Sa neto profitom od 817 miliona eura tokom 2023. godine (cosnova Grupacija), porodična kompanija ne usporava u rastu na tržištu šminke, sa težnjom da se pridruži u top 5 svjetskih lidera u industriji.
U izuzetnom podvigu, cosnova najavljuje ukupan rast od 32 procenata u poređenju sa 2022. godinom, i porast u prodaji od 30 procenata dvije godine za redom. Sa neto prodajom od 817 miliona eura, cosnova Grupacija je daleko nadmašila svoje ciljeve za nedavno završenu finansijsku godinu. Pošto kompanija ulazi u treću deceniju poslovanja, to čini sa dodatnim ambicioznim planovima. Predvodnik industrije ljepote je popločao put za to posljednjih godina sa velikim strateškim ulaganjima od početka i tokom pandemije Korona virusa. Za cosnova-u, prag prodaje od milijardu eura je sada na dohvat ruke.
Usred klime ekonomskog opreza i neodlučnosti potrošača u vremenima neizvjesnosti, magnetna privlačnost cijenjenih brendova cosnova-e, essence i Catrice, porasla je na neuporediv nivo. Lakovi za nokte, ruževi i niz drugih proizvoda za šminkanje doživljavaju neviđenu potražnju. Ova povećana popularnost nije samo odgovor na evoluirajuće sklonosti potrošača nakon COVID-a, obilježene povećanom željom za šminkom, već je i svjedočanstvo trajne posvećenosti cosnova-e. Usidrena misijom „Učini da se svi osjećaju ljepše“ i ojačana čvrstom posvećenošću u obezbjeđivanju inovativnih proizvoda najvišeg kozmetičkog kalibra po pristupačnim cijenama, cosnova nastavlja da cvjeta sa ovim principima kao osnovom svog tekućeg uspjeha.
Cosnova je doživjela izuzetan rast, praćen značajnim porastom u potražnji posljednjih godina, što je dovelo do privremenih „uskih grla“ u lancu snabdjevanja tokom 2023. godine. Tokom cijele godine, kompanija je efikasno odgovorila na ove izazove kroz strateške inicijative, uključujući neprekidno ulaganje u kapacitete svojih dobavljača. U proaktivnoj mjeri da ojača otpornost svog lanca snabdjevanja, cosnova je iznijela planove za značajno proširenje svojih skladišta u narednim godinama.
Rast u svim regionima
Nadovezivajući se na ovu osnovu, cosnova nije samo povećala svoj tržišni udio u svim regionima svijeta, obuhvatajući i obične prodavnice i platforme za e- trgovinu, već je, također, proširila svoje maloprodajno prisustvo i ojačala distributivne kanale u skoro 90 zemalja u kojima posluje. Uspjeh u prethodnih dvanaest mjeseci direktno se može pripisati eskalaciji regionalizacije ponude proizvoda Essence i Catrice.
U jugoistočnoj Evropi1, cosnova je uspjela da značajno proširi svoj položaj na tržištu. Na ovim tržištima, cosnova je zabilježila nevjerovatan rast od 47 procenata. Kompanija je, također, na putu napretka i u ostatku Evrope gdje je zabilježen rast od 38 procenata. Ovaj uspjeh se širi na globalna tržišta, za ukupnim rastom od 24 procenata u poređenju na prošlu godinu.
Tržišta u razvoju također igraju važnu ulogu u sveobuhvatnoj globalnoj strategiji cosnova-e. 1. oktobra 2023. godine, Denis Martin se pridružio timu izvršnog menadžmenta kao Glavni Službenik za Tržišta u Razvoju (CEMO) sa ciljem poboljšanja fokusa kompanije na ovaj region. Na svojoj novoj poziciji, primarno je odgovoran za dalji razvoj tržišta u Latinskoj Americi, srednjem istoku, Aziji i Africi.
Dosljedno na putu ka održivosti
Cosnova je posvećena održivosti od svog osnivanja, i tokom posljednjih godina je poduzela značajne mjere u smanjenju svog ekološkog otiska. Ključna prekretnica u održivosti bila je potpuna eliminacija mikroplastičnih čestica iz brendova essence i Catrice od marta 2023. godine. Ovo obilježava veoma važnu prekretnicu za cosnova-u kao i za cjelokupnu industriju, cosnova nastavlja da bude pionir, prevazilazeći zahtjeve i zabrane EU koje tek sada stupaju na snagu za proizvode sa namjerno dodatom mikroplastikom.
Dodatno, svi essence i Catrice proizvodi su 100% veganski*. Cosnova će nastaviti da dosljedno slijedi svoj kurs ka održivosti u budućnosti i ulagat će u dalje mjere zaštite životnog okoliša i prirode.
Fokus na digitalni sadržaj sa visokim faktorom zabave i iskustva
Sa otprilike 18 miliona pratilaca preko svih društvenih mreža, essence i Catrice se mogu pohvaliti ekspanzivnom i stalno rastućom zajednicom. Da bi održala svoju posvećenost u isporučivanju sadržaja orijentisanog na ciljnu grupu i brzom odgovoru na različite trendove i zahtjeve širom kanala, cosnova je 2023. godine pokrenula sopstveni studio za sadržaje, generišući približno 12.000 sadržaja godišnje.
Kako bi nastavila svoju ekspanziju u aktivnostima digitalnog marketinga u prošloj finansijskoj godini, cosnova se drži svoje striktne strategije „prvo proizvodi i sadržaj“. Glavni element ovog pristupa uključuje integraciju snažnog zabavnog karaktera, strateški dizajniranom ne samo da zadrži lojalnost postojećih potrošača, već da očara i novu ciljnu publiku. Ova posvećenost oživljava kroz inovativne poduhvate kao što je essence-ina Roblox igrica „Fun Park“, koja prikazuje kreativnu snagu brenda u angažovanju i širenju baze kupaca.
Optimistički izgledi za treću deceniju
„Naši osnovni brendovi, essence i Catrice, su ostvarili neuporediv rast u protekloj finansijskoj godini, činjenica na koju smo svi u cosnova-i veoma ponosni. Ovo pokazuje da su naši brendovi u velikoj potražnji, i da se našim potrošačima obraćamo pravim inovacijama. Štaviše, kako ulazimo u treću deceniju poslovanja, mi smo i dalje na pravom putu u našoj misiji i apsolutno smo relevantni“, kaže Christina Oster-Daum, osnivač i predsjednik cosnova-e. „Iako su svjetski ekonomski uslovi trenutno izazovni, mi smo ubjeđeni da ćemo nastaviti sa rastom u budućnosti. Ovo se odnosi na domaća i međunarodna tržišta“, dodaje Javier González, ko-osnivač, i predsjednik cosnova-e. „Značajne investicije koje smo napravili protekle četiri godine i naša održiva orijentacija dali su nam čvrstu osnovu za ovo. Poslije ove senzacionalne finansijske godine, veoma smo optimistični za treću deceniju historije naše kompanije“.