„U mliječnoj industriji svaki dan je novi izazov, posebno, jer radimo sa svježim proizvodima koji zahtijevaju konstantne analize ponude i potražnje, te brigu o cijelom lancu organizacije – od naših farmera, kontrole kvalitete, proizvodnje, transporta i logistike, do same police koja ima najvažniju ulogu u kompletnom biznisu“
Poslovni put Jadranke Penave predsjednice Uprave MEGGLE BH, koji je počeo davne 1998. godine, odražava strast, predanost i kontinuirani razvoj. Kao jedna od prvih zaposlenica u kompaniji, bila je svjedok i ključni akter svih izazova i uspjeha koji su oblikovali ovu uspješnu priču. Od samih početaka, kada je tim radio na izgradnji prepoznatljivog brenda, do današnjih dana, MEGGLE je postao sinonim za kvalitetu i povjerenje na tržištu. Kroz timski rad, inovacije i hrabrosti u donošenju odluka, predsjednica Uprave ističe važnost stjecanja novih vještina, prilagodbe tržištu i, naravno, stalnog ulaganja u ljude i zajednicu.
– Imala sam čast biti prva zaposlenica, uz još troje kolega koji su i danas dio MEGGLE tima, gdje smo na samom početku svi sve radili. Vjerujem da upravo ta činjenica pokazuje našu volju, snagu i ustrajnost, te smo u samo nekoliko godina prisustva na tržištu postali lideri u kategoriji i tu lidersku poziciju godinama uspješno branimo i čuvamo. Taj put je često bio izazovan, težak i zahtjevan, ponekad je on izgledao i bez izlaza iz određene krizne situacije, ali je bio ispunjen istinskim timskim radom, kontinuiranim učenjem i usavršavanjem, uspjesima i neuspjesima, priznanjima i velikim ponosom. Imala sam priliku raditi u nekoliko odjela što mi je omogućilo da se usavršavam na raznim područjima. Tako da i mogu, ništa ne bih mijenjala naprotiv, sve bih i ponovila. Čak i odluke koje nisu uvijek donosile rezultat, te su iz današnjeg pogleda bile neispravne, pomogle su nam tokom godina zajedničkog rada da izvučemo najbolje moguće i mnogo toga naučimo.
S kojim poslovnim izazovima se susrećete svakodnevno i koliko Vam je važno da opravdate ukazano povjerenje i ispunite očekivanja?
– U mliječnoj industriji svaki dan je novi izazov, posebno, jer radimo sa svježim proizvodima koji zahtijevaju konstantne analize ponude i potražnje, te brigu o cijelom lancu organizacije – od naših farmera, kontrole kvalitete, proizvodnje, transporta i logistike, do same police koja ima najvažniju ulogu u kompletnom biznisu. Upravo se na polici donosi odluka o kupovine koja pokreće kompletan proces našeg djelovanja. Kupci su već odavno naš brend ocijenili kao sinonim za kvalitetu, sigurnost i povjerenje, a na nama je da to njegujemo i opravdavamo. O tome posebno brinu odjeli razvoja, prodaje i marketinga. U današnje vrijeme nije dovoljno imati dobar proizvod, moderni potrošači za sve očekuju i dodatnu vrijednost – i mi kao lideri, to želimo i pružiti. Uz kontinuirano istraživanje tržišta, ulaganje u naše svakodnevno poslovanje, manjak vremena samih potrošača, te užurbanost današnjice, želimo osigurati zadovoljstvo potrošača. Danas potrošači očekuju da im osigurate sigurna i održiva rješenja.
Koliko je teško postati jedan od lidera u BiH i kako je, u tom smislu, tekao poslovni put Vaše kompanije?
– Postati lider u nekoj kategoriji nije nimalo lako, te zahtijeva mnogo rada i posvećenosti, nadasve osluškivanja i prilagođavanja potrebama lokalnog potrošača, ali i uske saradnje sa cijelom zajednicom – od farmera do kupaca i krajnjih potrošača. Činjenica da je MEGGLE brand s dugom tradicijom – daje nam je vjetar u leđa, no bez upornog dugogodišnjeg rada s izvrsnim ljudima u našoj zemlji, komunikacije i podrške u svim sferama poslovanja, ovaj rezultat ne bi bio ostvariv. Mi smo uvijek imali, te imamo i dan danas više nego ikada, strast prema poslu koji radimo i vjerujemo u ono što radimo u BiH. Svoj uspjeh rado dijelimo s drugima, tako da se od prvog dana trudimo pokazati zahvalnost kroz različite društveno-odgovorne aktivnosti i projekte. Formula uspjeha je uzajamno poštovanje i saradnja u svim aspektima djelovanja i poslovanja. Istaknula bih da nam je najveća prednost domaća sirovina i domaća proizvodnja. Čuvanje i ulaganje u proizvodnju mlijeka i proizvodnih pogona direktno je ulaganje u bh. privredu.
Koje bi osobine poslovna žena trebala posjedovati?
– Sve žene, bez obzira na svoj poziv i put, trebaju prije svega vjerovati u sebe, svakodnevno graditi samopouzdanje i njegovati samopoštovanje. Ne postoji nedostižan cilj ako ga istinski želiš ostvariti. Samo je važno presložiti prioritete i pronaći balans privatnog i poslovnog okruženja. Uspjeh nije apstraktan, ali zahtijeva mnogo ulaganja, stalnog učenja i beskompromisnog odricanja. Osobine koje sigurno pomažu su upornost i odgovornost, ali i hrabrost, kreativnost i radoznalost. Izlazak iz zone komfora može biti rizičan, ali ostanak u njoj ograničava daljnji razvoj.
Vidjeli smo brojna priznanja u sjedištu kompanije. No, čime Vi mjerite uspjehe, kako kompanije, tako i vlastite?
– Uspjeh kompanije se prvenstveno mjeri rezultatima i pozitivnim brojevima, a iza svih tih postignuća stoje MEGGLE zaposlenici. Upravo je njihovo zadovoljstvo i konstantan timski angažman moj najveći pokretač. Ponosni smo što smo već godinama među najpoželjnijim poslodavcima u državi, a proveli smo i nezavisne ankete među zaposlenicima gdje je MEGGLE ocijenjen kao Great place to work. Izvrsna radna atmosfera izuzetno pridonosi entuzijazmu, motivaciji i angažmanu. I takav pristup uvijek rezultira dostizanju postavljenih ciljeva.
Koliko se u poslu vodite intuicijom?
– U poslovnom svijetu se odluke donose svakodnevno, neke ćemo iznjedriti glavom, neke srcem, a neke i poslovnom intuicijom. Važno je da u procesu djelovanja i odlučivanja ne isključimo poslovnu inteligenciju, nego da joj damo šansu. Danas dobivamo veliku količinu informacija, odluke moramo donositi brzo i učinkovito, bez višednevnog otezanja i razmišljanja. Stoga, smatram da poslovnu intuiciju možemo slobodno doživjeti i kao naš unutrašnji kompas, koji nas u nekim dijelovima i vodi, uzimajući u obzir važnost analize same teme i brojeva koji su uvijek najbolji pokazatelji, ali za odluku oni trebaju biti oplemenjeni dobrom procjenom, često i hrabrošću.
S Vašeg gledišta, kakvo je trenutno tržišno stanje u BiH?
– Situacija na tržištu je nepredvidljivija nego prethodnih godina. Kako globalno tako i lokalno bilježimo značajan razvoj tehnologija. Svjedoci smo potrebe brzih reakcija i promjena, praćenih konstantnom inflacijom i potrebom kvalitetne prilagodbe što ostavlja trag i troši resurse brže nego prije. Sveopće poslovanje je postalo dinamičnije i prouzrokovalo je potrebu da budemo još budniji i posvećeniji ovome što radimo. Potrošač danas ima konkretne zahtjeve, što smatram i važnim, kako bi mi kao proizvođač i dobavljač u potpunosti razumjeli i pokušali na njih pozitivno odgovoriti. Uprkos svim dešavanjima oko nas, koja su zaista neobična i izazovna, smatram da tržište BiH ima veliku priliku da raste, te da postane još važnija lokacija za investicije i uspješno poslovanje.
Vaši ciljevi za 2025?
– Cilj za ovu godinu nam je osluškivati potrebe i želje naših potrošača, ostati inovativni i jedinstveni, brinuti o zajednici u kojoj djelujemo, te ojačati našu lidersku poziciju i proširiti domaću proizvodnju za naredne godine.
Postoje li neki noviteti u poslovanju, koji se konkretno tiču Vašeg segmenta djelovanja, na koje ste posebno ponosni?
– Svakodnevno radimo na razvoju novih proizvoda i inovacija koje olakšavaju svakodnevnice našim potrošačima, kao i unapređenju procesa rada, uz stalnu edukaciju naših uposlenika. Važno je da i postojeći asortiman osvježavamo prema novim trendovima i potrebama. Na tržištu smo po tome poznati i na to smo ponosni – trendove pratimo, ali ih često i kreiramo.
Kojim se motivima vodite u poslu i šta je ono što uvijek savjetujete svom timu?
– Svom timu, kao i sebi, uvijek kažem da postavljaju male i mjerljive dnevne ciljeve u svrhu boljih rezultata. Pri tome je od velike važnosti vjerovati u postavke svojih ciljeva, jer ako vi sami ne vjerujete i ako nemate žarku želju za uspjehom, teško možete ostvariti rezultat i osjetiti istinsko zadovoljstvo. Rezultat malih, ali odvažnih koraka na kraju godine dovedu do zajedničkog velikog cilja, koji mora imati i vremenski jasno postavljen okvir. Kada je pitanju deadline za neki projekt kolege me kroz smijeh često citiraju s uzrečicom ne u toku života.
Kako izgleda Vaš savršen slobodan dan?
– Moj savršen slobodan dan počinje uz obaveznu jutarnju kafu, koja zna biti ona produžena uz društvo prijateljica na čaršiji, po mogućnosti na otvorenom. Boravak s porodicom, duge šetnje i dobre knjige, bilo na plaži ili na planini, su svakako must have mog slobodnog dana. Boravak u prirodi me najviše opušta. Sve češće svoje slobodno vrijeme provodim s unučićima, s kojima nikad nije dosadno.
Rad s mladima
– Svaki izazov može biti velika prilika, ovisi kako posmatrate okolinu i kontekst u kojem se nalazite. Radujem se svakom izazovu od kojeg tim i ja nešto naučimo i iz kojeg izađemo jači. Često taj izazov sama tražim, uvijek osluškujem i istražujem nove puteve za posao i uspjeh, volim svaki dan postavljati ljestvicu koji milimetar više, te osjetiti onaj čarobni moment, moment kada se ta ljestvica dosegne. Volim raditi s mladim ljudima, imati priliku biti im mentor u nekim poslovima, smatram velikom privilegijom. Pratiti i posmatrati kako se usavršavaju, kako postaju svaki danom sve bolji. Priliku da učim od mladih generacija, nikada ne propuštam.