Sedamdeset godina sportskih automobila Porsche

U proteklih 70 godina brend Porsche bio je i ostao sinonim za vrhunske sportske automobile. Prvo vozilo koje je nosilo ime Porsche, registrovano je 8. juna 1948. godine. To je bio model 356 “No.1” Roadster. Taj datum je zabilježen kao dan rođenja brenda Porsche. Sa modelom 356, san Ferryja Porschea o sportskom automobilu pretvoren je u stvarnost.

  • Njegova vizija u to vrijeme odražava sve vrijednosti koje još uvijek definišu i brend i danas”, izjavio je Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora Porsche AG, na novogodišnjem prijemu u Muzeju Porsche. Predstavnici regije Baden-Württemberg, kao i iz njegovog glavnog grada Stuttgarta, te svijeta politike, ekonomije i društva, pridružili su se Porscheu kako bi proslavili početak jubilarne godine pod sloganom “70 godina sportskih automobila Porsche”.

Nama tradicija znači mnogo. Bez naše tradicije i bez naših osnovnih vrijednosti, mi ne bismo bili gdje se danas nalazimo”, objasnio je Blume, te dodao: “Mi planiramo podržati tehnički perfekcionizam što je bila vizija budućnosti Ferryja Porschea. Za inteligentnu dinamičku mobilnost u budućnosti, imamo uvezano značajnu tehnološku ekspertizu, kreativne uposlenike i jedinstven timski duh – imamo sve što je potrebno kako bismo osigurali da brend Porsche nastavi fascinirati čak i sljedećih 70 godina.”

Historija brenda Porsche započela je 1948. godine. Glavni osnivač je profesor Ferdinand Porsche, a proizvodnju i razvoj nastavio je njegov sin Ferry. Ferdinand Porsche je već bio osmislio brojne inovacije u automobilskoj industriji. Godine 1900. izgradio je električni automobil sa pogonom na prednje točkove poznat kao Lohner-Porsche. Ubrzo nakon toga, ovaj automobil je prvi na svijetu imao i pogon i kočnice na svim točkovima. Iste godine, kao vrhunac njegovih ranih radova u svojstvu konstruktora automobila, napravio je Lohner-Porsche Semper Vivus što se smatra prvim funkcionalnim hibridnim automobilom kakve danas poznajemo. Pogonili su ga kombinovano i električni motor i konvencionalni benzinski motor.

Ferdinand Porsche je 1931. godine osnovao svoju inženjersku kancelariju. Svoju ideju o nastupu sportskih automobila sa imenom Porsche na autotrci “Berlin-Rome Car” prezentirao je 1939. godine. Međutim, ovu ideju tek je ostvario njegov sin Ferry, 1948. godine, sa modelom 356.

\"\"

Nasljednika modela 356, Porsche 911, konstruisao i dizajnirao je Ferdinand Alexander – sin Ferryja Porschea, koji je kompaniju uspio dovesti na poziciju jednog od vodećih proizvođača sportskih automobila na svijetu – kako sa tehničke, tako i sa dizajnerske strane. Porsche 911 predstavljen javnosti prvi put 1963. godine, a do danas ih je proizvedeno više od milion.

\"\"

“Iako je 911 konzistentno razvijan decenijama i unapređivan novim, inovativnim tehničkim sistemima, ni jedan drugi automobil nije uspio zadržati svoj osnovni oblik na isti način, kao što je to 911”, pojasnio je Blume, te dodao:

“Svi Porscheovi modeli koji će se razvijati sada i u budućnosti, zasnivaće se na ovom sportskom automobilu. Kao sportska automobilska ikona, 911 je postao sportski automobil snova, osvajajući srca entuzijasta širom svijeta.”

Budućnost sportskih Porschea već kreće i to u obliku modela Mission E, prvog čisto električno pokretanog sportskog automobila, koji čini krunu električne tehnologije iz Zuffenhausena.

Ovaj konceptni automobil kombinuje prepoznatljiv emocionalni dizajn Porschea, izuzetne performanse, ali funkcionalnost svakodnevnog automobila podiže na viši nivo. Model sa četvero vrata, sa četiri zasebna sjedišta, donosi izuzetne dinamičke performanse – 440 kW (600 KS), doseg od preko 500 kilometara, ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekundi i vrijeme punjenja 80% baterije za samo 15 minuta. Da će ovaj futuristički projekt zaista imati budućnosti govori i podatak o tome da je Porsche u njega investirao više od milijardu eura. Kad projekt Mission E zaživi kao velikoserijski automobil, u pogonima Stuttgart-Zuffenhausen biće konačno otvoreno više od 1.200 radnih mijesta. “Porsche će uvijek biti Porsche – vodeći brend za ekskluzivnu, sportsku mobilnost”, naglašava Blume.

Porsche ove godine obilježava godišnjicu sa brojnim aktivnostima širom svijeta. Već 3. februara kreće manifestacija “The Porsche Effect” u Petersen Automotive Museum u Los Angelesu, jednom od najvećih automobilskih muzeja na svijetu. U Njemačkoj će manifestacija prvih “70 godina sportskih automobila Porsche” početi 20. marta i trajaće 11 dana na “DRIVE, the Volkswagen Group Forum” u Berlinu. Muzej Porsche će 9. juna, također, održati proslavu godišnjice sa sveobuhvatnom specijalnom ceremonijalnom izložbom. Istog dana, Porsche će ljubitelje sportskih automobila pozvati na svoju manifestaciju “Sports Car Together Day” na svim svojim lokacijama širom svijeta. Za vikend, 16. i 17. juna, proizvođač sportskih automobila će ugostiti zaposlene, stanovnike okruga Zuffenhausen i potencijalne kupce na javnoj proslavi u Muzeju Porsche u Stuttgartu i u njegovoj blizini. “Festival brzine” koji se održava od 12. do 15. jula na stazi Goodwood u Velikoj Britaniji, također će obilježiti godišnjicu, kao i “Rennsport Reunion” u Kaliforniji od 27. do 30. septembra. Proslave će se završiti sa događajom “Sound Night” koji će se održati prvi put u Areni Porsche u Stuttgartu 13. oktobra.