Jovana Miljanović: Od hobija do posla uz pomoć bloga i društvenih mreža

Mlada srbijanska poduzetnica, business konsultantica, te blogerica je nedavno u našem glavnom gradu održala radionicu putem koje je polaznice naučila da iskoriste društvene mreže u svrhu reklamiranja hobija kojim se bave i tako razviju unosan posao. Za ovu ambicioznu Beograđanku prepreke u poslovnom svijetu ne postoje, a za naš magazin govorila je korisnosti društvenih mreža, te otkrila zašto smatra da je (poslovna) sigurnost kao koncept prevaziđena

Razgovarala: Ilma Jakubović

Naša sagovornica je mlada poduzetnica, blogerica, predavačica, vječita putnica s adresom u rodnom Beogradu. Jovana je kosmopolita koja se kao studentica hrabro otisnula na putovanja neutabanim stazama. Ona svojim savjetima i iskustvom motivira druge, te svoje znanje nesebično dijeli putem blogerskih radionica. Jedna takva radionica održana je prošli mjesec u Sarajevu, a mi smo iz prve ruke otkrili kako je izgledalo Jovanino neobično putovanje od hobija do posla. O čemu govori na svojim radionicama i šta je potrebno da imate da biste pokrenuli vlastiti online biznis pročitajte u nastavku.

\"\"

 Nedavno ste u Sarajevu održali radionicu na temu „Od hobija do posla putem društvenih mreža“. O čemu je, zapravo, riječ?

\"\"
 – Radionicu koju održavam u pet država Regiona kreirala sam s vizijom da osposobim žene da se osamostale i žive radeći ono što vole. Da im pokažem da, ako je moguće zaraditi 30 prosječnih plata u Srbiji radeći ono što voliš, onda je to moguće u svakoj drugoj zemlji u Regionu. Postavljanje biznisa putem društvenih mreža, kreiranje digitalnih proizvoda i pasivnog prihoda, samo su neke od tema koje obrađujemo na mojoj radionici.

Kakva iskustva iz Sarajeva ste ponijeli?

– Sarajevo je iskreno jedan od mojih omiljenih, ali nažalost najslabije razvijenijih gradova u Regionu kada je digital u pitanju.

Šta je najvažnije što polaznici trebaju naučiti na Vašim radionicama?

 

– Polaznice dolaze da nauče šta da rade u trenutku kada imaju proizvod ili uslugu koje su same kreirale i kako mogu da skaliraju svoj biznis koristeći digitalne alate poslovanja.

Kako je tekao Vaš poslovni put?

\"\"

– Bavim se pisanjem od pete godine i to mi je donijelo brojne nagrade i putovanja po inostranstvu, prvenstveno za pisanje pjesama i priča na francuskom i engleskom jeziku, tako da sam benefite rada onoga što voliš i za šta si talentiran osjetila još od malih nogu. Voljela sam da kupujem razne magazine, ali ne toliko zbog čitanja, nego zbog jako pažljivog sjeckanja i lijepljenja fotografija u moje vision boardove iz djetinjstva, što su bile velike sveske debelih korica. Bila sam opsjednuta čitanjem, pisanjem, slikanjem, i putovanjima. Trenirala sam tenis i skijanje, a u slobodno vrijeme gutala sam knjige i pisala dnevnike. Poslije devete gimnazije, upisala sam Fakultet organizacionih nauka, počela da pišem za InterFON magazin, da učestvujem u organizaciji FONKlama i učim od Istoka Pavlovića, Lazara Stojkovića i još nekih drugih divnih ljudi koji su svoje znanje dijelili šakom i kapom. S 21. godinom dobivam punu stipendiju za studije u Americi na Montclair biznis školi, gdje se bavim daljim učenjem biznisa, menadžmenta i marketinga. Tokom te godine dobivam prve prakse u kompanijama VEVO i Estro Communications iz oblasti digitalnog marketinga i prodaje. Po povratku u Srbiju nastavljam bavljenje marketingom, započinjem tri startup kompanije, za jednu dobivam seed investiciju od 30.000 dolara, nakon čega stječem brojno iskustvo i lekcije. Tokom školovanja u Americi učila sam od ljudi kao što su Ed Dale, Seth Godin, Frank Kern, Marie Forleo i Derek Sivers.

Nakon toga rađa se ideja o vlastitom biznisu?

– Imala sam 26 godina kada sam u Beogradu otvorila svoju consulting agenciju, gdje trenutno u timu radi pet ljudi. Bavimo se marketing consultingom, kreiranjem marketinških strategija za male i srednje biznise, video i e-mail marketingom, marketingom na društvenim mrežama, contentom i copywritingom, dizajnom i cjelokupnim procesom koji treba nekome ko tek pokreće svoj biznis. Volim da pomažem malim poduzetnicima da postave uspješne marketing strategije i stanu na noge, jer se osjećam da tako, na neki način, pored svoje zarade, doprinosim okruženju. Pored toga, radim kao mentor tehnološkim startupima i pomažem im da dođu do američkih investitora. Jedan od najuspješnijih s kojima sam radila u posljednje vrijeme je KarateDO, prva karate igrica na svijetu porijeklom iz Srbije, s kojima sam kao mentor od početka do spajanja s investitorom iz Amerike.

Često me zovu da predajem na konferencijama iz oblasti marketinga, preduzetništva i blogovanja i to je nešto u čemu mnogo uživam. U slobodno vrijeme uređujem Cosmopolitan Serbia Lifestyle sekciju, pišem svoj blog, otkrivam nova gastro mjesta po Beogradu i svijetu, a najljepše isječke toga dijelim na Instagram i Facebook profilu.

Jesu li, uz originalnu ideju, blog, Facebook i Instagram zaista dovoljni da bi posao uspio?

– Da, odličan primjer je mlada i izuzetno sposobna Andrijana Božić. Ona je napravila ozbiljan biznis mjesec nakon moje radionice. Iskoristila je odmah stečeno znanje, počela da prodaje svoj Instagram kurs i Instagram eBook gdje uči početnike kako da uspješno vode Instagram nalog i prodaju putem Instagrama. Njoj je bio potreban samo Instagram nalog i urođena inteligencija i snalažljivost koju posjeduje u sebi. Pored Instagram kursa, vodi više od 15 ozbiljnih naloga kompanija, hotela, i brendova iz Srbije i Crne Gore, a njen nalog prati skoro  15.000 djevojaka.

Danas je veoma teško naći stalni posao, pogotovo onu vrstu posla i sigurnosti koju su npr. imali naši roditelji? Da li se zbog toga sve više okrećemo vlastitim sposobnostima i razvijanju poslova putem društvenih mreža?

– To je čista evolucija komunikacije i načina življenja, nema tu ništa specijalno, sigurnost kao koncept je po meni potpuno prevaziđen. Mladi se okreću vlastitim sposobnostima i razvijanju svog posla jer shvaćaju da tako mogu da zarade ne tri, pet ili 10, nego 30 puta više nego radeći za nekoga. Da mogu da kupe stan, osamostale se i putuju svijetom i stječu nova iskustva, a ne da budu robovi svog posla.

Vode se mnoge debate o korisnosti društvenih mreža i njihovom utjecaju. Prema Vašem mišljenju imamo li od društvenih mreža više dobra ili zla?

– Od interneta imam samo dobro, jer znam kako da ga koristim. I vatra nije dobra ni zla, nego je to osoba koja je koristi da ti spremi ručak ili da ti zapali kuću. Uvijek je do ljudi, a ne do alata. Internet i društvene mreže su  nešto što izjednačuje ekonomske razlike i daje prilike svima, ma koliko malo da imaju novca i ma odakle su, ako znaju nešto, uz pomoć interneta, svijet je njihov. Ovo je upravo nešto o čemu sam govorila 2015. kada sam predstavljala Srbiju na dodjeli Nobelove nagrade u Oslu.

Šta Vas je motiviralo da podijelite svoja iskustva s drugim ljudima, da počnete održavati radionice širom Balkana, a i šire?

– Motiviralo me da pomognem mladima da nauče kako da dobiju punu stipendiju za studije u Americi, da im objasnim kako ja putujem besplatno, kako sam kreirala digitalne proizvode i pasivni prihod, digla investiciju za svoje biznise, započela biznis od nule… Trenutno me motivira osnaživanje žena u svakom smislu.

 Šta biste savjetovali mladima koji se plaše odvažiti i započeti vlastiti biznis?

– Vjerujte u čuda. Svijetu ne treba još jedna mlada osoba koja je odustala od sebe i svojih snova zbog mediokriteta ubijenih u pojam koji su joj rekli da nešto ne može. To što oni ne mogu, ne znači da ti ne možeš. Idi, uradi to što želiš i kreiraj život po svojoj volji.