Cvijeće sačuvano zauvijek
Sve je počelo sa perlicama, fimom i sličnim jednostavnijim materijalima, i sada, kada se osvrne na te godine, reći će vam da je to bila faza pronalaženja – koja je to tehnika i materijal kojima će se najbolje izraziti, pustiti mašti na volju, donijeti nešto sasvim novo…
Ovako danas o počecima Flora Handmade nakita govori Sunita Dizdar Hodžić, vlasnica i direktorica ove firme iz Tomislavgrada koja se bavi izradom unikatnog nakita sa prirodnim bosanskohercegovačkim cvijećem, ističući da je sve rezultat dugogodišnjeg eksperimentiranja i testiranja različitih vrsta cvijeća i varijanti dvokomponentne smole, načina izrade i konačne obrade.
Zapravo, kako kaže, ključni momenat koji ju je usmjerio u izradu nakita sa suhim cvijećem bio je poklon koji je dobila od sestre nakon njenog putovanja u Australiju. Bile su to naušnice sa prirodnim cvijećem. “Izgledale su tako nestvarno, pravo cvijeće sačuvano zauvijek, u nakitu. Bila sam fascinirana i upravo tu emociju sam htjela prenijeti na svoj nakit”, kaže.
Flora nakit nije samo modni dodatak, to je nakit sa pričom, čista emocija. Pored toga što se radi o ručno izrađenom nakitu u koji je utkano mnogo sati ljubavi, truda, strpljenja, ono što ga također čini posebnim i što ustvari priča Florinu priču jeste simbolika cvijeća.
Poruke prijateljstva i ljubavi
“Uz svaki komad nakita dobijete karticu na kojoj je istaknuta simbolika cvijeća koje je sačuvano u nakitu. To je posebno važno onima koji se odlučuju da Floru poklone dragoj osobi pa joj uz nakit žele poslati i poruku. Najčešće su to poruke prijateljstva, sreće, zahvalnosti, ljubavi, iskrenosti…, sve ono što prepoznamo u dragoj osobi i želimo joj reći da je po tome posebna za nas”, pojašnjava Sunita Dizdar Hodžić.
Ako je pitate ko nosi Flora nakit, odgovorit će vam: “to je samouvjerena žena, ona koja zna šta želi i ona koja je drugačija, koja se ne želi utopiti u masi, nego želi biti primijećena po nečemu drugačijem. Važno joj je mišljenje okoline, ali joj ono definitivno nije smjernica u životu, ne ograničava ju, ona ima svoj stav. Ona Flora nakit zna nositi u poslovnom okruženju na način da izgleda poslovno, profesionalno da nakit ne privlači previše pažnje, ali da ipak privuče onoliko pažnje koliko je dovoljno da pošalje poruku da je drugačija, da je sigurna u sebe, da je kreativna. Također, taj isti nakit zna nositi i u ležernijoj situaciji i poslati poruku da je posebna, zabavna, pozitivna i da zna šta želi. Ona je snažna, sigurna, ali i emotivna. Upravo ta njena snaga i leži u njenim emocijama koje zna prepoznati i kod sebe i kod drugih i izraziti ih na pravi način. Takva žena često kupuje Flora nakit i kao poklon dragim osobama jer im želi na jedinstven način prenijeti svoje emocije, odati priznanje, njegovati vezu”.
Repromaterijal iz BiH ali i inostranstva
Sunita ističe da repromaterijal koji koriste u izradi kupuju u BiH, cvijeće pronalaze u prirodnim ljepotama naše zemlje i što je posebno važno, rade to da na način i u količini koja ni na koji način ne šteti okolišu. “Veliki dio cvijeća se i sadi i uzgaja u cvjetnjaku u Tomislavgradu. Tamo se bere, presuje i na adresu Flore stiže u finalnom obliku spremnom za “ugradnju” u nakit. To je jako puno posla u tačno određenom periodu godine sa posebnim trudom i tehnikama kako da cvijeće što bolje sačuva svoju boju i oblik. To je nešto što se zaista mora raditi sa posebnom pažnjom i ljubavlju. Ono što je interesantno jeste da i to cvijeće koje se sadi u BiH nekada nije iz BiH. Svako putovanje u inostranstvo koristimo za kupovinu sjemena različitih vrsta cvijeća koje onda nastojimo uzgojiti kod nas, nekada u tome uspijemo, a nekada i ne”, pojašnjava.
Napominje i kako se radi o nakitu koji je iskuljučivo ručne izrade. “Svaki komad je unikatan jer i kada se radi o istom modelu, odnosno istoj vrsti cvijeća, ni u tom slučaju dva komada ne mogu biti identična jer niti jedan cvijet nije identičan”, ističe Sunita.
U rad Flore su danas uključene sve važne osobe iz njene okoline, od porodice do prijatelja. Svi daju svoj poseban doprinos u onoj oblasti u kojoj su stručni, počev od uzgajanja i presovanja cvijeća, testiranja novih modela, pakovanja, pa sve do savjeta iz oblasti marketinga, grafičkog dizajna, fotografije…“S ponosom mogu reći da danas iza Flore stoji fantastična ekipa ljudi koji vjeruju u ovu ideju i ulažu u nju jako puno ljubavi i truda”, kaže.
Brojni izazovi
„Naravno, kada ste na samom početku pokretanja biznisa izazova je jako puno. Počev od toga da morate obezbijediti finansije za registraciju i rad, do toga da na početku sve radite sami i da je jako bitno educirati se u svim ključnim aspektima jednog biznisa kao što je proces registracije, marketing, finansije, odnosi s kupcima i ostalo. Uz sve to morate ostati motivirani da vas prepreke na koje nailazite ne pokolebaju u vašem naumu. Pronaći balans i svakodnevno se motivirati i inspirirati i u situacijama kada mislite da ništa ne ide onako kako ste vi zamislili najveći je izazov“, prisjeća se početaka i poručuje „Važno je jasno vidjeti svoj cilj, vjerovati u njega i biti uporan na putu ka njegovom ostvarenju. Svaki i najmanji uspjeh treba biti motivacija da se ide dalje, a svaki neuspjeh posmatrati kao iskustvo koje vas je naučilo važnu životnu lekciju, zbog kojeg nećete odustati samo ga više nećete ponoviti“, kaže.
A njena svakodnevna inspiracija i motivacija je svaka poruka koju dobiju od kupaca, posebno kada se po prvi put susretnu sa Flora nakitom. To su, dodaje, tako motivirajuće poruke u kojima jasno možete prepoznati iskrenu emociju, oduševljenje, sreću, ljubav… nakon takvih poruka kaže sebi da su na pravom putu i najčešće je upravo te poruke inspirišu za nove modele.
„S druge strane, moja motivacija su moje dvije kćerke. Želim da im budem primjer, da ih naučim da u životu trebaju slijediti svoje snove. Kako budu odrastale tako će shvatati da je to težak put ispunjen sa jako puno borbe, rada, odricanja, ali želim da im prenesem da je to jedini ispravan put u životu koji nas unatoč svim borbama čini ispunjenima i sretnima“, istaknula je.
Zbog svega toga, kaže, biti dio inicijative “ZAJEDNO za bolje sutra” kompanije dm kojom je izabrano 15 domaćih proizvođača čije proizvode će kupci moći naći u dm prodavnicama širom Bosne i Hercegovine, za njih je jako važno jer po prvi put imaju priliku sarađivati sa uspješnom kompanijom.
“Posebno nam je važno da je takva kompanija prepoznala Floru kao proizvod koji želi ponuditi svojim kupcima. Kroz cijeli taj proces uz podršku dm-ovog tima puno toga smo naučili, od tehničkih i administrativnih procedura, koje su neizostavne kada sarađujete sa velikim kompanijama, do nekih novih informacija iz oblasti marketinga”, kaže i dodaje kako su reakcije kupaca jako pozitivne, slične njenoj kada se prvi put susrela sa ovakvim nakitom. “Svi se pitaju da li je to zaista pravo cvijeće i oduševljeni su da imaju komad nakita sa svojim omiljenim cvijećem. Nerijetko se dešava da dobijemo poruku da im je Flora nakit poseban i kako im uvijek izmami dobro raspoloženje, a to je naš cilj. Ono što im je posebno interesantno jesu kartice o simbolici cvijeća to je ono što izaziva posebnu emociju”, zaključuje Sunita Dizdar Hodžić.