Jedan radni dan sa Aidom Terzić: U hotelu nijedan dan nije isti

Mada je široj bh. javnosti dugo bila poznata kao estradna umjetnica, naša je sagovornica davno mikrofon okačila o klin, a još prije 15 godina pridružila se roditeljima u vođenju prve bh. turističke agencije „Relax Tours“. No, to nije sve, prije dvije godine počela je vršiti i funkciju direktorice trebevićkog Pino Nature Hotela, kada se njen radni dan znatno produžio, a i vikendi, nerijetko, postaju radni. Ali, lijepoj Aidi i njenom timu ništa ne pada teško. Kolege za nju imaju samo riječi hvale uprkos činjenici da im je direktorica i da su neki čak duplo stariji od nje

Priredila: Lejla Lojo-Karamehmedović; Foto: Edvin Kalić

7:00

Dan počinje oko sedam sati ujutro kada spremam svoje dečkiće Rajana i Rijada za školu i vrtić, istovremeno kuhajući ručak za taj dan. Nakon što sam ispunila svoje roditeljske obaveze, slijedi desetominutna vožnja prema Trebeviću, kroz prekrasnu prirodu, što su savršeni trenuci za razmišljanje o dnevnim prioritetima i organizaciji u hotelu.

\"\"

8:30

Na posao dolazim oko 8.30. Najprije se družim s kolegama s recepcije, provjeravamo događaje i evente koji se održavaju kod nas taj dan, popunjenost kapaciteta, važne upite, te e-mailove. Potom slijedi standardni krug kroz hotel kada obilazim sve odjele i pozdravljam svoje radne kolege. Volim ih sve obići i pozdraviti, te im poželjeti uspješan radni dan. Svakako da tokom obilaska provjerim da li sve funkcionira i je li sve na svom mjestu: dnevne pripreme kuhinje, funkcioniranje wellnessa, pospremanja soba, rad restorana, te naravno bookiranje samih kapaciteta hotela.

„Direktorska kancelarija“ kako je mi svi u hotelu zovemo postoji, ali smo od nje napravili mini skladište budući da je zapravo nikada nisam htjela koristiti. Hotel je jedan kompleksan sistem, kao živi organizam, i nikada sebe nisam mogla zamisliti kako sjedim u fotelji direktorske kancelarije i odozgo izdajem naredbe radnim kolegama. Ja sam tu s njima, uz njih u srcu problema, a oni su sa mnom u srcu svih događaja. Zajedno se smijemo i podržavamo, ali i svađamo kada je potrebno. Zato, na kraju uvijek dođemo do zajedničkih rezultata, a jedan od takvih je bila i 30. godišnjica Relax Toursa i 2. Pino Nature Hotela koja se održala 10. januara na Trebeviću kojoj je prisustvovalo više od 500 zvanica.

9:00

Ukoliko taj dan u hotelu nemamo održavanja nekih seminara ili konferencija, onda oko devet sati slijedi kratki sastanak uz kafu s kolegama, šefovima odjela na kojem iznosimo eventualne probleme, planove za taj dan ili sedmicu, te rezime od prethodnih dana. Taj naš kratki brifing, nerijetko prekidaju svakodnevni upiti, zahtjevi, gosti i slično, jer u hotelu zapravo niti jedan dan nije isti i nijedan dan se ne odvija po ustaljenoj šemi. Poslije toga se svi ponovo bacamo na posao, svako zna šta se od njega očekuje, te koji su mu radni zadaci i postavljeni ciljevi.

 10:00

Oko 10 sati pregledam izvještaje od prethodnog dana, od recepcijskih, finansijskih, rezervacijskih i drugih. Nakon toga kreiram s timom nove hotelske ponude, marketing strategije za naredni period, te pratimo cjenovnu politiku. U toku našeg rada nerijetko nas prekidaju telefonski pozivi kolega iz Relax Toursa s kojima kao kompanija kćerka usko surađujemo, te se o gotovo svemu dogovaramo.

\"\"

12:00

Oko podne volim da zavirim i u kuhinju, jer se u to vrijeme obično nešto veoma ukusno sprema i divan domaćinski miris se širi kroz cijeli restoran. Uživam u kuhinji, pa nerijetko i pomognem kolegama kada je gužva, ništa od toga mi nije teško niti mrsko. Svoj boravak u kuhinji iskoristim da provjerim da li se vode sve procedure po HALAL certifikatu koji je Pino Hotel, kao prvi kompletno certificirani hotel u BiH, dobio prije godinu i pol dana. Kriteriji za dobivanje pomenutog certifikata su veoma visoki, te se mora poštovati sve od praćenja i zapisivanja temperature frižidera, higijene kuhinje, temperature i skladištenja namirnica, praćenje i pravilno odlaganje deklaracija, zapisa, rokova, primanja robe i sl. Ukoliko primijetim neku neusklađenost, odmah reagujemo kako bi se promptno otklonila.

Budući da promet i gužvu u hotelu određuje i vremenska prognoza, ukoliko se desi divan sunčan dan, Sarajlije ne zaobilaze Pino Hotel, gužva se stvori u tren oka. Tada svi priskačemo jedni drugima u pomoć kako bi se gosti uslužili na najbolji način. Ovaj scenarij dolazi do izražaja posebno vikendima kada se gotovo gubi linija između radnih mjesta i svi funkcioniramo kao jedinka kako bi se riješili ogromni „udari“ gostiju koji uglavnom dođu u istom periodu dana.

14:00

Budući da kancelariju vješto izbjegavam, moj laptop je uvijek uz mene, u pauzi za ručak, na krilu, u restoranu. Pred kraj dana ponovo provjeravam sve privatne i poslovne e-mailove, web stranice, pozicije na prodajnim platformama te društvene mreže bez kojih je, nažalost, današnje poslovanje skoro pa nezamislivo.

16:00

Moj radni dan fizički završava oko 16:00 kada odlazim po djecu u školu i vrtić. Međutim već na drugom skretanju od hotela prema kući radne kolege me zovu s nekim novim pitanjima i dogovorima. Ne ljutim se na njih i na to sam navikla. Radeći u privatnom sektoru cijeli svoj život, vremenom postane normalno i prirodno da naš radni dan zapravo nikada ne prestaje. Radimo 24/7 odnosno, pauza ne postoji, te čak i svoja putovanja i godišnje odmore kombiniramo privatno s poslovnim budući da naš core biznis i jesu putovanja i turizam nakon čega smo svoje poslovanje diverzificirali i na granu hotelijerstva koja je usko povezana. S radnim kolegama sam na vezi stalno, bilo da se poslovno nalazim u Dubaiju, Londonu, Berlinu ili Sarajevu. Dogovori, pregovori, razmjene mišljenja i međusobni savjeti nikada ne prestaju i mislim da je to i razlog našeg opstanka kao kompanije na tržištu punih 30 godina.