Dejan Babić: Sreća je uvijek negdje na pola puta

Naš je sagovornik suvlasnik uspješnog porodičnog businessa iz Dubrovnika, kojeg je osnovao sa svojim bratom Goranom. Stavljajući kvalitet i unikatan dizajn na prvo mjesto nastao je modni brand „Art Go\’den“ koji je danas postao sinonim za luksuz i stil. Iza ovog imena skrivaju se najljepše torbe, asesoari, svileni šalovi, kravate, leptir mašne….

Razgovarala: Lejla Lojo-Karamehmedović

Kako bismo pronašli savršenog „In muškarca“ za ovaj broj Ladies In magazina, zaputili smo se u romantični Dubrovnik, te upoznali Dejana Babića, suvlasnika poznatog hrvatskog modnog branda „Art Go\’den“. I baš kao što Dubrovnik i Bosna još od Kulina Bana imaju neraskidivu historijsku vezu, tako je jaka i veza između našeg sagovornika i BiH. Naime, Dejanovi roditelji su Bosanci zbog čega je i on sam često dolazio u Bosnu, a neko vrijeme je čak i živio u Sarajevu. Za naš ga glavni grad i danas vežu mnoge uspomene, ali i neraskidiva prijateljstva. Nažalost, „Art Go\’den“ torbe više ne možete kupiti u Sarajevu što Dejan objašnjava činjenicom da su se željeli preusmjeriti na tržište s većom koncentracijom potentnih kupaca. No, ukoliko ste se bespovratno zaljubili u kvalitet i dizajn njihovih luksuznih torbi, asesoara ili svilenih šalova, vrijedi se zaputiti u Dubrovnik… Osim o svakodnevnim poslovnim izazovima, Dejan je u razgovoru za naš magazin govorio i o tome kako se tržište nosi s milenijalcima, je li teško voditi porodični posao, te kako se bespovratno zaljubio u triatlon.

 Suvlasnik ste i menadžer modnog branda „Art Go\’den“ iz Dubrovnika. Kako i kada je nastao ovaj popularni brend?

– Brend je nastao kao \”family business\” iza kojeg stojimo brat i ja. Rođeni smo i odrasli u Dubrovniku, a zajedno s roditeljima smo napravili koncept i krenuli u realizaciju modne marke ART GO\’DEN. Art Go\’den je personifikacija za neki naš pogled i smjer u modi, vizualnoj komunikaciji, pa i umjetnosti. Moda i stil nisu površni. Vezani su za sociološki kontekst, vremenski okvir, odnose među ljudima i  status u društvu. Na isti način nas obilježava i priča priču o svakome od nas na individualnoj i razini društva kao cjeline, baš kao i umjetnost, arhitektura, književnost. Proces dizajna, krojenje i šivanje svile, izrada kože su forme umjetničke i kreativne ekspresije. Ekspresije koja se kao takva bavi konceptom emocije, inteligencije i ljepote. Moda i stil su umjetničke forme jednako kao i slikarstvo, književnost, kiparstvo. Metaforički Art Go\’den je \”umjetnost Go(rana) i De(jana)\” i brend koji je usko povezan s baštinom Dubrovnika koji je sam po sebi metafora za ljepotu, estetiku, umjetnosti. Art Go\’den dizajnom odaje počast svom voljenom gradu. Također, odlučili smo se za dizajn i proizvodnju modnih dodataka s obzirom da je to \’final-touch\’ u kompletiranju nečijeg izgleda. Ne kaže se bez razloga: \”Vrag je u detaljima\”. Radi se o proizvodima u luksuznom segmentu modne industrije poput kožnih torbica, novčanika, remena, svilenih marama, kravata, leptir mašni…

 Je li ga bilo teško izgraditi modni brend od početka i kojim principima u poslovanju se uvijek vodite?

– Proces izgradnje brenda kontinuiran, radi se samo  o različitim razinama \’brand awarnessa\’ odnosno poslovanja. Trenutno smo u fazi optimizacije web shopa, snimanja nove kampanje, otvaranja novog prodajnog mjesta u Šibeniku, procesu dizajna i proizvodnje novih modnih suvenira za Društvo prijatelja Dubrovačke Starine. S obzirom na luksuzni segment proizvoda, pozicionirali smo se na lokacije koju takvu klijentelu i imaju, pa se naša prodajna mjesta mogu naći u većini hotela  s pet zvjezdica na dubrovačkom području. Partneri i distributivna prodajna mjesta s kojima sarađujemo nalaze se unutar Starog Grada. Zanimljivo je spomenuti da, bez obzira na Dubrovnik koji jest najjači brend na području regiona, gosti koji nam dolaze nisu isključivo „dubljeg džepa“. Vlada jedan \’instagram trend\’  u kojem je bitno objaviti sliku iz hotela s pet zvjezdica, ali to ne koordinira sa stvarnošću. Plaća se mogućnost fotografije, više nego zbilja. Samim time, došlo je i do trenda u kojem high-end brendovi poput Valentina izbacuju na tržište torbe od umjetne kože od 80 EUR. Milenijalci postaju najdominantnija tržišna ciljna skupina, a oni su spremniji potrošiti novac na skok iz padobrana nego na luksuzni proizvod. Radije kupuju po Zari, H&M-u i sličnim fast-fashion brendovima. To su samo neki od izazova s kojima se susrećemo, a koji determiniranju smjer kretanja brenda. Govoreći o principima u poslovanju, oni su naslonjeni na kućni odgoj i ono što sam kroz život naučio. Otvorenosti prema novim idejama, izazovima, dosljednost, upornost i, bez obzira na sve, pozitivan stav.

 Gdje Vas je Vaš poslovni put najdalje odveo (u smislu geografske lokacije)?

– Ako pričamo u poslovnom kontekstu, to je zasigurno Kina, konkretnije Shanghai. A putovao sam svugdje po kontinentu. Iskustva su različita i slikovita. U svakom tom izazovu, radilo se o različitim kulturološkim ili nekim drugim aspektima, naučimo nešto novo o drugima i o sebi. Princip je da se kroz globalne kompanije isti model aplicira kao urnek za sve gradove, regije, kontinente. To u praksi ne funkcionira baš po tom modelu, a onda mimo globalnih igrača, preostaju i \’small businesses\’ family ili ne-family tipa, koji su bitni pokretači privrede u svakoj zemlji. Tu spada i Art Go\’den u kontekstu Dubrovnika, Hrvatske, Regije.

 Ljudi su sretni kada rade posao koji vole. Kako Vi definirate poslovnu, a kako privatnu sreću?

– Nemam potrebu definirati stvari u životu. Što je sreća danas i zadovoljstvo, često nije bila prije pet godina i obrnuto. Rekao bih da je bitno da radite posao koji volite, da se on naslanja na vaš karakter i osobnost, da vas u svojoj srži ispunjava. Strast prema poslu je pogonsko gorivo za dalje. Mislim da opipljive stvari, da ne kažem materijalne, u bilo kojem smislu, mogu biti neka vrsta motivacije, međutim ne i konačni cilj. Vidim često oko sebe ljude koje imaju sve u životu za čim težimo, međutim nešto u njihovom karakteru ne dopušta ima da imaju onaj osmijeh na licu kad se probude. S druge strane, imate ljude koji imaju malo, a nasmijani su. Vjerujem da je sreća negdje na pola puta. Da je često pitanje samog našeg karaktera i ličnosti više nego opipljivih stvari koje metrički možemo definirati.

Na koji ste svoj poslovni uspjeh najviše ponosni?

– Na činjenicu da su neke svjetske zvijezde i face poput Rogera Moorea, Mickeyja Rourkea, Monice Bellucci, Jaimea Foxa kupili i nose naše proizvode.

Rođeni ste i odrasli u Dubrovniku, no, ipak, imate u sebi i bosanskih gena. Hoćete li nam objasniti svoju vezu s BiH?

– Imam bosanskih gena i Sarajevo smatram jednako svojim gradom kao i Dubrovnik. Proveo sam tu lijepe godine u poslovnom i privatnom kontekstu i taj odnos i dalje traje u svom punom sjaju. Roditelji su mi iz Bosne i možda je upravo to jedan veliki razlog zašto otkako znam za sebe postoji tajna veza između mene i Sarajeva. Tu imam puno prijatelja, ljudi koje volim i koji mi znače, uostalom kao i na svim mjestima gdje sam živio po svijetu i gradio prijateljstva.

 Zašto je, po Vama, Dubrovnik najljepši grad na svijetu?

– Dubrovnik je zaista vizualno, zemljopisno, i prirodno jedan od ljepših gradova na svijetu. Što ne znači da ga to čini idealnim mjestom za život, ili da zato što je moj da je i najljepši. U krajnjoj liniji, ljudi ovdje sa svih dijelova kugle zemaljske dolaze da bi se opustili, vidjeli nešto estetski dojmljivo i lijepo, a to ne radite na mjestima koja su ružna. Ima taj historijski aspekt koji ga stvarno čini fenomenom u kontekstu diplomatskih relacija, arhitekture, pa ako hoćete i poslovnih prilika.Taj duh vremena se reproducira kroz turizam i danas, i svi mi živimo od te industrije na koju se ona naslanja: hotelijerstvo, ugostiteljstvo, medicina, trgovina, moda, itd. On nosi sa sobom kozmopolitizam koji je sam po sebi jedna lijepa osobina. Tokom cijele godine susret ćete se s ljudima različitih nacionalnosti, životnih navika, iskustava. To otvara prostor i za razne poslovne aktivnosti, jer ljudi koji su mobilni i putuju, mogu si priuštiti određene stvari jer putovanje je luksuz. Na taj način, Art Go\’den kao modni biznis uspio je pronaći svoj put do upravo onih svjetskih kupaca koji prepoznaju dizajn, kvalitetnu izradu, i koncept koji prati svjetske trendove vizualne i modne komunikacije, a opet u sebi nosi nešto svojstveno Dubrovniku i lokalnoj baštini.

Nažalost, Art Go\’den torbe više ne možemo kupiti u Sarajevu. Kako Bosanke da dođu do Vaših torbi, šalova, pašmina…?

– Baš iz navedenih razloga, BiH kao tržište nam je bilo interesantno nekad ranije. Međutim energiju, resurse i vrijeme smo odlučili uložiti tamo gdje je naše domicilno tržište i gdje imate veću koncentraciju tržišno potentnih kupaca kojim je naš proizvod namijenjen. Što se tiče kupovine, najefikasniji način je putem našeg online shopa, u kojem su proizvodi dostupni i za razgledavanje i za kupovinu.

 Kakvim ženama i kakvoj gospodi su namijenjene Art Go\’den torbe?

– Torbe su namijenjene, svima koji prije svega prepoznaju kvalitet u današnje vrijeme, onima koji imaju neku vrstu estetske kulture i ne trče za statusom u kontekstu flashy brendova poput Guessa ili Michael Korsa, koji ih stavljaju u funkciju hodajućih billboarda. Mi smo više low-key, stilom orijentiran brend koji ne trči toliko za modnim trendovima, nego upravo njegujući umjetnosti i kulturu svojim dizajnom stvara dodatnu vrijednost na svojim proizvodima.

 Kada već govorimo o torbama, šta Vi kao uspješan poslovni muškarac morate uvijek imati u torbi?

– Mobitel, novčanik, ključeve od automobila&motora, tablet, dokumente koji su vezani za poslovanje prodajnih mjesta, nešto da mi podigne šećer kad mi padne ili neke grickalice jer sam konstantno gladan.

 Kako i s kim najviše volite provoditi svoje slobodno vrijeme?

– Vrijeme provodim najčešće s ekipom iz triatlon kluba (smijeh), s obzirom da sam se posljednjih mjeseci pripremao za 70.3. Ironman, triatlonsko takmičenje koje uključuje 2km plivanja – 90km bicikliranja – 21km trčanja. Pripreme se trajale intenzivnih tri mjeseca i zahtijevale nekih 10-12 treninga sedmično. Volim sebi postavljati izazove, a ovo je jedna od stvari koji me trenutno prilično zaokuplja. Uz to jača karakter u svakom smislu, pa i poslovnom.

 Na šta najviše trošite novac?

– U zadnje vrijeme na opremu za triatlon: novu karbonsku biciklu, neopren odnosno odijelo za plivanje i ostale stvari vezane za ova tri-sporta.

 Šta je za Vas savršeno produktivan dan?

– Kad ranom zorom odradim plivački trening koji bi idealno trebao biti gotov do 7:30h, zatim doručak i početak radnih aktivnosti od 8:30h. Odlično je kada uspijem ostvariti sve što sam zacrtao, a kao kruna svega je pauza za ručak s nekim od prijatelja ili partnera gdje razmijenimo informacije i dobro se nasmijemo.

 Na kraju, otkrijte nam neke planove za ovu godinu kada je Art Go\’den u pitanju?

– Otvaranje novog Art Go\’den prodajnog mjesta u staroj gradskoj jezgri u Šibeniku, nova kampanja za proljeće/ljeto 2018. koja upravo kreće (priča je vezana za kontekst Dubrovnika i karavana koje su dolazile iz dubrovačkog zaleđa na pijacu prodavati svoje autohtone proizvode, a koristili su  magarca kao  sredstvo za prijevoz. Vođeni tim motivom u prošlosti, priču smo stavili u jedan današnji modni okvir i editorijal. Želimo i više investirati u digitalizaciju i online poslovanje.