Zvezdana Stojaković: Edukacija i usavršavanje su ključ uspjeha

Ono što me svakodnevno motivira i inspirira su ljudi, svakodnevna komunikacija s ljudima, klijentima i kolegama. Svaki dan čuješ različite poslovne priče i ideje, a ujedno sudjeluješ u kreiranju istih. Apsolutno sam sretna svojom karijerom i odabirom. Ne bih ja tu ništa mijenjala, na sve sam ponosna i ničega se ne sramim“ – iskreno nam, svoj poslovni put, opisuje lijepa PR i marketing menadžerica

Razgovarala: Andrea Tomašević Kolenda

Foto: Edvin Kalić

Pratili smo je kroz  razne televizijske žanrove, ali ono po čemu će ostati upamćena jeste serijal „Sav taj sevdah“ koji je emitiran na FACE televiziji. Zvezdana se nakon televizijske karijere okušala u odjelu odnosa s javnošću kompanije Konzum, a odnedavno svoju karijeru nastavlja na najčitanijem bh. portalu Klix.ba za kojeg kaže da joj je drugi dom.

Da životni poziv ne određuje fakultetsko obrazovanje, dokazuje i njen primjer, jer kriminalistika i PR nemaju ni jednu poveznicu.

\"\"

 Nesuđena forenzičarka u svijetu medija. Možete li nam na samom početku ispričati kako je tekao put Vašeg obrazovanja i kako je došlo do toga da karijeru nastavite u potpuno drugoj branši?

– Prije nego sam donijela odluku šta upisati nakon srednje škole znala sam da će to biti nešto što neće puno ljudi odabrati. Željela sam studirati nešto dinamično i uzbudljivo bez previše „dosadnog štrebanja“, pa i ako se štreba da bude zanimljivo. Moja prva odluka je bila Akademija scenskih umjetnosti, ali sam odustala i odlučila da upišem nešto drugačije i posebno, nešto što su mnogi smatrali da nije za ženu. Na Fakultetu za Kriminalistiku, kriminologiju i sigurnosne studije pronašla sam sve što me zanima i inspiracija su mi bili moji asistenti koji su danas uspješni profesori i izvrsni stručnjaci u svojim oblastima. Iako sam diplomirala na temu „Utvrđivanje mjesta i udaljenosti pucanja“, jedino što sam nakon toga „utvrdila“ je to da trebam raditi u medijima. Dok sam studirala, volontirala sam na Pink BH, radila za produkcijske kuće iz Srbije i BiH te nakon toga postala član prve HD televizije u BiH Face TV-a.

 Kako su izgledali ti počeci u medijima?

– Svoju karijeru sam počela još kao tinejdžerka za jednu produkcijsku kuću u kojoj sam bila angažirana za vođenje interaktivnih emisija i emisija zabavnog karaktera. Dok sam studirala volontirala sam na televiziji Pink BH, a nakon toga sam dobila poziv na Face TV. Postala sam dio, po meni, najjačeg medijskog tima. O kvaliteti novinarstva i uređivačkoj strategiji ne treba puno govoriti. Na Face TV-u sam počela kao voditeljica prve emisije emitirane u HD formatu. Nakon izvjesnog vremena poželjela sam da vodim jutarnji program u vrijeme kada se počela formirati cjelodnevna programska šema. Nakon voditeljskog i novinarskog posla, postala sam urednica Kulturno-umjetničkog i dokumentarnog programa, te autorica vlastite emisije „Sav taj sevdah“.

 Od koga ste tad najviše naučili, da li je bilo kritika i kako ste ih prihvaćali?

– Najviše sam naučila od Senada Hadžifejzovića, a iskreno najviše kritika sam i dobila upravo od njega. Moram priznati da nisam baš bila osoba koja najbolje zna primiti kritiku. Čak mislim da sam se znala „izobličiti“ kada me neko kritikuje pa i toj osobi bude neugodno. Ali vremenom sam naučila kako nisam „najpametnija“ i da uvijek ima prostora za napredovanje i da svaka kritika treba biti produktivna i naravno dobronamjerna.

 Nakon perioda rada na televiziji odlučili ste karijeru nastaviti u svijetu odnosa s javnošću. Kakvo iskustvo nosite iz tog svijeta i koliko se posao PR-a razlikuje od onog u klasičnim medijima?

– Mnogo se razlikuje. Posao PR menadžera nije novinarski posao, niti je novinarski posao isto što i posao PR menadžera. Mislim da tu ljudi prave grešku kada žele iz medija da se „okušaju“ u PR-u. Konkretno u mom slučaju nije bilo nikakvih sličnosti s prethodnim poslom osim pisanja tekstova i obraćanja široj masi. Sve ostalo je biznis, koliko god čudno zvuči. Raditi u velikoj kompaniji bilo je jako teško i stresno. Sve što prolazi kompanija prolazi i PR menadžer. Nije to samo našminkaj se i reci nešto lijepo. Radila sam u retailu i morala sam biti involvirana u sve procese. Ne kajem se što sam u karijeri obavljala ovaj posao, imao je i prednosti i mane, a meni je najbitnije da je bio dinamičan. Na početku je bilo čudno biti klijent, a ne neko ispred medija pa je trebalo dosta vremena da postanem objektivna i naravno da budem u komunikaciji sa svim medijima iz BiH.

Nedostaje li Vam rad ispred kamere?

– Moram priznati da mi nekada nedostaje, naravno to je moja prva ljubav i ostat će tako. Adrenalin kada se uživo obraćate ljudima je veći od onog iz zabavnog parka.

Šta je ono što najviše volite u svom poslu i šta Vas motivira? Postoje li neke stvari zbog kojih požalite što karijeru niste gradili u nekoj drugoj branši?

– Trenutno sam dio tima najčitanijeg digitalnog medija u BiH Klix.ba. Sretna sam i ispunjena. Radim s ljudima koji su dinamični. Navikla sam da budem u najboljim timovima pa je Klix.ba logičan izbor. Kada je neko dugi niz godina broj 1, automatski se osjećam kao da sam i sama broj 1. Ono što me svakodnevno motivira i inspirira su ljudi, svakodnevna komunikacija s ljudima, klijentima i kolegama. Svaki dan čuješ različite poslovne priče i ideje, a ujedno sudjeluješ u kreiranju istih. Apsolutno sam sretna svojom karijerom i odabirom, ne bih ja tu ništa mijenjala, na sve sam ponosna i ničega se ne sramim. Srce je tamo gdje je dom, a moj dom je Klix.ba. Nadam se da ću tu „ostariti“.

Kako generalno gledate na PR „scenu“ u BiH? Imamo li dovoljno stručnjaka iz te oblasti i šta je ključno za dobrog PR-a?

– Pogrešno je posmatrati PR kao nešto površno, jer je to materija za sebe. Čini mi se da kod nas ljudi „stavljaju“ PR u marketing ili u medij. Po meni PR nije marketing. PR je podrška marketingu, ali je i marketing podrška PR-u. Isto tako, ako je neko odličan novinar ne znači da je dobar za PR. To vam je kao s bloggerima danas. Blogger nije novinar, on samo piše, ima mišljenje, ali ljudi se školuju, educiraju idu na seminare. Po meni, dobar PR je neko ko želi naučiti taj posao, neko ko poznaje svoju kompaniju ili projekt koji vodi, bolje nego bilo ko. Neko ko nosi odgovornost a ujedno ima i slobodu, jer neće uraditi nešto što bi naškodilo kompaniji ili projektu.

Koliko u svom poslu imate mogućnosti za napredovanje i na koji način se profesionalno nadgrađujete?

– Pažljivo korištenje digitalnog marketinga je budućnost. Svaki dan naučimo nešto novo, saznamo nešto novo. Ovo je posao koji se razvija i iz godine u godinu postaje sve dinamičniji.

Do sada nisam baratala brojkama, analitikom i istraživanjima kada je digital u pitanju, a sada vidim da je jako zanimljivo i interesantno. Moji direktori se trude da, kako meni tako i mojim kolegama, priušte samo najbolje, tako da redovno odlazimo na kvalitetne konferencije i edukacije kako u BiH tako i van BiH. Edukacija i usavršavanje su ključ uspjeha.

S kakvim se sve izazovima surećete kao PR – marketing menadžer najčitanijeg portala u BiH?

– Posao marketing menadžera je jako izazovan i važno je voljeti svoj posao i sve što on donosi. Najveći izazov je razumjeti klijenta i njegove potrebe. Advertising nije teško razumjeti, ali krucijalno je izabrati pravi alat, vrijeme, ali i ciljanu skupinu koja treba da primi reklamnu poruku, jer tek na taj način digitalni marketing postiže svoj pun potencijal. Svaka kampanja novi je izazov kako za klijente tako i za nas. A Klix.ba ne treba posebne PR aktivnosti. Samo ime Klix.ba je PR za sebe. Pored toga što vodimo računa o klijentima, poslovnim partnerima i čitaocima, mi smo društveno odgovorna kompanija koja se trudi podržati razne aktivnosti i projekte usmjerene na dobrobit društva.

 I za kraj, šta biste poručili onima koji se žele baviti ovim pozivom?

– Poručila bih svima da, nevezano kojim poslom žele da se bave, moraju voljeti svoj posao, moraju s osmijehom ići na posao i svaku radnju koju obave na poslu moraju uraditi sa zadovoljstvom, od običnog  javljanja na telefon do rješavanja najtežeg zadatka. Posao je kao biljka, treba se voljeti, njegovati i „zalijevati“, a to znači svakodnevnu edukaciju i ulaganje u sebe i svoje vještine.