Balans nije podjela sati, već osjećaj da ništa važno ne ostaje zanemareno
Amina Durmo Trlin, članica Uprave ProCredit Bank, karijeru je gradila strpljivo, poziciju po poziciju, učeći sistem iznutra, osluškujući potrebe klijenata i ne odustajući od ličnih vrijednosti. Iz današnje perspektive i nakon 12 godina rada u banci, za Ladies In otvoreno govori o izazovima poslovnog života, važnosti edukacije i cjeloživotnom učenju koje ne prestaje izvan poslovnog ambijenta. U razgovoru za naš magazin otkriva kako izgleda njena idealna poslovna kultura, šta je pokreće i zašto još uvijek ne vjeruje da je postigla potpuni balans, na kojem kontinuirano radi.
Kada biste morali izdvojiti nekoliko stvari koje vas najbolje opisuju izvan posla, koje bi to bile?
Rekla bih: energična, znatiželjna i veoma društvena osoba, koja voli jednostavne, ali sadržajne stvari. Uživam u fizičkim aktivnostima i to od joge, padela i odbojke, pa do bordanja i efoilinga, koji sam nedavno otkrila. Volim provoditi vrijeme sa meni bliskim ljudima uz koje sve ide spontano i lagano. Pronalazim posebnu radost u istraživanju. Bilo da je u pitanju neka nova tema, knjiga, nova aktivnost ili hobi, trudim se da istinski uživam u svemu što radim i da se što više zabavim. A najviše uživam u svakodnevnim malim ritualima koje imam sa svojim sinom, njegovim pitanjima i našim igrama.
Balans između privatnog i poslovnog života izazov je mnogim ženama. Kako ga Vi postižete, posebno s obzirom na odgovornu poziciju i porodične obaveze?
– Iskreno, još uvijek ga nisam postigla. Svakako mislim da je potpuni balans pomalo i mit. Znam da ne želim da ni posao ni privatni život budu na čekanju. Nekad u tome uspijem, a nekad i ne. To je nešto što se svakodnevno gradi i prilagođava trenutnim okolnostima i prioritetima. Ne vjerujem u savršen, unaprijed isprogramiran raspored. Vjerujem u fleksibilnost i potpunu prisutnost tamo gdje jesam u tom trenutku i prije svega u partnera, čija podrška i posvećenost su od velikog značaja. Za mene, balans nije stvar precizno podijeljenih sati, već osjećaja da ništa važno, dugoročno ne ostaje zapostavljeno.
Koliko Vam putovanja i vrijeme provedeno van posla pomažu da se napunite i ostanete motivirani?
– Jako volim putovanja i mislim da nam je svima ponekad potreban predah i nova perspektiva. Putovanja za mene nisu način samo da se udaljim od posla, već i prostor za otkrivanje i istraživanje, novih kultura, lijepe arhitekture i uživanje u malim stvarima. Bilo da se radi o putovanjima na mjesta na kojima nismo ranije bili ili na mjesta gdje redovno odlazimo, to vrijeme i prostor su posvećeni za kvalitetno vrijeme provedeno s porodicom i prilika da ukrademo momenat van okvira naše svakodnevnice.
Prošli ste sve pozicije u banci. Kako je taj put oblikovao vašu današnju ulogu?
– Prošla sam kroz sve prodajne pozicije u banci i to mi je, naravno, dalo širu sliku i bolje razumijevanje svakodnevnice ljudi koji rade s klijentima. Razumijem sistem iznutra, što smatram da mi pomaže u donošenju boljih odluka. Dvanaest godina provedenih u banci su oblikovale moje razmišljanje, pristup bankarskom sektoru i samom radu. A naročito sam sretna što sam cijeli taj put prešla u istoj banci, instituciji koja pruža veliki prostor za napredak.
U kojem dijelu posla najviše uživate, posebno kada je riječ o radu s malim i srednjim preduzećima?
– Najviše me pokreće to što je vidljiv rezultat zajedničkog rada. Riječ je o dinamičnom segmentu u kojem uvijek nešto novo naučim i gdje se odluke ne donose samo na osnovu formalnosti, nego kroz suštinsko razumijevanje i dobru procjenu potencijala. Uživam kada prepoznamo pravu priliku, često i prije nego što je i klijent u potpunosti svjestan, i onda gradimo finansijsku, savjetodavnu i operativnu strukturu oko toga. Tada vidimo stvarni uticaj banke kao partnera, a ne samo kao kreditora. Taj osjećaj partnerstva i povjerenja je za mene srž poslovanja sa malim i srednjim preduzećima i razlog zašto i dalje osjećam strast i motivaciju nakon toliko godina.
ProCredit Bank je poznata po inovativnosti, drugačijem pristupu. Šta vas čini najponosnijom?
– Ponosna sam što smo u mnogim stvarima bili tržišni pioniri i što nismo mijenjali smjer da bismo se uklopili, nego smo gradili stvari koje traju i imaju smisla dugoročno, i za klijente i za nas. Naša inovativnost ne dolazi iz želje da budemo drugačiji forme radi, nego iz potrebe da radimo pametnije, efikasnije i smislenije kako bismo klijentima pružili još bolju uslugu. I ponosna sam što to radimo sa ljudima koji znaju šta rade, koji ne prave buku bez pokrića, koji razmišljaju, propituju i idu korak dalje, jer upravo to kritičko razmišljanje nas stalno gura naprijed.
Često učestvujete u edukacijama i kao edukator i kao učesnik. Koliko je za Vas važna razmjena znanja?
– Vjerujem da je učenje proces koji nikad ne prestaje, bez obzira na poziciju, godine ili iskustvo. Svaka nova situacija, razgovor, svaki seminar nosi priliku da naučimo nešto više o poslu, ali i o sebi. Nedavno smo za studente ekonomskih fakulteta u BiH organizirali takmičenje, ProChamp. U razgovoru s tim mladim ljudima smo naučili više nego što sam mogla i zamisliti. Kada smo cijeli proces priveli kraju, sedmicama nakon bila sam pod dojmom te odlične energije i neke stvari su bile puno jasnije. Mentorstvo, otvorenost i spremnost da saslušamo druge ključ su profesionalnog, ali i ličnog rasta.
Na čemu trenutno radite i čemu se posebno radujete u narednom periodu?
– Trenutno radimo na projektima koji imaju za cilj da unaprijede i pojednostave korisničko iskustvo, bez nepotrebnih procesa i slojeva. Fokus je na tome da tehnologija ne bude barijera, već alat koji nas približava klijentima. Unutar banke paralelno gradimo sisteme koji nam omogućavaju brže reakcije i veću operativnu efikasnost. Sve to nam oslobađa vrijeme i kapacitete da se fokusiramo na ono što zaista pravi razliku: stvarni razgovor, razumijevanje i rješenja po mjeri klijenta.
Kako izgleda vaša vizija idealne poslovne kulture?
– Vjerujem da se dobra kultura gradi djelima svakog dana i da mora biti prisutna na svim nivoima. Za mene je idealna kultura ona u kojoj ljudi dolaze na posao s iskrenom željom da doprinesu i daju svoj maksimum, gdje kolege uskaču jedni drugima kad treba bez pitanja i bez kalkulacije, gdje ljudi čine da se nova kolegica ili kolega već nakon par dana osjeća kao da je tu godinama. Ključno je da se znanje dijeli, da se podstiče razvoj i da postoji spremnost da zajedno rastemo, jer upravo to stvara osjećaj pripadnosti i daje rezultate.
Kako izgleda vaš idealan radni dan?
– Idealan dan za mene nije nužno spektakularan, bitno mi je da ima ritam koji mi prija. Počinje ujutro uz mir, dok ostatak kuće još spava, što mi daje trenutak za fokus i pripremu. Slijedi dinamičan i smislen radni dio, ali bez osjećaja da tempo preuzima kontrolu. Poslije posla, dolazi vrijeme za kvalitetno druženje s porodicom, prisutno, bez ekrana i distrakcija. I na kraju dana, barem pola sata tišine ili knjige, samo za sebe, da se resetujem i pripremim za novi dan.