Važnost prvog utiska na poslovnim sastancima

Poruka koju šaljemo spoljašnjim izgledom je ono što drugi na nama vide i prihvataju kao našu sliku, ali ne sliku nas kao privatne osobe, već poslovnog čovjeka koji je dio imidža određene organizacije i kompanije, koji je odraz i ogledalo svoje struke i posla

Vještine, znanje i profesionalne kompetencije važne su, prije svega, za uspjeh u poslu. No, vrlo je bitan i dojam koji ostavljamo pri susretu s kolegama, saradnicima i poslovnim partnerima.

Važnost prvog dojma najčešće stvaramo prvih nekoliko sekundi, na osnovu fizičkog izgleda, odjevnih kombinacija, držanja, frizure, make up-a.

U poslovnom svijetu, fizički izgled, predstavlja kombinaciju higijene, decentnog i poslovnog oblačenja.

Poruka koju šaljemo spoljašnjim izgledom je ono što drugi na nama vide i prihvaćaju kao našu sliku, ali ne sliku nas kao privatne osobe, već poslovnog čovjeka koji je dio imidža određene organizacije i kompanije, koji je odraz i ogledalo svoje struke i posla.

Najvažnije je da vaša profesionalna slika bude u skladu s poslovnim imidžom kompanije u kojoj radite i svim onim što vi u njoj predstavljate.

Higijena

Potrebno je paziti na frizuru i kod žena i kod muškaraca. Bez obzira na boju, dužinu ili vrstu, uvijek treba biti čista, počešljana i svježe oblikovana. Vrsta frizure trebalo bi da bude u skladu s vremenom i modom, ali ne napadnog modnog izražaja.

Veoma je bitno da kosu, tokom poslovnog sastanka, ne dotičite rukama, ne mijenjajte frizuru, ne provjeravajte je u odrazu na staklu ili ogledalu. Ako osjećate potrebu da dodatno uredite kosu, to ćete uraditi u toaletu. Obrve, bradu, brkove i ostale dlačice na licu potrebno je, također, urediti, ali isto tako treba paziti da to oblikovanje ne učini lice čudnim.

Pripadnici jačeg spola koji se briju to treba da čine svakodnevno, a oni koji imaju bradu ili brkove, također, treba da ih održavaju i redovno oblikuju.

Kada želite noge prekrstiti, učinite to odmjerenim i ne suviše naglim pokretom.

Odijevanje

U novije vrijeme brojne kompanije imaju svoj dress code, koji se zahtijeva u svrhu prepoznatljivosti i slike koja se želi poslati potencijalnim poslovnim partnerima, klijentima i sveukupnoj javnosti.

U svakom dress codu uvijek treba da bude jasno šta se podrazumijeva kao neformalno, šta kao svakodnevno, a šta kao obavezno odijevanje.

Kompanije takvu odluku donose u vidu nošenja određene „uniforme“ ili u vidu preporuke i sugestije za odijevanje. Ako pri zapošljavanju niste dobili takve smjernice, nemojte se ustručavati da pitate starije kolege ili nadređene šta je uobičajeno kao kodeks odijevanja u njihovoj, vama novoj poslovnoj sredini.

Pri odabiru odjeće voditi računa o odgovarajućem konfekcijskom broju, ali najvažnije je ipak da odjeća bude čista i održavana. Sve što odijevamo mora biti oprano i ispeglano.

Muškarci

Muškarci koji nose odijela posebnu pažnju treba da obrate na okovratnik i manžetne, i na to da se kroz odjeću nikada ne nazire donje rublje. Manžetne treba da proviruju nekoliko centimetara ispod rukava jakne, i na njih se ne stavlja sat.

Cipele moraju biti čiste, iščetkane i izglancane, uredno vezanih pertli, nepohabanih peta i uvijek za vrijeme posla na nogama.

Muške čarape, bez obzira na godišnje doba, uvijek treba da budu visoke, a isto tako krajnje je neukusno nositi prozirne čarape na radnom mjestu. Osjetljivo mjesto su džepovi na sakoima i na odijelima, koji nikada ne smiju biti pretvoreni u magacine, pretrpani, izvrnuti i obješeni.

Košulje koje birate za poslovni događaj neka ne budu prenaglašenog dezena niti intenzivnih boja. Okovratnik košulje neka bude usklađen s čvorom kravate koji vežete, veličinom udoban, kako biste izbjegli često otpuštanje čvora na kravati i otkopčavanje gornjeg dugmeta na košulji. Kravata je odjevni dodatak koji najjače ocrtava ukus i posebnost onoga ko je nosi.

Dame

Klasični odijevni predmeti sačinjavaju garderobu prigodnu za poslovne situacije. Tu svakako spadaju košulje nježnih tonova preko kojih se odijevaju sakoi, ili kostimi u kombinaciji sa suknjom i pantalonama.

Kostimi klasičnog kroja i boje: tamnoplavi, sivi ili crni sa serijom košulja dobrog kroja i kvalitetnih materijala su osnova odijevanja svake poslovne žene koja investira u svoju poslovnu budućnost.

Kod odabira suknje, vodite računa o kvalitetu tkanine kako vam se suknja ne bi gužvala ukoliko većinu radnog vremena provodite sjedeći. Dužinu suknje prilagodite liniji, ali ne nosite ni prekratko ni predugačko.

Čarape (unihop) moraju biti besprijekorne. S obzirom na prirodu posla, nije na odmet da imate i rezervne na poslu.

Cipelama određujemo ono što modni stručnjaci nazivaju sveukupnost izgleda. Za dobru žensku cipelu važna je elegancija i odmjerena visina potpetice.

Torbica poslovne žene treba da bude prostrana kako bi u nju, uz lične stvari, mogli da stanu i svi oni predmeti koji su nužni za poslovanje. Nakit koji se nosi u poslovnim prilikama treba da bude jednostavan i diskretan.