Haris Arnautović: Od učenika željnog znanja, do člana menadžmenta kompanija

Poslovni sistemi Konzum BH i Mercator BH, pored toga što zajedno predstavljaju najveću i najširu mrežu prodajnih objekata u BiH, sa više od 255 trgovina, dva su izuzetno dobro prihvaćena brenda na našem tržištu – koji dugi niz godina investiraju značajna sredstva u marketing, što ih svrstava u sami vrh retail industrije u BiH

Razgovarala: Indira Delić; foto: Muamer Kolar

Angažman Harisa Arnautovića u kompaniji Konzum BH počinje već na dodiplomskom studiju, kada je dobio priliku da svoju obaveznu studentsku praksu obavi u ovoj kompaniji.

Po završetku drugog ciklusa studija u istoj kompaniji aplicira za obavljanje pripravničkog staža, a nakon tog angažmana – počinje i njegov poslovni, ali i razvojni put u kompaniji Konzum.

– Moj poslovni put je onakav kakav bi, zapravo, trebao biti u velikim poslovnim sistemima, od učenika željnog znanja i praktičnog usavršavanja – do danas člana menadžmenta kompanija koje doživljavam dijelom moga života i načina života. Tokom, evo već, 12 godina mog angažmana u kompaniji Konzum BH imao sam priliku razvijati se, učiti od svojih kolega i mentora, te biti angažiran na različitim projektima i zadacima u oblasti odgovornosti poslovnog područja marketinga, od specijaliste za akcijske aktivnosti i marketinške projekte, a kasnije i voditelja odjela, specijaliste za upravljanje trgovačkom markom, voditelja marketinga naših trgovačkih centara, pa tako do 2018. godine kada postajem rukovoditelj Službe marketinga kompanije Konzum BH – kaže Haris na početku našeg razgovora – ističući da je početkom ove godine počeo i njegov angažman u kompaniji Mercator BH, gdje obnaša, također, mjesto rukovoditelja Službe marketinga.

 Koliko je odricanja u privatnom životu neophodno da biste kvalitetno obavljali svoj posao? Iz Vašeg iskustva, šta je potrebno za uspjeh?

– Posao koji obavljam zajedno sa svojim timom i kolegama, prije svega, izuzetno volim i maksimalno sam mu predan i posvećen – što smatram da je osnova pojedinačnog, ali i kolektivnog uspjeha. Biti na jednoj ovakvoj funkciji ne bih rekao da je teško, jer kada ste dijelom jednog ovakvog tima i kolektiva jednostavno ništa nije teško – jer smo svi opredijeljeni i fokusirani na naš zajednički uspjeh i jedni drugima smo velika podrška. Izazova ima i smatram ih sastavnim dijelom svakog posla, ali do sada smo ih svi zajedno uspješno prevazilazili, a nemam sumnje da će tako biti i u našoj budućnosti. Lično, izazove volim, jer oni po sebi predstavljaju jednu drugu dimenziju vašeg posla i nužno zahtijevaju izlazak iz zone vašeg komfora, a kako kažu život je upravo tamo. Naš radni tempo je izuzetno dinamičan i nužno zahtijeva određenja odricanja što je, sa moje tačke gledišta, sasvim normalno s obzirom na moju izuzetno odgovornu ulogu u kompaniji, te moju značajnu predanost i posvećenost poslovnim zadacima i obavezama. Zbog toga nastojim sve svoje slobodno vrijeme provesti sa svojom porodicom, suprugom i dvoipogodišnjom kćerkicom koji su moja najveća podrška. Osnova osobnog i pojedinačnog uspjeha je međusobna podrška, razumijevanje, uvažavanje, maksimalna angažiranost, predanost i posvećenost kolektivnom uspjehu.

Jeste li radoholičar, opišite nam jedan svoj radni dan…

– Smatram da jesam, neki će reći čak i previše, ali jednostavno to je moj modus operandi. Dijelom sam grupe ljudi Budni u 5 (i vaš je čitav svijet), a moj radni dan počinje dosta rano, već sam od 6.30 u svom uredu, gdje se dosta sistematično pripremam za novi radni dan, te planirane radne zadatke i sastanke čekajući dolazak mojih timskih kolega kad započinje naš, uvijek dinamičan i zanimljiv, radni dan. Moram istaći da cijeli tim našeg menadžmenta nosi epitet radoholičara, a što je jedan u nizu atributa koje smo, bez imalo razmišljanja, usvojili od našeg predsjednika i članova Uprave kao važnih mentora u našem razvojnom i poslovnom ciklusu.

Poznato da je ulažete u brojne digitalne i marketinške kampanje. Po Vama koliko je važan takav princip poslovanja za dalji razvitak poslovanja… Postoji li neka kampanja na koju ste posebno ponosni?

– Poslovni sistemi Konzum BH i Mercator BH, pored toga što zajedno predstavljaju najveću i najširu mrežu prodajnih objekata u BiH sa više od 255 trgovina, dva su izuzetno dobro prihvaćena brenda na našem tržištu koji dugi niz godina investiraju značajna sredstva u marketing što ih svrstava u sami vrh retail industrije u BiH. Pored kontinuiranog investiranja u marketing ova dva poslovna sistema uspješno na tržište donose i uspostavljaju nove trendove što je jedna od naših ključnih komparativnih prednosti na tržištu BiH. Ovaj princip poslovanja je izuzetno važan za dugoročan razvoj brendova, njihovu opću prihvaćenost i na kraju rezultat poslovanje, a na našem primjeru se pokazalo i više nego tačnim. Kako sam prethodno rekao oba poslovna sistema u kontinuitetu ulažu značajna sredstva u marketing, te je rezultat toga niz uspješnih kampanja i projekta koji su do sada realizirani na našem tržištu. Istaknuo bih projekat Moji brendovi kao komercijalnu, ali i marketinšku platformu koja povezuje, osnažuje i stvara nove prilike za naše dvije važne interesne skupine, dobavljače i kupce. Pored toga što ovaj projekat osnažuje partnersku saradnju dobavljačima omogućava plasman njihovih proizvoda i na susjednim tržišta u okviru kojih posluje retail divizija Fortenova grupe. Potom bih istaknuo jedinstvene loyalty projekte Zdravoljupci 1, Zdravoljupci 2 i Morsovci čije smo tri uspješne sezone realizirali od 2018. godine sa primarnim ciljem edukacije naših najmlađih članova društva o važnosti pravilne i uravnotežene ishrane te očuvanja naših mora, rijeka, prirode i uopćeno naše životne sredine. Na kraju bih sa posebnim ponosom istaknuo kontinuirane projekte podrške razvoju domaće proizvodnje i privrede pod nazivom Rado imamo domaće za brend Mercator i Kupujmo domaće jer domaće se voli jače za brend Konzum u okviru kojih smo povećali broj domaćih proizvoda u našem asortimanu i značajno povećali njihov otkup i plasman u brojnim asortimanskim kategorijama.

 Bh. tržište je specifično, prilično zahtjevno, poslovnim planovima je potrebno pristupati na poseban način. Kakva su Vaša iskustva po ovom pitanju?

– Bh. tržište je dosta zahtjevno, a uz to i izuzetno cjenovno osjetljivo što je za sve nas u domaćoj retail industriji dodatan imperativ u poslovanju. Mi u Konzumu i Mercatoru sa posebnim fokusom pratimo kupovne navike naših kupaca i pažljivo pratimo njihove promjene i preferencije, te kontinuirano tražimo način kako unaprijediti njihovo iskustvo kupovine i uopćeno njihovo zadovoljstvo. Iako smo, u modelu svog poslovanja, maksimalno opredijeljeni što je moguće preciznijim poslovnim planovima naš model smo morali prilagoditi globalnim zbivanjima koje su nas zadesile od 2020. godine i shodno tome spremno odgovorili na sve izazove sa kojim smo se susreli, a i dalje susrećemo. I u tom kontekstu naša je najveća snaga maksimalna opredijeljenost timskom radu i zajedničkom uspjehu koje se i u ovome slučaju pokazalo najboljom formulom za uspjeh.

Kojim se motivima vodite u poslu i šta je ono što uvijek savjetujete svom timu?

– Moj glavni motiv primarno jeste uspjeh kolektiva, to je nešto što me hrani i iz čega crpim najviše energije u svome radu. Razlog za to jeste, vjerovatno, i moj rani sportski razvoj i pripadnost kolektivu u grupnom sportu što osobno smatram izuzetno važnim za rani razvoj ličnosti. Ono što mi je također motiv jeste krilatica da šta god radim(o), radim(o) najbolje, ne mogu baš reći da sve radimo najbolje, jer to bi zvučalo isuviše pretenciozno, ali mislim da nastojimo i maksimalno težimo ka tome. Na drugoj strani motivira me i rad sa mojim timskim kolegama koje smatram velikim profesionalcima i stručnjacima u svome poslije, a uz to i moja privilegija da uopće imam priliku voditi naš tim. Međusobno se uvažamo, podržavamo, pozitivno kritiziramo i nadopunjavamo – stoga bih rekao da je proces savjetovanja u našem timu dvosmjeran. Zapravo mislim da i tu leži snaga našeg uspjeha, a to je slušati stručnjake i ne nametati svoje mišljenje i odluku samo zato, jer sam njihov nadređeni.

S obzirom na Vaš zahtjevan i odgovoran posao, prati li ga isto takva količina stresa i odgovornosti?

– Odgovornost je stvar ličnosti i odluke, te slobodno mogu reći atribut stečen u procesu odgoja i razvoja ličnosti, te to osobno ne smatram kao nešto što bi trebalo posebno isticati. Čovjek prije svega treba biti maksimalno odgovoran prema sebi, svome privatnom i poslovnom okruženju, društvu i zajednici. Odgovornost nije uslovljena opisom radnog mjesta ili funkcijom koju obavljate jer ako je to jedini razlog za odgovornost mislim da je to unaprijed izgubljena bitka sa samim sobom. Pored odgovornosti istakao bih i lojalnost koju smatram izuzetno važnim atributom u poslovanju i generalno u životu. Stres je također sastavni dio poslovanja bez obzira na razinu upravljanja, ali kada volite svoj posao, te imate pozitivno, uspješno radno i timsko okruženje on je zanemariv, a snagom svih nas gotovo i anuliran.

Vaša kompanija je poznata po inovacijama i stalnim ulaganjima kako u nove proizvode tako i nove tehnologije. Šta inovacije znače za vas, šta za potrošače?

– Našim kupcima uvijek želimo ponuditi nešto novo i drugačije, od asortimana, samog doživljaja kupovine pa sve do projekata u kojima će ostvariti određene benefite. Naše dvije kompanije su zasigurno pioniri u određenim oblastima retaila, a naše zajedničko i dugoročno opredjeljenje jeste i dalje nastaviti donositi i uspješno uspostavljati nove trendove na tržištu. Inovacija je sastavni dio modela našeg dugoročnog i održivog poslovanja pa bih tako istakao činjenicu da smo prva i dugo jedina kompanija sa E commerce platformom koja i dalje, uprkos jakoj konkurenciji, ima značajan udio u našem ukupnom poslovanju. Sredinom prošle godine E commerce smo unaprijedili saradnjom sa renomiranom inostranom platformom on demand kupovine, Glovom koja je za kratko vrijeme ostvarila veliki uspjeh. Zatim na tržište smo prvi doveli jedno potpuno drugačije iskustvo kupovine kroz naše flagship objekte Mercator Ložionička i Mercator Borik, te time zasigurno motivirali konkurenciju za unapređenjem retaila na tržištu BiH. Neizostavni su programi lojalnosti gdje tržištu nudimo jedinstvene edukativne projekte. U pogledu asortimana također smo pioniri uspostave trgovačke marke u okviru koje smo razvili značajan broj brendova koju su odlično prihvaćeni na tržištu čime su već dugo lideri u svojim asortimanskim kategorijama. Neizostavan je i naš koalicijski program lojalnosti PikaKartica koji je prvi takvog tipa u BiH koji danas broji više od 300.000 registriranih korisnika.

 Hoćete li potrošačima predstaviti još neke novitete do kraja godine?

– U planu su nam mnogi projekti koji će, vjerujem, izazvati veliko interesovanje i zadovoljiti naše veoma zahtjevno tržište. Pored inovacija u našem primarnom fokusu do kraja godine jeste i dalja ekspanzija prodajne mreže temeljena na našoj strategiji i želji da našim kupcima budemo prvi izbor i najbliže mjesto kupovine nudeći im svakodnevno potrebne i svježe proizvode. Uz dalju ekspanziju prodajne mreže u planu je i renoviranje nekoliko objekata koji će svoje kupce dočekati u potpuno drugačijem ambijentu. Jedan od takvih objekata jeste i Konzum Mepas Mall otvoren početkom ovog mjeseca koji će zasigurno postati omiljeno mjesto za kupovinu u prelijepom Mostaru. Uz potpuno drugačiji ambijent značajno je proširen asortiman prehrambenih i neprehrambenih proizvoda, a uz to objekat će uskoro krasiti i samouslužne blagajne koje će, u mnogome, ubrzati sam proces kupovine i kupcima ponuditi jedno drugačije iskustvo kupovine.

Kada niste okupirani poslovnim obavezama, kako provodite slobodno vrijeme… U čemu posebno uživate…

– Kada imam slobodnog vremena nastojim ga maksimalno korisno iskoristiti stoga imam osjećaj da uvijek nešto radim, indirektno čak i kada odmaram. Najviše slobodnog vremena provodim sa svojom porodicom čime nadoknađujem objektivan nedostatak vremena za njih tokom radnog dana, a uz njih slobodno vrijeme volim provoditi sa svojim prijateljima. Često ističem da nemam mnogo slobodnog vremena, ali ono što imam želim provesti sa ljudima koji me hrane svojom energijom. Posebno uživam u putovanjima, jer ona ostaju trajno zapisana u našim sjećanjima i uvijek ih se, sa nostalgijom, volimo prisjećati. Nažalost pandemija Covid – 19 je imala globalno značajan utjecaj i na naša putovanja, ali na svu sreću stvari se vraćaju u normalu što nam otvara prostora za obilazak nekih novih destinacija.