Moj plan sreće: Pobijedite najdepresivniji mjesec u godini

 Moj plan sreće: Pobijedite najdepresivniji mjesec u godini

 Popularne novogodišnje rezolucije ili odluke odličan su način da, na početku nove godine jednostavno uvedete promjene u životni ritam. Naučnici kažu da je za formiranje nove navike potrebno oko 66 dana, a mi vam u narednim redovima nudimo korisne savjete za duh, um i tijelo koje možete primijeniti odmah…

Početak godine vrijeme je kad većina postavlja planove –  kako u novoj godini biti što uspješniji, redovnije vježbati, kretati se, družiti, posjećivati porodicu, prestati s lošim navikama… Svi želimo živjeti sretnije. Iako danas pojam sreće najčešće vezujemo za dobro zdravlje i ispunjenost ljubavlju, te materijalnu sigurnost, a za nekog će ovaj osjećaj zadovoljstva životnom situacijom donijeti isključivo uspješna karijera.

Univerzalni principi za definiciju sreće ne postoje, jer je to stvar individualnog poimanja. S druge strane, naučnici ovaj fenomen posmatraju i kao međudjelovanje različitih hormona dopamina, serotonina, oksitocina i endorfina. Bilo kako bilo januar, nakon blještavog decembra, slovi za najdepresivniji mjesec u godini. I,  šta sad?

Ono što je opći zaključak je da je najvažnije pokrenuti se umom i tijelom, pa vam u narednim redovima nudimo ideje kako to i  praktično uraditi…

Nermina VEHABOVIĆ- RUDEŽ, magistar psiholoških nauka i psihoterapeut

Promijenite percepciju i pokrenite se

– Praznici su trenuci koji bi trebalo da nam donesu radost. Ali, nismo uvijek u stanju da se radujemo. Veliki izazov je kako se ponašati kad ne osjećamo radost za vrijeme praznika . Ne treba praviti paniku i pitati se – zašto se baš ja ne radujem? Nekad je to zbog svakodnevnog stresa, životnih okolnosti ili jednostavno – ne osjećamo potrebu da se radujemo u tom trenutku.Važno je tada prihvatiti naše raspoloženje i uraditi nešto što bi nas barem minimalno raspoložilo. Najgori efekat se postiže posmatranjem stvari na način – svi raduju, pa moram i ja. Naša osjećanja su rezultat onog što se dešava u nama i oko nas. Tako je i sa očekivanjima u novoj godini. Nije loše imati velika očekivanja, ali je problematično ako ona nisu u skladu s okolnostima. Okolnosti su ono što se dešava oko nas. Naš zadatak je vidjeti gdje smo, sagledati vlastite sposobnosti i mogućnosti u datom trenutku,
što ne znači da se željeno neće realizirati. Recimo, možete poželjeti trospratnu kuću, a niste zaposleni… Tada, stvari treba posmatrati na način – ja to želim, ali trenutno nemam mogućnosti za realizaciju. Potražit ću posao kao prvi korak.

Trebamo se što češće viđati s ljudima koji nam odgovaraju. Mnogo je stvari koje nas ograničavaju kontakti s ljudima nam nekad pokazju da možda nismo dovoljno dobri u odnosu na njih, pa se osjećamo manje vrijedni. Nekad nas sprečava finansijska situacija, nekad izloženost procjenama. Otuđenje koje je na sceni dešava se, jer ne želimo da neko vidi neke naše mane, greške. Nama ljudi trebaju , a trebamo i mi njima. Druženje s drugim ljudima nije takmičenje.

Bitno je razgovarati i slušati i dobijamo često odgovore kad i ne pitamo. Lično, nivo raspoloženja dižem percepcijom. To znači da gledam stvari oko sebe na način da za sve uvijek ima neko rješenje, da nekad treba malo pričekati i ne opterećivati se. To ne znači da me ništa neće stresirati. Recept za sreću je prilagoditi očekivanja okolnostima, u druženju s dragim ljudima i postavljanju i ostvarivanju manjih ciljeva. Za mene je to –
promijeniti raspored stvari u stanu ili napraviti kolač, brinuti se o cvijeću. Aktivirajte se, prilagodite očekivanja trenutnom kontekstu, budite s ljudima koji su vam dragi, a distancirajte se od ljudi koji vas opterećavaju.Od nekih odnosa odustanite.

 Anisa DURMIŠEVIĆ, učiteljica joge

Živimo u sadašnjem trenutku

– Joga, po definiciji, predstavlja jedinstvo tijela, uma i duha. To je kompleksna disciplina koja osobi pristupa kao cjelini. Zbog toga je i njen terapeutski efekat toliko moćan i efikasan jer funkcionira u skladu s principima harmonije i ujedinjenja. To je alat pomoću kojeg možete ojačati tijelo, tj. muskulaturu, poboljšati gustinu kostiju, popraviti lošu posturu, ali ne samo to. Poznato je koliko ista utječe na fleksibilnost. Naučno je dokazano da redovnim prakticiranjem joge dovodite tijelo u stanje balansa. Ovdje se, u prvom redu, misli na regulaciju nivoa hormona. U posljednje vrijeme sve više ljekara, endokrinologa, svjesno je ove činjenice pa svoje pacijente upućuju na praksu. Naročito se to odnosi na probleme sa štitnom žlijezdom. I ne samo to. Ono što jogu razlikuje od ostalih disciplina je to što ona nije samo skup asana (fizičkih vježbi). Ona obuhvata i moćne tehnike disanja koje nazivamo pranajamom, a o kojima su napisane stotine naučnih radova. Dah je taj koji nas održava u životu, ali putem daha izbacujemo i toksine iz tijela! Svjesno opuštanje bi, također, trebao biti sastavni dio časa. Meditacija je još jedan od alata. Kada sve ovo objedinimo, dakle – fizičku vježbu, tehnike disanje, svjesno opuštanje i meditaciju naravno da ćemo potaknuti lučenje serotonina. Naučit ćemo da budemo više prisutni i živimo u sadašnjem trenutku. Ukoliko se odlučite krenuti na časove joge, prvo treba da znate da postoji više pravaca. Moja preporuka je Hatha joga. Godine nisu nikakva prepreka da krenete na praksu, a iskusan instruktor će vas voditi u skladu sa vašim mogućnostima. Važno je napomenuti da svi rade u skladu sa svojim mogućnostima i nikad, ali baš nikad se ne upoređujemo sa drugima. Dakle, lučenje serotonina jeste nuspojava joga prakse. Pod uvjetom da idete kod obučenog i iskusnog instruktora, koji će znati prepoznati vaše potrebe i mogućnosti.

Hrana koja podiže raspoloženje

– Postoji dosta namirnica koje na jednostavan način podižu nivo serotonina i samim tim vaše raspoloženje. Na prvom mjestu je crna čokolada, zatim orašasti plodovi i sjemenke, sir, jogurt, banane, ananas, šljive, tamnozeleno lisnato povrće, puretina. Uvrstite ih u svakodnevnu prehranu.