SEAT S.A. eksperti odgovaraju na česta pitanja o hibridnim vozilima

Tri od svakih deset automobila koji se sada prodaju u Europskoj uniji su hibridi, prema najnovijim studijama koje je do danas objavilo Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). Objedinjujući 16 najvećih proizvođača vozila u Europskoj uniji, ACEA- ine brojke potvrđuju uzlazni trend u alternativnim pogonskim tehnologijama, od kojih su plug-in hibridi (PHEV) najistaknutiji. Ova napredna tehnologija otvara mnoga pitanja, a stručnjak iz SEAT S.A. odgovara na ona najčešće postavljena od strane korisnika širom Europe.

Koji je električni domet PHEV-a?

César Méndez, rukovodilac Hybrid R&D sektora u SEAT S.A., ističe da je “prednost PHEV-a to što ne zavise od motora sa unutrašnjim sagorijevanjem kako bi baterija bila napunjena.”

 „Ima utičnicu za punjenje koja garantuje da će biti potpuno napunjena svakog jutra kada uđete u auto“, dodaje on. Na primjer, SEAT Tarraco e-HYBRID ima električni domet od 49 kilometara. „To je dovoljno da vas svakodnevno odvede tamo gdje želite ići u 100% električnom načinu rada“, kaže César.

Da li su hibridi pogodni za duga putovanja?

„Apsolutno“, odgovara César, „zahvaljujući efikasnoj kombinaciji motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i električnih motora, srednja i duga putovanja mogu se preći bez ikakvih problema.“ U slučaju SEAT Tarraco e-HYBRID, ukupan domet je 730 kilometara.

Koliko dugo traje punjenje?

„Sve zavisi od kabla i maksimalne struje punjenja“, kaže César. Dobra opcija je imati SEAT Wallbox kod kuće. “Na ovaj način, pod optimalnim uslovima, možete napuniti svoj automobil za samo tri i po sata.”

Kako funkcionira regeneracija energije?

„Na dva načina“ objašnjava César. S jedne strane, “kada otpustite papučicu gasa, motor počinje raditi kao generator koji koristi inerciju vozila.” S druge strane, „kada pritisnete papučicu kočnice, motor se ponaša kao generator tokom prvog istezanja i koristi svoj  kočioni efekat; ovo je regenerativno kočenje.”

Kako se hibridi ponašaju na niskim temperaturama?

„Bez problema“, odgovara César. „Dok su komponente visokonaponskog sistema ispod -10°C, motor sa unutrašnjim sagorevanjem će raditi, a kada se provozate i temperatura poraste, elektromotor će početi da radi“, zaključuje on.