Upoznajte Kohel, brend koji ne poznaje veličine, sezone niti spolove

Modni brend KOHEL, iza kojeg stoji talentirana mlada dizajnerica Irma, na koloristički minimalan i vrlo originalan način spaja modu i grafiku. Otkako je u sklopu svog diplomskog rada predstavila kolekciju koja je za cilj imala pokazati nosivost, funkcionalnost, kao i povezanost pojedinih komada s grafikom, ideja o ekspresiji u funkciji grafičke multimedijalnosti prisutna je i u njenim dizajnerskim avanturama. S mladom grafičkom dizajnericom pričali smo o modi, freelance poslu i o tome kako je uspjela sama da izgradi brend KOHEL

Piše: Ilma Jakubović

Još kao djevojčica Irma je pravila i oblikovala stvari oko sebe. Želja joj je bila da upiše Produkt dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti, ali nije primljena. Ova mlada Tuzlanka nije odustajala, upisala je Grafički dizajn na Grafičkom fakultetu, potom je nastavila studije na Fakultetu za Digitalnu umjetnost u Beogradu, smjer Dizajn novih medija. Njen diplomski rad bio je spoj grafike i produkta naziva \’\’Ekspresija u funkciji grafičke multimedijalnosti\’\’ gdje je tradicionalnom grafikom uz digitalnu intervenciju radila grafike na odjevne predmete što je danas, ustvari, KOHEL. Počevši od nule, bez investitora, sama, svojim trudom, radom i upornošću pokrenula je vlastiti brend.

Urbani tonovi

  • Nakon što sam prošla različite domene dizajna od grafike, multimedije, animacije, weba kroz studiranje, zatim rada kao grafički dizajner, vratila sam se svom izvornom oblikovanju predmeta. Nisam mogla više raditi za druge i stvarati nekome identitet, te sam pokrenula svoj brend i počela praviti stvari koje nosim. Uvijek sam bježala od mode, kao pojma i riječi, zbog komercijalizacije i ispranosti. Zato danas radim izvan pravila, kako ja želim, bez nametnutih standarda, počev od etikete ili prezentiranja – ističe ova 27-godišnjakinja.

KOHEL je brend bez veličina, ne razlikuje odjeću prema spolovima niti garderobu dijeli po sezonama. Irmin je moto da se baš svaki odjevni komad koji izađe iz njene radionice može nositi u bilo koje doba godine, ako se poigrate slojevima. Također, brend KOHEL se ističe u stvaranju formi bez standardnog praćenja zadanih šablona. U prigušenim, melanholičnim, ali urbanim tonovima, Irma priča priču svog KOHEL studija, jednog posebnog crno-bijelog svijeta koji će vam odmah zapasti za oko ako volite minimalizam i grafiku, a osvojit će vas fantastični komadi odjeće poput lepršavih kimona, velikih i praktičnih torbi i izvrsnih midi suknji koje je nemoguće ne primijetiti.

  • Grafiku i monohromatske boje koristim da bih istakla formu i suštinu bez previše šminkanja. Moji prvi izražaji još u srednjoj školi bile su ekspresivne linije i prateći taj kontinuitet ostala sam dosljedna sebi. Koristim i boje, to možete vidjeti na različitim printevima kao akcenat, a minimalistički čisti prikaz mog rada daje dojam da je sve crno-bijelo, a nije – kaže Irma.

 Bijeg od kopiranja

Mladu grafičku dizajnericu inspirira život, svakodnevni rituali, čaj, začin, šuma, biljke, yoga. Irma ne prati modu, bježi od komercijalizacije, kopiranja i kiča. Ističe da možete stvarati jedino ako ostanete dosljedni sebi. Pitali smo je koliko je finansijski isplativo baviti se dizajnom danas.

  • Kada radite ono što vam je strast, iskreno, itekako se isplati. Ako krenete raditi nešto samo da biste zaradili novac jer ste vidjeli da neko to radi, propast ćete u roku od godinu, ako ne i manje. Jer potrebne su godine i godine rada, a kad volite to i nije vam teško, nećete odustati. I samim tim ako ne odustanete rezultat je zagarantiran – iskreno će mlada dizajnerica.

KOHEL je veoma neobično ime, a Irma nam je ispričala simpatičnu priču koja se krije iza njega.

  • Dok sam razmišljala koje ime da dam brendu, vratila sam se nekako odakle je sve krenulo. Kad sam imala tri-četiri godine, pravila sam stvari i stavljala u jedan kofer, koji sam nosala sa sobom svugdje. Bilo da krenem u prodavnicu s mamom ili do komšinice preko puta. I zvala sam ga „kohel“ jer nisam znala izgovoriti pravilno s tri godine. Tako da je ta riječ bila potpuni smisao svega. I sad je naziv brenda i prezime.

Šarmantna Tuzlanka uskoro otvara svoj studio, koji će biti više kao radni prostor, neće biti prodajno mjesto, ali kako je dobila mnogo pozitivnih reakcija, uz najavu možete doći i posjetiti studio, te isprobati stvari. KOHEL u sastavu ima i KOHEL home kolekciju, zatim KOHEL plants – dizajn biljaka i cvijeća. Svi proizvodi se mogu kupiti na web shopu www.ikohel.com kao i KOHEL home kolekcija. KOHEL je dostupan i u koncept prodavnicama: Bazerdžan u Sarajevu, Supermarket u Beogradu, Onepiece u Abu Dhabiju i Anna Wies u Beču.

U današnje vrijeme se veoma teško odvažiti i pokrenuti vlastiti biznis. Pitali smo Irmu šta savjetuje mlade dizajnere koji tek počinju.

  • Ne pratite nikog drugog nego sebe i svoj unutrašnji glas. Igrajte se, budite iskreni. I ako trebate birati između lakšeg i težeg puta, izaberite teži. Lakši je lakši kratkoročno. Bitno je da budete uvijek bolji od sebe, ne gledajte druge jer to nije vaša stvar – završava Irma.

Očev savjet

Talentiranu Tuzlanku pitali smo od koga je dobila najbolji poslovni savjet. Evo šta nam je odgovorila.

  Najbolji poslovni savjet sam dobila od svog oca, a on glasi \’\’Najbolja investicija u životu, je investicija u znanje\”.