Ana McMahon – strastvena i hrabra

Bez rizika nema uspjeha. Odlučiti nastaviti školovanje daleko od kuće, upisati fakultet na drugom kontinentu, seliti se u drugu, treću, četvrtu… državu, promjena posla, sve to nosi rizik i nije nimalo lako… No, sve se to isplatilo u životu naše sagovornice, jer danas radi posao koji voli, okružena je porodicom, prijateljima i dragim kolegama s kojim svakodnevno dijeli uspjehe

Razgovarala Indira Delić; foto: Dušan Radević

Bilo koja stavka u CV-ju naše sagovornice, generalne direktorice Divizije za proizvode široke potrošnje L’Oréal Adria-Balkan, zaslužuje naše divljenje. Ostat ćete impresionirani njenim postignućima, kao i doprinosima kompanijama za koje je radila. Ana je rođena u Srbiji, no dobivši sportsku stipendiju – igrajući aktivno tenis za bivšu nam državu, školovanje je nastavila u SAD-u, gdje je i ostala. Odlučila je studirati hemiju. Studij je uspješno završila,no na postdiplomskom ciklusu prebacila se na marketing i marketinška istraživanja…

Poslovni put počinje u kompaniji Information Resources Inc. za PepsiCo, nastavlja ga u Unileveru, gdje je radila 11 godina u Čikagu, Londonu i Tokiju, nakon čega je prešla u L’Oreal. Godine 2019, pridružila se kompaniji u regionu Adria-Balkan, gdje je pozvana da učestvuje u internoj transformaciji i vodi Diviziju za proizvode široke potrošnje…

– Da bih mogla doći na neku poziciju, te da se na njoj profiliram kao uspješna – morala sam upoznati različite kulture… Od Čikaga, Londona, Njujorka, Tokija… – kako bih tačno razumjela kakav posao i tim želim stvoriti, da bih bila ispunjena, a moj tim zadovoljan – kaže Ana na početku našeg razgovora.

Uspješna ste i ostvarena poslovna dama, cijenjena u poslovnom svijetu. S kojim izazovima se svakodnevno susrećete…

– Izazovi su prisutni svakodnevno. Biznis izazovi i ljudski izazovi. Uvijek kažem da je dobro napraviti korak unazad i sve još jednom dobro analizirati, jer ishitrene reakcije nisu uvijek najbolja odluka. Važno je, zajednički s timom, napraviti dijagnozu određene situacije. Dobro analizirati – pazeći da fokusirajući se samo na simptome, ne propustimo da razumijemo suštinski uzrok. Što više znamo o uzroku neke stvari/problema – lakše možemo raditi na tome i dugoročno prevazići izazove. Moram priznati da izazovi, nekada, nisu ni loši, jer da nemamo svakodnevne izazove – ne bismo učili i rasli… Bitno je izazove podijeliti i sa sredinom, timom, kolegama s kojima radimo – jer ćemo ih bolje razumjeti i doći do najboljih rješenja. Nije me sramota reći da nešto ne znam, ne razumijem, ne stižem… jer, kada lider to kaže pred timom, tako i oni počnu dijeliti svoje nesigurnosti i samo zajedno sve možemo lakše prevazići.

Koliko je Adria-Balkan regija važna za cjelokupno poslovanje globalne kompanije?

– Naša misija u L’Orealu jeste da demokratizujemo ono što je najbolje od ljepote za sve, što znači da je moj posao – usmjeriti i doprinijeti timovima da urade upravo to – da odgovore na potrebe različitih potrošača na tržištima koja vodim. Da im pomognemo da ispune svoje snove o ljepoti i još više osnažimo u vjeri u sebe. Za mene to znači razumijevanje potreba potrošača, ali i naših klijenata, kako bi razvijali posao na jedan profitabilan, ali također i veoma održiv način. Dakle, da na pozitivan način djelujemo na život potrošača, ali i na život planete… Mi, kao kompanija imamo jak networking, međusobno dijelimo znanja, vježbe, vještine… Često se desi da naša dostignuća podijelimo s kolegama u drugim zemljama i onda to oni apliciraju na svoja tržišta… Posebno sam ponosna na činjenicu da su za vrijeme Sarajevo Film Festivala, na L’Oreal Paris oficijelnoj Instagram stranici, najpopularniji storiju bili, upravo s ove najveće regionalne filmske smotre. Kada sam to vidjela, moje srce je bilo puno. To pokazuje da je ovo tržište važno kao svako drugo! Sve akcije koje radimo, bilo gdje u svijetu, doprinose izgradnji globalnog brend imidža.

Ana, koje kvalitete treba da posjeduje dobar lider i kako održavate dobru i zdravu radnu atmosferu?

– Kao prvo, vjerujem da morate voljeti ono što radite. I kada zaista volite ono što radite, prirodno je da to pokažete i budete strastveni u obavljanju svog posla… Ako smo kao lideri strastveni prema onome što radimo – onda to prenosimo i na svoje timove. Kao dobri lideri ne trebamo samo biti dobri biznismeni, moramo biti strastveni i pažljivi prema ljudima i da često obnašamo ulogu i psihologa i učitelja, jer kao lider bitno je stvoriti i razvijati generaciju, sljedećih lidera, i ako to radimo nesebično i dijelimo znanje sa svojim timom mislim da je to jedna od najvećih kvaliteta dobrih lidera. Isto mislim da je veoma bitno da smo kao lideri veoma čisti u viziji i destinaciji gdje treba da vodimo tim, a da opet damo dovoljno slobode timovima da nađu svoj put – do te destinacije, a mi onako samo sa strane bodrimo da ne stanu, a kada je potrebno uskočimo da im raskrčimo put. Lideri imaju čistu viziju, tu su uvijek da pomognu timovima, trebaju biti pragmatični i pomoći da se dođe do sljedećeg koraka… I posljednja stvar u koju jako vjerujem je da dobri lideri trebaju biti predvidljivi – što znači da trebaju biti otvoreni s timom, naročito u vezi očekivanja… Uvijek se trudim osjetiti atmosferu u timu, ako je tim spreman ići naprijed – idemo svi zajedno jako. Veoma je bitno pokazati razumijevanje o situaciji, odmah je tim opušteniji i spreman da napravi druge korake…

Ladies In magazin godinama podržava uspjeh žena, ističući uspjeh žena u nauci. I Vi godinama unazad podržavate i žene u nauci – i ističete takav vid podrške ženama.

– L’Oreal je rođen iz nauke, servisira svijet ljepote, inovacije… Podrška ženama u nauci i dalje je jedan od naših ključnih filantropskih projekata. Uprkos svojim izuzetnim otkrićima, žene i dalje predstavljaju samo 33,3% istraživača širom svijeta, a njihov rad rijetko dobiva priznanje koje zaslužuje. Manje od 4% Nobelovih nagrada za nauku ikada je dodijeljeno ženama, a samo 11% viših naučno istraživačkih pozicija, uključujući i rukovodeće pozicije, u Evropi zauzimaju žene. Fondacija L’Oréal i UNESCO više od 20 godina, rade zajedno na prepoznavanju i pro- movisanju dostignuća naučnica u sklopu globalnog programa Za žene u nauci (L’Oréal -UNESCO For Women in Science). Svake godine, najuspješnijim naučnicama u svijetu dodjeljuju se nagrade Za žene u nauci – do danas je nagrađeno više od 100 laureatkinja, od kojih je pet dobilo i Nobelove nagrade. Kroz 52 regionalna i nacionalna programa, Fondacija L’Oreal i UNESCO stipendijama podržavaju i talentirane mlade naučnice u ključnom periodu u njihovoj karijeri, tokom njihovih doktorskih ili postdoktorskih studija. Do sada je na ovaj način podržano više od 3900 mladih naučnica.

S kim najviše volite da dijelite svoje uspjehe?

– Vjerujem da nijedan uspjeh nije individualan, to je uvijek jedan kolektivni uspjeh grupe, ljudi koji su na neki način doprinijeli da dođe do određenog uspjeha. Uvijek kažem da uspjeh nije samo uspjeh uvijek onih koji su na prvoj liniji, već da su za njega zaduženi i svi ostali iz tima. Volim kada se svi zajedno okupimo, proslavimo… Kod kuće poslovne uspjehe dijelim, kako moj suprug voli reći u dozama… Samo kada je nešto dovoljno veliko. Jer, kako on kaže – ne donosi posao kući (smijeh).

Kako izgleda vaš savršen dan? Gdje punite baterije?

– Vrijeme provedeno s ljudima koje volim. Jedinica sam, kao i moji roditelji – uvijek smo bili mala porodica, a ja dobivam energiju od ljudi, smijeha, galame… Porodica mi kaže da bi bilo lijepo da smo nekad sami, ali ja stalno okupljam ljude – prijatelje, familiju… i uživam u zajedničkom vremenu… Najsretnija sam kada sam u velikom društvu i kada osjećam energiju i smijeh, jer me to opušta i ispunjava.