Alma Popović Dronjak –  hrabra i odlučna

„Bosnalijek danas posluje u 28 država na četiri kontinenta i velika je stvar imati priliku raditi u našoj državi – u jednoj takvoj kompaniji“

\"\"

Bez rizika nema uspjeha, odlučiti spakirati kofere i napustiti rodnu Banja Luku, preseliti se u Sarajevo zbog posla, nije lako. Ali, ako ne pokušamo nešto novo, nećemo znati možemo li i hoćemo li uspjeti… No, za našu sagovornicu, Almu Popović Dronjak zaposlenu na funkciji menadžerice događaja i komunikacija u kompaniji Bosnalijek, svaki rizik se isplatio. Danas radi posao koji voli.

– Moja priča s Bosnalijekom je počela prije sedam godina, kada sam spakirala kofere i zbog pozicije menadžerice za organizaciju događaja u najvećoj farmaceutskoj kompaniji u BiH, došla iz Banje Luke u Sarajevo. Možda je na tu odluku utjecao moj otac koji me odgojio da budem hrabra i odlučna, pa sam ovo vidjela kao priliku za svoj dalji napredak – bez obzira na promjene koje su me čekale. Prethodili su tome razgovori i dogovori u porodici, ali je njihova podrška bila moje pogonsko gorivo. I, evo tu sam još uvijek.

 S kojim poslovnim izazovima se susrećete svakodnevno i koliko Vam je važno da opravdate ukazano povjerenje i ispunite očekivanja?

– Svakako da se trudim odgovoriti svim poslovnim zadacima na najbolji način. Spektar poslova i obaveza koje obavljam zaista je širok, jer Bosnalijek je jedna od najvećih i najboljih kompanija u BiH, koja organizira i učestvuje u velikom broju događaja, te ima kontinuiranu potrebu za strateškim komunikacijama, ne samo prema općoj javnosti, već i nizu specifičnih stručnih javnosti. To podrazumijeva kontinuirano građenje i održavanje kvalitetnih odnosa s velikim brojem pojedinaca, organizacija i institucija u našem društvu, ali i stalno lično usavršavanje. Tako da je ovo posao u kojem se stalno uči nešto novo, te upoznaje veliki broj ljudi. Da bi se svi ti odnosi gradili i održavali potreban je timski rad velikog broja nas unutar kompanije i sretna sam što imam podršku kolega iz Bosnalijeka, koji odgovorno i stručno obavljaju svoje obaveze, te uspijevamo kao tim uspješno odgovoriti svim zadacima i očekivanjima. Kao i u svakom poslu, dešavaju se različiti izazovi, ali do sada smo uspijevali sve prevazići i sigurna sam da imamo i znanja i volje da budemo još i bolji u godinama ispred nas.

Koliko je za uspjeh potrebno riskirati? Koliko puta ste Vi to učinili?

– Mislim da sam samim dolaskom i preseljenjem  u Sarajevo, radi poslovnog izazova koji sam imala u Bosnalijeku, pokazala koliko sam zapravo spremna upustiti se, u kako vi kažete, rizik. Suprug i ja krenuli smo s otvorenim pitanjima: hoćemo li se snaći u novoj sredini, hoću li uspjeti odgovoriti zadacima u kompaniji i na kraju krajeva, hoće li nama odgovarati ta promjena. Bili su to svojevrsni izazovi i veliki korak kako za mene, a tako i za mog supruga. Sama činjenica da sam ovdje već sedam godina govori da se sve zaista isplatilo. U Bosnalijeku imam mogućnost da učim i da se razvijam u karijeri, a kada je riječ o samoj organizaciji života, upoznala sam mnogo divnih ljudi, stekla mnogo prijatelja.

Kompanija Bosnalijek je poznata po tome što ulaže u brojne digitalne i marketinške kampanje. Po Vama koliko je važan takav princip poslovanja za dalji razvitak poslovanja… Postoji li neka kampanja na koju ste posebno ponosni?

– Svi mi u Bosnalijeku zaista smo privilegirani, jer imamo priliku, ali i potrebu, s obzirom na to da se natječemo s konkurencijom iz globalnih farmaceutskih kompanija, pratiti, učiti i na vrijeme prepoznavati poslovne trendove, te ih savladati i primijeniti u praksi na najbolji način. Svjesni smo značaja i uloge modernih tehnologija, ne samo u segmentu marketinga i odnosa s javnošću već i u drugim sektorima našeg poslovanja, stoga Bosnalijek sve više ulaže u razvoj potrebnih alata i znanja da bi iskoristio sve mogućnosti. Zahvaljujući i tome Bosnalijek je izgradio i uspijeva godinama održati svoju lidersku poziciju u farma sektoru BiH, a ujedno kontinuirano jačamo našu poziciju na brojnim inostranim tržištima. Bosnalijek danas posluje u 28 država na četiri kontinenta i velika je stvar imati priliku raditi u našoj državi u jednoj takvoj kompaniji. Brojne su kampanje koje smo organizirali i provodili u proteklim godinama i teško je izdvojiti samo jednu ili njih nekoliko. Mislim da smo svi najviše ponosni na projekte i kampanje koje su kao rezultat imale konkretnu podršku brojnim organizacijama koje podržavaju najugroženije kategorije u našem društvu. Primjerice, već duže od 20 godina Bosnalijek podržava misiju organizacije SOS BiH, koja se brine o djeci bez roditeljskog staranja. Veliko nam je zadovoljstvo što danas imamo djecu koja su odrasla uz pažnju i odgoj majki iz SOS sela, a koje smo kao kompanija podržavali tokom svih tih godina. Ta djeca danas imaju vlastite porodice i rade odgovorne poslove. S njima smo u kontaktu i često nas posjećuju i zaista postoji ta veza između njih i nas u Bosnalijeku.

Farmaceutsko tržište je specifično, prilično zahtjevno, poslovnim planovima je potrebno pristupati na poseban način. Kakva su iskustva Vaše kompanije po ovom pitanju?

– Bosnalijek je jedna od rijetkih farmaceutskih kompanija u ovom dijelu Evrope koja je sačuvala vlastiti centar razvoja proizvoda. To je jedno od strateških opredjeljenja kompanije, jer nam je jasno da se samo stalnim razvojem i unapređenjem proizvoda možemo nositi s konkurencijom i kontinuirano rasti.  Zahvaljujući ovom pristupu Bosnalijek uvijek ima ambiciozne planove koje, što je najvažnije, uspijeva ispuniti, te kontinuirano napredovati.  Proizvodni portfolio Bosnalijeka danas uključuje ukupno 244 registriranih proizvoda bazirana na 132 molekule. Skoro 90 posto proizvodnog portfolija odnosi se na lijekove koji su najzahtjevniji i najstrože regulirani farmaceutski proizvodi. Posjedovanje vlastitog razvojnog centra je ono što nas čini posebnim i ovaj segment u budućnosti namjeravamo dalje jačati. Visok stepen konkurentnosti Bosnalijeka u globalnim okvirima osigurava nam da poslujemo u 28 država, a planiramo se i dalje širiti. Posebno smo ponosni što smo nedavno uspjeli dogovoriti plasman naših proizvoda na tržište Turske, koje je izuzetno regulatorno zahtjevno i mislim da smo jedina kompanija iz regije kojoj je to uspjelo.

Koliko se u poslu vodite intuicijom?

– Intuicija je veoma važna, ali kada si dio jedne velike poslovne zajednice i jedne ovako ozbiljne kompanije svakako da je ona samo djelić u  kreiranju  konkretnih analiza i planova. Kako je ovaj posao koji radim kreativan u smislu organizacije događaja naprimjer, onda  se tu vodim kombinacijom intuicije i iskustva koje sam izgradila kroz višegodišnji rad, a kao prava račica imam izraženu intuiciju koja me do sada nije odvela u pogrešnom smjeru.

Šta Vas osim posla posebno usrećuje?

– Posebno me usrećuje činjenica, opet je vezana za posao, da sam u mogućnosti da pomognem mnogim ljudima, kroz različite projekte i kampanje koje organiziramo. Već sam spomenula našu saradnju sa SOS dječijim selom, onda kada vidite radosna lica prvačića kojima smo uručili prigodne poklone za polazak u školu, ili kad podržimo projekat Nijedno dijete bez paketića, pa doniramo pelene, dječiju opremu, igračke za Udruženju Obraduj nekoga, pomažemo rad Roditeljskih kuća, pomognemo građanima Turske i Sirije koji su pogođeni nedavnim zemljotresom,  i još mnogo toga, puno mi je srce, jer sam i ja dio te priče. I naravno, najviše me usrećuje vrijeme provedeno s mojim najmilijim, posebno s nećakom Filipom, čijim dolaskom na ovaj svijet život je dobio drugu dimenziju. Podsjeća me na tatu koji je preminuo prije četiri godine i užasno mi nedostaju dugi razgovori, ali i oštre diskusije s njim.

 Kako izgleda Vaš savršen slobodan dan?

– Odlazak u Banju Luku i vrijeme provedeno s porodicom.

Ljubav prema životinjama

 -Volim sve životinje i već dugo sam aktivistica Udruženja za zaštitu životinja, te pomažem kad god mogu. Posebno sam osjetljiva na napuštene životinje tzv. lutalice, a jedna malena lutalica dolutala je i u naš dom i udomila nas. Linda je velika maza koja dijeli svoju ljubav nesebično, kako to samo psi znaju. Kažu da su psi jedina bića na svijetu koja vlasnika vole više od sebe samih.