Koliko marketing „smicalice“ narušavaju privatnost?

Mnogo je marketinških smicalica koje narušavaju privatnost i o kojima biste se trebali brinuti u životu. Neki primjeri su vam jasni a neki suptilniji. Relativno nova vrsta uspijeva biti potpuno nevidljiva.

U najneprimjetnijoj gužvi od svih, aplikacije sve više uključuju ultrazvučne tonove za praćenje potrošača. Traže dopuštenje za pristup mikrofonu vašeg pametnog telefona, a zatim osluškuju nečujne “svjetionike” koji proizlaze iz maloprodajnih trgovina, oglasa, pa čak i web stranica. Ako ne obraćate pažnju na dopuštenja koja dajete, mogli biste prodavače hraniti informacije o vašem internetskom pregledavanju, u koje trgovine idete i koje proizvode volite i ne volite, a da to uopšte ne znate.

Ultrazvučni bum

Sigurno postoje legitimne upotrebe tehnologije “ultrazvučnog praćenja više uređaja”. Neke su aplikacije dio programa nagrađivanja koji kupcima automatski nude promocije kad posjete određene trgovine. Drugi olakšavaju kupovinu ulaznica na događajima poput sportskih igara.

Ali mnoštvo aplikacija ga implementira bez toliko jasnog načina upotrebe, barem što se tiče izravnih pogodnosti za osobu koja ih preuzima. Zapravo, istraživanje predstavljeno prošle sedmice na IEEE (Europskom simpoziju o sigurnosti i privatnosti) pronašlo je 234 trenutna Android programa koji uključuju određenu vrstu ultrazvučne tehnologije slušanja. To ne predstavlja široko rasprostranjenu distribuciju, ali infrastruktura koja je podržava pristaje u sve više i više aplikacija svake godine.

„Beacon“ (Svjetionik) tehnologija također se pojavljuje na više mjesta. Iako istraživači nisu pronašli nikakve ultrazvučne tonove koji se emitiraju na uzorku televizijskog programa iz sedam zemalja, otkrili su da su u četiri od 35 maloprodajnih trgovina koje su posjetili u Njemačkoj ugrađeni svjetionici.

Zvuk tišine

Lako je i slučajno se podvrgnuti ultrazvučnom praćenju svjetionika. Potrebno je samo odsutno dodijeliti dozvole za mikrofon. A budući da mikrofoni uređaja mogu “čuti” svjetionike čak i bez mobilne podatkovne ili Wi-Fi veze, praćenje može raditi čak i kada ste telefon prekinuli s internetom.

I ne samo to, već i zbog toga što bi ove aplikacije mogle cijelo vrijeme slušati svjetionike, postoji i rizik od slučajnog prikupljanja podataka. Većina tvrtki koje razvijaju i / ili koriste ovu tehnologiju “ultrazvučnog praćenja više uređaja” kažu da ne pohranjuju nikakve zapise zvučnog zvuka, već slušaju samo određene visoke frekvencija. Ali kao i kod svake “uvijek uključene” senzorske tehnologije, vrata su otvorena za zlouporabu.

Srećom lako je nadgledati što pristupa vašem telefonu i zadržati kontrolu ako ste oprezni. Budući da ne možete spriječiti da svjetionici emitiraju ove frekvencije oko sebe, najbolja je mogućnost smanjiti mogućnost da ih vaš pametni telefon mogu slušati i prenositi podatke trećoj strani. Istraživači predlažu jednostavnu procjenu privilegija koje ste dodijelili svojim aplikacijama kako biste bili sigurni da imaju smisla. Skype želi pristup mikrofonu? Naravno! Aplikacija za neku trgovinu odjeće? Vjerovatno ne. Ovdje najbolje djeluje zdrav razum.

Na Androidu 7 idite na Postavke, a zatim na Aplikacije. Dodirnite ikonu zupčanika u gornjem desnom dijelu, a zatim dodirnite Dopuštenja aplikacije da biste vidjeli i uredili privilegije koje ste dodijelili svakoj aplikaciji. A na iOS 10 idite na Postavke, zatim Privatnost, pa Mikrofon da biste vidjeli koje su aplikacije zatražile pristup i kojima ste ga odobrili, navode istraživači Wierda.

Istraživači su također razvili Chromeovo proširenje koje blokira svjetla i uzorak Android zakrpe pokušavajući potrošačima pružiti obrambene alate i podići svijest o tome kako programeri operativnog sustava / preglednika mogu izgraditi zaštitne značajke. No, čak i bez ovih mjera, važno je da praćenje svjetionika ne bude samo nedostižno mikrofonima, već i umom. Pazeći na ono što vas aplikacije traže, možete shvatiti mnogo toga što se događa iza kulisa.

Izvor: wbb.media