Haute couture kolekcija inspirirana Danteovim Paklom

Nakon prošlogodišnjeg zlatnog božanstva, Daniel je haute coture ljestvicu postavio za stepenik više, te je pretencioznost da se ove godine ode još dalje zapravo bila i očekivana. Pitanje je samo – da li je to bio pravi način?

Sve je počelo sa Dojom Cat koja je na reviju u Parizu došla u ekstravagantnoj kreaciji, od glave do pete prekrivena crvenim Swarovski kristalima, aludirajući na Danteov Inferno, prvi dio Božanstvene komedija, a ujedno i teme Schiaparelli kolekcije visoke mode za proljeće-ljto 2023.

\"\"

A, onda je pristigla Kylie Jenner u crnoj haljini sa vještačkom lavljom glavom na ramenu, pružajući prvi pogled na ono što će se kasnije dogoditi na pisti – niz odsječenih životinjskih glava koje akcentuju Schiaparelli haljine.

Tako je Shalom Harlow na pisti nosila ručno oslikanu haljinu od vune i svile sa velikom glavom snježnog leoparda koja je virila iz njenih grudi. Irina Shayk \”prošetala\” je identičnu iteraciju haljine Kylie Jenner sa lavljom glavom, a Naomi Campbell izašla je na pistu u kaputu prekrivenim veštačkim krznom sa velikom vučjom glavom postavljenom na lijevom ramenu.

\"\" \"\" \"\"

\’\’Nijedna životinja nije povrijeđena za potrebe ovih lookova\’\’ – naglasio je Schiaparelli, ali time nije umanjio utisak javnosti da je ovaj potez, kako etički, tako i modno – promašen. Iako visoka moda jeste mjesto za bezgranično eksperimentisanje sa sopstvenom kreativnom vizijom, avangardno zanatstvo i zamršene tehnike, prezentiranje odsječenih životinjskih glava kao fashion komada u današnje vrijeme, gdje je borba protiv okrutnosti prema životinjama univerzalna, potpuno je neprihvatljivo. A, zatim i estetski neuvjerljivo, neukusno i bizarno, čak iako znamo da je dizajnerova poenta bila da predstavi životinje koje je Dante izjednačavao sa požudom, ponosom i pohlepom.

S druge strane, činjenica je da je ova modna kontroverza nepravedno potisnula u drugi plan sve ostale veličanstvene kreacije koje je predstavio Daniel Roseberry, a koje su itekako vrijedne pažnje.

– Ova kolekcija je moj omaž sumnji. Želio sam da se odmaknem od tehnika koje su mi bile prijatne i koje sam razumio, a da umjesto toga izaberem nepoznato i zastrašujuće – rekao je naglašavajući da je Danteov Inferno duhovna referenca na pakao sumnje kroz koji prolazi umjetnik tokom stvaranja.

Uz dramatičnu muzičku podlogu Philipa Glassa, Roseberry je u Petit Palaisu interpretirao scenografiju Danteove Božanstvene komedije. Nadrealno je materijalizovano u obliku ručno oslikanih haljina od pliša, bisernih sakoa, golih tijela obloženih zlatom, metalnim korsetima koje otjelotvoruju granje, i drugim impresivnim detaljima. Tu su i grandiozne siluete, oštro sječene i nepredvidive, tako da svaka Schiaparelli kreacija liči na svojevrsnu skulpturu.

Sam rasplet donosi dizajner koji kolekciju potpisuje rečima: „Inferno. Purgatorio. Paradiso. Ovo je podsjetnik da ne postoji raj bez pakla; nema radosti bez tuge; nema zanosa stvaranja bez mučenja sumnje. Moja sopstvena molitva je da se toga uvijek sjetim — da se, u mojim najtežim danima, kada inspiracija jednostavno neće da dođe, sjetim da nije moguće uzdizanje do neba bez prethodnog odlaska do ognjišta i straha koji dolazi sa njim. Dozvolite mi da to uvijek prihvatim”, izvor: elle.rs.

\"\"