Katarina Kafadar: Strast je ključna za uspjeh u bilo čemu

 „Velika prekretnica u mom rastu dogodila se kada je moj brat Valentin završio fakultet i priključio se obiteljskom poslu, njegov dolazak dosta mi je pomogao zbog sigurnosti i podrške koju dajemo jedno drugom u nošenju sa svakodnevnim izazovima“

Početi poslovni put u obiteljskoj kompaniji, s jedne strane znači da su određena vrata otvorena, ali s druge podrazumijeva i to da ispočetka postoje velika očekivanja i samim time, sve što učinite i kažete promatra se s posebnom pažnjom, kaže na početku našeg razgovora Katarina Kafadar, direktorica tvrtke Ovnak d.o.o. iz Viteza.

\"\"

– Srećom, uz tvrtku sam na različite načine vezana već od malih nogu, tako da sam o samom poslovanju znala poprilično i prije svog prvog formalnog radnog dana. Sjećam se da sam svoj prvi radni dan počela s pitanjem Koji su nam ciljevi?, onako svježa s fakulteta, puna znanja o poslovnim teorijama i metodama, nestrpljiva i željna što prije promijeniti svijet. A, potom sam morala shvatiti da realnost radnog dana prvenstveno podsjeća na rudarenje, neumorno kopanje do najsitnijih detalja – kako bi konačni proizvod ili projekt bio savršen, a čemu prethodi kvalitetno upoznavanje cjelokupne organizacije i razumijevanje svih poslovnih procesa. Kolokvijalno rečeno, trebalo je početi od prašine i skladišta. Nakon toga, stvari su išle svojim tijekom, a danas doista razgovaramo o strateškim ciljevima i marketinškim projektima koji definiraju razvoj našeg poslovanja. Ako gledam u čemu sam najviše napredovala u odnosu na sebe – kakva sam bile prije početka svog poslovnog puta, najviše sam razvila svoje socijalne vještine i sposobnost vođenja kroz poticajno komuniciranje i razumijevanje potreba svojih suradnika. Velika prekretnica u mom rastu dogodila se kada je moj brat Valentin završio fakultet i priključio se obiteljskom poslu, njegov dolazak dosta mi je pomogao zbog sigurnosti i podrške koju dajemo jedno drugom u nošenju sa svakodnevnim izazovima.

Koliko je teško postati jedan od lidera u BiH i kako je, u tom smislu, tekao poslovni put Vaše kompanije…

– Smatram da je razvojni put naše tvrtke bio sličan i mnogim drugim obiteljskim tvrtkama iz Bosne i Hercegovine, koje su počele od malih trgovina i razvile se u uspješne poslovne pothvate zahvaljujući poduzetničkom duhu i smislu za poslovanje njihovih osnivača. Iz naše obiteljske tvrtke Ovnak nastao je domaći drogerijski lanac, CM Cosmetic Market, koji danas posluje kao potpuno odvojena pravna osoba i prepoznatljivo ime svim ženama u Bosni i Hercegovini, a bome i većini muškaraca, htjeli oni to priznati ili ne. Jedna od većih strateških prekretnica u poslovanju Ovnaka bilo je pokretanje vlastite robne marke Ovnak, za koju s ponosom mogu reći da je u 2022. godini prodala preko dva i pol milijuna komada različitih proizvoda. Osim toga, distributeri smo značajnih brendova kao što su Ziaja, Artdeco, Wet n Wild, Frosch, Schwarzkopf Professional i brojnih drugih. Budući da je uvijek dobro voditi se onom starom izrekom da ne treba držati sva jaja u jednoj košari, proširili smo svoju djelatnost i na autoindustriju te zastupamo različite brendove automobilske industrije, kao što su Volkswagen, Citroen, Peugeot, Renault i Dacia.

\"\"

Predsjednica ste i Udruge poslodavaca Općine Vitez. Kolika je odgovornost, ali i izazov biti na jednoj takvoj poziciji?

– Izazov je bio definitivno na samom početku, jer sam bila istovremeno i najmlađa i prva žena predsjednica Udruge poslodavaca Vitez. Prije toga bila sam članica predsjedništva Udruge i od početka sam osjećala da trebam dokazati svim tim uspješnim poduzetničkim muškim glavama da iza mene ne stoji samo autoritet mog tate, nego stvarna osoba s velikim ambicijama i još većim radnim navikama i spremnošću da ostvari te ambicije. Sama činjenica da su me predložili i izabrali za predsjednicu, za mene je veliko priznanje da sam uspjela pridobiti povjerenje i poštovanje svojih iskusnijih kolega poslodavaca. Odgovornost je velika jer Udruga postoji više od trideset godina i bila je servis razvoja poduzeća u poslovnom centru. Danas je trenutak da se Udruga prilagodi sadašnjim potrebama poslodavaca u Vitezu kroz različite aktivnosti i smatram da mogu kompetentno iznijeti taj proces zajedno sa svojim članovima predsjedništva.

Kako izgleda jedan Vaš radni dan, jeste li radoholičarka?

– Budući da sam jutarnji tip osobe, većinu dana počinjem s jutarnjim treningom u šest sati, što mi omogućuje održavanje visoke razine energije kroz radni tjedan. Moj radni dan diktira prethodno kreirana TO DO lista, što je nešto bez čega bih teško organizirala svoje aktivnosti i obveze. No, to je samo jedan dio posla, budući da svaki novi dan donosi istovremeno nove nepredviđene zahtjeve, zbog čega je nužno moći se prilagođavati novonastalim situacijama i iz njih izvlačiti najbolje. Posao je vrlo dinamičan, iziskuje stalno „skakanje“ s jedne obveze na drugu i obuhvaća različite teme i sugovornike, tako da radni dan vrlo često izgleda kao serija sastanaka i podrazumijeva visoku koncentraciju i kontinuirani kontakt sa suradnicima. Pored znanja i kvalitetnih ljudi, strast je ključna za uspjeh u bilo čemu.Ne bih rekla da sam radoholičarka, nego da je posao nešto što me ispunjava i u čemu uživam, a svaki novi izazov za mene predstavlja ujedno i novu priliku.

\"\"

Koji su bili Vaši profesionalni ciljevi za prošlu godinu i jeste li ih dostigli? A, koji su za ovu…

– Iako se svi mjerimo po brojkama i postotcima i naravno da ih ni ja ne zanemarujem, ipak su mi draži oni kvalitativni ciljevi. Tu prije svega mislim na stvari kao što su osmišljavanje projekata i procesa i kreiranje organizacijskih preduvjeta za realizaciju tih projekata. Stvaranje i širenje poslovnih odnosa, dobro razumijevanje potreba potrošača, bolja povezanost s njima i dublje poznavanje tržišta ključni su elementi iza kojih financijski rezultati dolaze sami od sebe. Naravno, ako je svaki korak odrađen s visokom motivacijom i punim fokusom. U tom smislu, dostigli smo i kvantitativne i kvalitativne ciljeve, samo su meni nekako draži ovi drugi. U ovoj godini želimo se fokusirati na iskorištavanje punog potencijala naših ključnih brendova, a posebno se radujemo stvaranju osnova za izlazak na nova inozemna tržišta za naš vlastiti brend.

Koje osobine dobar lider treba posjedovati, te kako čuvate zdravu radnu atmosferu?

– Ne bih htjela preuzeti na sebe savjetovanje drugih, ali znam što za mene definitivno funkcionira. Kada sam počela razmišljati o potrebama svojih suradnika, ne samo poslovnim, nego i osobnim, shvatila sam da je empatija ključna stvar za povezivanje i razumijevanje potreba pojedinaca, tada smo dodatno unaprijedili odnose i fokusiranost naših timova. Od efikasnih pojedinaca, koji su fokusirani primarno na zadatke, dobili smo visoko funkcionalne timove koji su svjesni da su odnosi jednako važni kao i sami zadaci i da će bolje povezani u timove, lakše pronalaziti rješenja i efektivnije izvršavati zadatke. Budući da smo obiteljska tvrtka, jako nam je važno utkati obiteljske vrijednosti u svaki segment našeg poslovanja i odnosa prema zaposlenicima i poslovnim prijateljima.

\"\"

 Koliko puta ste, inače, nadmašili samu sebe u nekim poslovnim poduhvatima i kakav je osjećaj to bio?

– Moram priznati da se trudim svaki dan nadmašiti samu sebe i osjećam se ispunjeno i zadovoljno – ako sam napravila i najmanji korak na putu da budem bolja nego što sam bila jučer. Bilo je velikih iskoraka i velikih trenutaka u kojima sam se osjećala da je cijeli svijet moj, ali bilo je i dana i kad ništa ne ide i kad sve izgleda nemoguće. Trudim se uživati u prvim, a druge pretvoriti u životne lekcije i iz njih izvući najbolje. Smatram da je ključno da svaki posao nosi nove izazove, jer bez savladavanja tih izazova nema ni rasta.

Svi volimo imati neko vrijeme za sebe. Kako ga Vi provodite? Šta Vas to čini sretnom, a ne spada u kategoriju obaveza i dužnosti?

– Volim sport, natjecateljski sam tip osobe, a u prtljažniku mi je uvijek oprema za tenis koji mi je zadnjih nekoliko godina velika strast. Volim i boks, iako možda ne misle svi da je to baš najženstveniji sport, meni jako dobro dođe za izbacivanje stresa. Naravno, najdraži su mi trenuci uz moju obitelj i prijatelje, čaša dobrog vina i vikend u toplijim krajevima.