejla Zonić, vlasnica tuzlanskog brenda “Urban Home”. Radi se o domaćoj kompaniji, koja je zapravo kćerka firme “Krojački salon Zonić”. Prije dvije godine kompanija se orijentirala na “urbano” i “moderno”. Fokusirani su na domaćinstva, a bave se proizvodnjom stolnjaka, nadstolnjaka, dekorativnih jastučnica i sl. Oduševit će vas raznolikošću dezena i bogatom ponudom, a “Urban Home” proizvode možete pronaći u skoro svim bh. gradovima.

\"\"

Naša je sagovornica vlasnica ove kompanije, no svoju je kreativnost usmjerila i ka dizajniranju, te sama potpisuje dizajn proizvoda “Urban Home”. Za naš magazin govorila je o poduzetništvu, dizajnu, ali i svom jedinstvenom modnom stilu i trendovima koje prati.

 U čemu pronalazite inspiraciju i odakle sklonost ka dizajniranju?

– Svakodnevica u kojoj egzistiram, živim i stvaram, predstavlja najveću bazu inspiracije. Bez podrške roditelja, sestre i supruga ništa ne bi bilo od ovoga. Oduvijek me zanimalo uređenje enterijera, savremeni i moderan dizajn. Mnogo dobrih ideja nalazi se u sadržajima printanih i digitalnih medija. Pažljivo pratim, osluškujem i analiziram okruženje u kojem se nalazim. Kada voliš ono što radiš, onda nije teško doći do cilja.

\"\"

A da biste na tržištu bili jedinstveni, istaknuti s najljepšim pakovanjem, potrebna je posebna predanost u radu. Dizajn ambalaže, u koju se pakiraju proizvodi, predstavlja potpuno novi proces, koji zahtijeva dodatnu angažiranost i kreativnost na djelu.

\"\"

Sasvim slučajno našla sam se u ovim vodama. Dugo sam bila zaposlena sasvim u drugoj djelatnosti i nije bilo lako sve to napustiti, ostaviti iza sebe, a upustiti se u nešto sasvim novo, meni do tada nepoznato. Žene se, danas, rijetko upuštaju u ovakve poslovne poduhvate. Govorim o proizvodnji.

 Kada počinje Vaše radno vrijeme, a kada završava?

– Moj radni dan počinje rano, u jutarnjim satima obavljamo pripreme za odlazak kod bake koja tokom dana čuva dijete. To predstavlja naš jedinstveni jutarnji ritual koji obavljamo zajedno i družimo se prije svih obaveza. Slijedi odlazak na posao. Radno vrijeme u firmi zvanično počinje u 8:00, a završava u 16:00. Nakon toga slijede obaveze koje obavljam u kući, čitam e-mailove i odgovaram pošiljaocima. Nađu se tu i druge obaveze koje ne stignem završiti u toku dana.

 Šta smatrate svojim najvećim poslovnim uspjehom?

– Ono na što sam posebno ponosna je prepoznatljivost i zastupljenost naših proizvoda širom BiH. Činjenica je da se proizvodi mogu kupiti u skoro svim gradovima u BiH. Svakodnevno pristižu pozitivne povratne informacije s terena. Kupci i poslovni saradnici nas podržavaju, bodre nas da nastavimo raditi kao i do sada. To je najsnažnija i najznačajnija motivacija za rad.

Šta biste poručili svim poslovnim damama koje se svakodnevno susreću s izazovima poduzetništva?

– Iako se žene sve češće uključuju u poduzetničke aktivnosti, ukupan broj poduzetnica još je na niskom nivou. Da biste lakše i efikasnije došli do cilja, potrebno je detaljno proučiti svoje okruženje, upoznati se s problemima i slabostima, izbjeći opasnosti, te maksimalno iskoristiti prednosti i poslovne prilike koje se pružaju.

 Poznati ste po smislu za modu. Kako biste opisali svoj odjevni stil?

– Mogla bih reći da je to u najvećoj mjeri “casual” stil. Najčešće je to kombinacija u kojoj se osjećam udobno, u kojoj se, bez problema, mogu kretati gradom tokom cijelog dana. Prilikom odabira poigravam se bojama. Taj odabrani sklad vodi me kroz sve dnevne aktivnosti: posao, kafa s prijateljima, odlazak na dječiji trening ili večernje piće. Kada je riječ o poslovnim prilikama, izbor se u velikoj mjeri razlikuje od varijante za dnevne aktivnosti.

 Od koga ste naslijedili sklonost ka modi?

– Moja sestra i ja oduvijek smo imale tu sklonost. Moglo bi se reći da je to bio naš  naš mali ritual koji smo nazivale \”sređivanje\”. Za sve je zaslužna mama. Moja mama se oduvijek lijepo oblačila i pazila na svoj izgled, bez obzira na prilike i povod. Ta žena je uvijek lijepo obučena, uredno našminkana i nikada i nigdje ne ide bez \”frizure\”.

 Koji komad odjeće ili asesoara Vam je slaba tačka?

– Postoji nekoliko stvari bez kojih nikako ne bih mogla slijediti svoj stil. U ovom slučaju, izdvojila bih izderane traperice, naočale i over size dugi džemper.

Koliko Vam je važno poštovanje dress coda, posebno kada je posao u pitanju?

– Izrazito ga poštujemo, kako ja, tako i moje kolege. Radi se, prije svega, o praktičnim razlozima jer ne možemo uvijek znati gdje će nas, tokom dana, posao odvesti i gdje ćemo završiti. Nastojimo se prilagoditi. Ostale kolege, uposlene u proizvodnji, rade u onome u čemu se osjećaju najudobnije. Nismo strogi po tom pitanju.

Na čemu, kada je moda u pitanju, nikada ne štedite?

– Lijepe stvari nisu uvijek i skupe. Neizostavan segment je obuća. Trenutno puno pažnje polažem na dobre tenisice. Volim kvalitetne torbe i jakne, a posebnu strast osjećam prema satovima.

 Koga posebno cijenite od bh. ili regionalnih dizajnerskih imena?

– Drago mi je da domaći dizajneri sve češće, imaju priliku pokazati svoje kvalitete. Mnogo je dobrih i kvalitetnih kolekcija proizvedeno u BiH. Dopada mi se stil kreatorke Blanke Zgonjanin, posebno brend \”Lolita Blanka\”. U njenim kreacijama pronalazim sebe.

 Šta radite sa starom odjećom?

– Svjesna sam da mnogi imaju ovaj problem. Nisam od onih tipova koji se, na neki način, vežu se za komade garderobe. Istina je da ostavim poneki, tu i tamo, ali ostale poklanjam.

Gdje obavljate najbolji shopping?

– Ranijih godina kupovinu sam obavljala izvan BiH. Prije izvjesnog vremena, da bih kupila odgovarajući dio odjeće, odlazila sam u drugi grad. U to doba, ponuda garderobe koju ste mogli kupiti u Tuzli bila je dosta ograničena. Sada sve obavljam u Bingo City Centeru Tuzla. Prodavnice koje su smještene u tom objektu imaju sve ono što mi treba.

Koja odjevna kombinacija je Vaš spas u zadnji čas?

– Izderane traperice, bijela košulja ili tunika, štikle obavezno. Uz to bih uvijek dodala dobar komad nakita i to je to.

Koje odjevne kombinacije nosite na poslovni put?

– Volim da je sve uredno i na vrijeme organizirano. Tako se odnosim i prema poslovnom putovanju. Volim da je i u koferu sve organizirano. Za te svrhe uvijek ponesem samo ono što sam ranije odabrala i spremila za sastanak, večeru ili neku drugu planiranu obavezu.

Vaša omiljena boja?

– Godinama sam je tražila i gradila neki svoj stil, ono u čemu bih se najugodnije osjećala. Na kraju sam je i pronašla, to je bijela. Upotpuni svaku kombinaciju, a djeluje prozračno i svježe.