Kad za kartice vreba „opasnost“

Žene su u svakom slučaju sklonije shoppingu od muškaraca. No, treba li ih zbog toga osuđivati? Naravno da ne znamo sve prestati provlačiti karticu kada je za to vrijeme, ali sve dok nas kupovina čini sretnim i vraća nam osmijeh na lice, zašto je stavljati u bilo kakvu negativnu konotaciju?

Moderno vrijeme kojem svjedočimo puno je svakodnevnih potrošačkih izazova, a ukoliko ste sposobni odoljeti ciljanim promotivnim, pa često i personaliziranim porukama koje upućuju na trošenje novca, onda zaista imate čvrst karakter. S druge strane, shopping je nerijetko i potreba. Žene su u svakom slučaju sklonije shoppingu od muškaraca. No, treba li ih zbog toga osuđivati? Naravno da ne znamo sve prestati provlačiti karticu kada je za to vrijeme, ali sve dok nas kupovina čini sretnim i vraća nam osmijeh na lice, zašto je stavljati u bilo kakvu negativnu konotaciju?

Razlozi i motivi shoppinga različiti su i kreću se od potrebe do liječenja depresije. Jedno istraživanje pokazalo je da shopping nakon prekida najviše isprazni novčanik svake žene, jer u prosjeku tada potroše više nego u bilo kojoj drugoj situaciji. Shopping, kažu, liječi slomljeno srce.
Ljubavne boli žene češće liječe kupovanjem od muškaraca, iako i oni nakon prekida znaju potrošiti više nego inače, a najčešće mete shoppinga su modni dodaci, cipele i odjeća.

Velikih 90 posto žena priznalo je da količina novaca koju će potrošiti u shoppingu veoma ovisi o njihovom psihičkom stanju, pa tako se složenije i gore stanje jače odražava na potrošnju.
No, čak polovina žena pod stresom namjerno izbjegava omiljene trgovine, znajući da se neće moći suzdržati, a inače njih gotovo 80 posto troši planski, preciznije, ima točno određenu količinu novca koje mjesečno planiraju potrošiti na shopping. Ipak, gotovo trećina redovno probija postavljenje granice i ulazi u dugove.

Najviše se u shoppingu troši nakon prekida veze, zatim slijedi dan plaće, ciljani posjeti shopping centrima s prijateljicama, kad im je dosadno, nakon svađe i nakon lošeg dana na poslu.

Na pitanja jesu li umjerene u shoppingu i znaju li kontrolirati količinu novčanica u svom novčaniku, te šta je za njih shopping poseban užitak ili puka potreba, odgovorile su nam tri dame.

Tanja Đurović: Znam se kontrolirati

\"\"

Urednica i voditeljica televizije Pink BH kaže da i nije neka shoppingholičarka. Ne voli trošiti vrijeme na kupovinu krpica, ali zato voli odlaziti u kupovinu namirnica za kuću.
To je, zapravo, događaj za cijelu porodicu. U tu vrstu kupovine odlazim s djecom i zaista uživamo u njoj. S druge strane, kada moram kupiti nešto od odjeće, samo uđem u prodavnicu i kupim prvo što mi je zapelo za oko, naravno ako mi odgovara.
Za razliku od svojih ukućana, zna se kontrolirati kada je shopping u pitanju.
Kada kupujem nešto sebi, volim biti sama i na miru sve isprobati. Dobrih shoppinga je bilo svugdje, ali, možda, sam najbolji shopping imala u inostranstvu.
Na pitanje da li žali za nečim što nije kupila, Tanja kaže:
– Kao i sve žene, uvijek mi nedostaje par cipela.

 Arnela Lojo: Nekad sebe treba razmaziti

\"\"

Arnela Lojo, PR menadžerica i glasnogovornica jedne od najvećih radio grupacija u našoj zemlji, RSG, posjeduje bogatu biografiju. Počela je raditi na RSG-u nakon velikog iskustva u novinarstvu, kako printanom, a tako i elektronskom. No, ovaj put s ovom uspješnom damom nismo razgovarali o poslu, već o temi zanimljivoj svakoj dami: shoppingu.

Na pitanje je li za nju shopping hobi ili potreba, kazala je, s obzirom na to da nije ljubitelj gužve, da shoppinguje samo kada joj nešto treba.

Postoje, naravno, iznimke ako se zadesim u shopping centru na sastanku ili druženju, uđem u nekoliko radnji i razgledam, ali nije pravilo. Kada sam na putovanju odvojim jedan dan kada razgledam i kupim nešto što mi se sviđa i onda je to cjelodnevni izlet s ručkom i druženjem – kazala je Lojo, te dodala da nije impulsivna prilikom kupovine.

Uvijek mi treba bar da „prespavam“ i razmislim treba li mi nešto ili ne, a obično sličnu stvar već imam u ormaru. Nekada sam mnogo više kupovala, naročito na sniženjima, pa poslije shvatim da mi mnoge stvari ne trebaju. Danas dajem prednost kvalitetu i volim se obradovati nekom „sitnicom“ svjetskog brenda. Nekad se treba razmaziti.
Njena osobenost joj ne dozvoljava previše samoće, kako kaže. Voli sve oblike komunikacije, a prijateljstva koja ima njeguje decenijama, pa tako i kada je u kupovini s prijateljicama.
Nije mi potrebno nečije mišljenje za kupovinu, ali volim da nam to bude povod i za kafu ili ručak koji uslijedi poslije razgledanja novih kolekcija. Pristalica sam kvaliteta i neke klasike u odijevanju, tako da pokušavam uvijek svoj stil obogatiti nekim trendy detaljima. Cipele su dio garderobera čemu bih uvijek dala prednost, pa kada putujem uvijek se najviše koncentriram na obuću, a najbolji shopping je, naravno, u outlet, raju trajnih sniženja – kazala je Arnela i dodala da često zna požaliti za propuštenim stvarima.
Bolje da se ne prisjećam svega što sam propustila. Ali, to je upravo dio mog preispitivanja je li mi nešto potrebno. Tako sam prošle godine u Rimu propustila priliku da postanem vlasnica prekrasne kožne torbe, jer nažalost nisam uspjela ponovo naći ulicu u kojoj sam je vidjela, prethodni dan. Iskreno, radujem se novim proljeće-ljeto kolekcijama, jer mi se čini da je ženstvenost ponovo u modi – završava ona.

Anela Džuho-Skarep: Kupovina kao izraz kreativnosti i mašte

\"\"
Direktorica Odjeljenja za marketing, interne medije i razvoj proizvoda u kompaniji Telemach Anela Džuho-Skarep rado je pristala odgovoriti na naša pitanja o shoppingu. Ova mlada dama shopping definira kao potrebu da izgleda i osjeća se lijepo, zadovoljno i moderno.

Ovakvu vrstu potrebe pretvaram i u hobi, jer šta je hobi bez korištenja mašte i želje da se kreativno izrazimo, pa i kroz stvari koje kupujemo.

Iako u shopping ide ciljano, Aneli se nerijetko zna desiti da kupovinu okonča s velikim brojem neplanirano kupljenih stvari.

Uspješnije kupujem kada u radnje odlazim sama. Jednostavnije je, više se posvetim sebi i svojim željama i potrebama. S druge strane, u društvu je zanimljivije, pa tako nekada sasvim neplanski završimo s popodnevne kafe u shoppingu.

Svaki shopping iz kojeg izađe bez velike grižnje savjesti u vidu troškova, smatra uspješnim. U njenom slučaju ne postoji žal zbog nekupljenih stvari.

– Veoma kratko žalim, jer se uglavnom vratim i kupim ono što mi se dopalo – iskrena je naša sagovornica.

„Najbolji način da upoznate ženu, jeste da s njom odete u shopping“ (Marcelene Cox)