Formula za zadovoljan pogled u ogledalu

Ljeto je blizu. To je vrijeme kad većina pripadnica ljepšeg spola analizira s pažnjom figuru. Provjerava se stanje na vagi, silueta u ogledalu, šta se promijenilo, popravilo ili izgleda lošije – u ovisnosti od angažmana tokom ostatka godine. Vježbanje, pravilna prehrana, dovoljno sna, unos tekućine, te bijeg od stresa bili bi formula kako stići do zadovoljnog osmijeha. Pitali smo naše poznate dame kako one to postižu. I evo šta su nam rekle…

Piše: Zana Kološ-Mulabdić

Amela Ivković O’Reilly, nutricionistica

Uz pravilnu ishranu, najvažnije je kretanje

– Ja sam u nekoj vrsti treninga čitav život. Od gimnastike kao djevojčica, do aštanga joga i pilatesa. Uz balansiranu ishranu, koja čini temelj vašeg zdravlja, vježbanje je drugi segment. Slijede san i kontrola stresa. Većina ljudi jednostavno treba da ustane i počne da se kreće. Ako ste osoba s hroničnim stresom ili autoimunom bolesti zadnja stvar koju trebate napraviti su trčanje maratona ili sati na fitnessu. Slušajte svoje tijelo. Šetnja parkom ili šumom savršene su aktivnosti za hronično iscrpljen organizam. Vježbe istezanja ili joga uz pilates su još jedan savršen oblik vježbe. Trening snage je najbitniji. Trebaju nam mišići, tačka. Virusi nas troše. Kao i većina upalnih stanja, poput starenja. Kardio trening rade ljudi koji u početku imaju malo mišićne snage, pa se na kraju povrijede. Zato je bitan temelj u vježbama snage. Ja treniram u svom fitness studiju tri puta sedmično. Drugim danima sam, također, aktivna. Ljeti igram tenis, a vikendom idem na planinu, šetam psa svakodnevno i generalno – volim da sam što više u pokretu. Vježbam u društvu, mada pratim svoj individualni program. Moji treninzi su od 6.30 do 7.45 sati ujutro s fenomenalnim timom  PFHSC-a. Hidriram se s tri litra vode, jedem vrlo zdravo, biram lokalnu i sezonsku hranu. Kozmetičarki idem minimalno jednom mjesečno.

Almira Hadžović-Džuvo, doktorica

Bez zdravlja-sve je ništa

– Već duže vrijeme živim dosta aktivan život. Kao neko ko već decenijama mladim ljudima prenosi znanja iz oblasti fiziologije sporta i nutricionizma pokušavam da moj životni stil ne odstupa od onog što predajem. Planinarenje je već dvije godine postalo moja velika ljubav. Ali, zbog toga je neophodno biti kondiciono spreman. Dva puta sedmično kombiniram aerobni (kardio) trening s treningom snage. Posebno bih izdvojila aktivnost bez koje ne bih mogla zamisliti moj život , a to je joga- meditacija u pokretu.

Jogu prakticiram kroz individualne sesije sa mojoj instruktoricom Džejnom Hadžić uz divnu, opuštajuću muziku. I treninge snage radim individualno. Planinarenje, ipak, traži dobro društvo.

Moje iskustvo pokazuje da je najvažnije – da ste motivirani da budete fizički aktivni. Trudim se da jedem ono što mom tijelu odgovara, ali da je hrana uravnotežena i zdrava. Pažljivo je biram. To je i moja najčešća preporuka klijentima s kojima redovno radim u Centru za unapređenje zdravlja  kroz nutricionističko savjetovalište u Poliklinici  Dr. Al Tawill. I naravno, na kraju kontinuirano i kroz cijeli život vodim računa o izgledu. Njegu lica i tijela počela sam uz moju predivnu majku, koja nažalost više nije među nama, koja je moje sestre i mene naučila da je to dio opće kulture. Međutim, ispred estetike stavljam zdravlje, citirajući Paracelzijusa: Zdravlje nije sve, ali bez zdravlja sve je ništa.

Aida Terzić, direktorica hotela

EMS treninzi su odličan izbor za sve s manjkom vremena

– Nakon prebolovane korone, u martu prošle godine sam tokom desetak dana izolacije dobila deset kilograma. Osjećala sam dobro, ali sam na vikendici iskoristila to vrijeme za konzumaciju  zdravih pripravaka, koji su bili veoma kalorični. Nakon toga, odlučila sam krenuti na treninge. Kako nemam previše slobodnog vremena, izabrala  sam se IMPULS treninge, na koje doslovno potrošite pola sata, a imate učinak kao da ste odradili trening od dva sata. Riječ je o EMS treningu, koji podrazumijeva da obučete specijalno odijelo, koje je prikopčano na struju. Svaki put kada radite neku vježbu, poput čučnjeva ili trbušnjaka, u istom trenutku imate i dodatni impuls – elektromišićnu stimulaciju. Treniram jednom ili dva puta sedmično, individualno. Ovaj vid vježbanja jeste inače skuplji od  klasičnog, ali bih ga preporučila svima koji nemaju dovoljno vremena jer je učinkovit. Ljeti sam posebno fizički aktivna.  Svaku priliku koristim da plivam i skačem u more u društvu moje djece.

 Lana Kadijević, fitness trenerica

 Kontinuitet, upornost, trud i motivacija daju rezultat

–  S fitnessom sam se susrela još kao srednjoškolka, prije više od 20 godina. Dopala mi se ta aktivnost zbog rada na sebi, gdje svakodnevno mogu da vidim i pratim svoje i rezultate klijenata. Treniram skoro svaki dan. Imam svoj program, koji pratim u sklopu kojeg upražnjavam treninge snage, kardio treninge, te grupne treninge koje vodim u teretani. Moj cilj je prvenstveno zdravlje i to ono psihofizičko. Tako – jačamo imunitet i poboljšavamo kvalitet života, te pozitivno utječemo na borbu protiv stresa. Treninge snage radim sama i fokusiram se na izvedbu vježbi i maksimalni fokus pri aktivaciji mišića. Kod kardio treninga je drugačije, treniram i ujutro i navečer, prema potrebi, najčešće u grupi koju vodim. Preporučujem trening u teretani po mogućnosti pod nadzorom trenera radi postizanja zadatih ciljeva i kvalitetnijeg rada, te bržeg napretka. Za trajne i dugoročne rezultate, kao i u svemu potrebni su kontinuitet, upornost, trud i motivacija.

 Džena Zeničanin, medijsko lice

Važno je donijeti odluku

– Treniram gotovo cijeli život s povremenim pauzama. Za cijelu moju porodicu sportske aktivnosti predstavljaju način života. Inače, treninzi u fitness centru mogu biti prilagođeni samo vama i vašim potrebama. Odlazak u teretanu pravi izbor za svakoga ko želi održati vitalnost. Nastojim ići dva puta sedmično, u ovisnosti od obaveza. A, moj cilj je biti u kondiciji, te održavati vitalnost i funkcionalnost tijela. Uz sve ovo dolaze  zadovoljstvo i sreća zbog postignutog. Dobro se osjećate u svojoj koži. I to je najvažnije, pokazujete najbolju verziju sebe. Uvijek sam voljela vježbati u društvu. Trener za mene ima veliku ulogu, motivira me, podstiče i tjera naprijed. Trenutno radim sa profesoricom Lejlom Šebić, koja je moja prijateljica, ali kada je u pitanju trening – stroga je i posvećena. Često se dešava da vam je mrsko otići vježbati i nalazite različita opravdanja. U salu dođete bezvoljni, doslovno se jedva prisilite odraditi sve što ste naumili. A, kad je  gotovo – sretni ste i zadovoljni. Tokom i nakon treninga tijelo proizvodi hormone, koje vježbači prepoznaju kao osjećaj sreće. Izbacili ste negativnu energiju, zadovoljni ste, a rezultati na tijelu su lako vidljivi .Važno je donijeti odluku i pokrenuti se. Ne sutra, prekosutra, nego odmah, danas.