U kojem položaju spavate? Evo kako to utječe na vaše zdravlje

Spavanje na leđima s rukama uz torzo se smatra “najpravilnijim”, a taj je položaj isti kao i tzv. Savana položaj u jogi. Znan i kao ‘položaj vojnika’, ima i mnoge benefite za naše tijelo

Spavanje utječe na cijeli ljudski organizam, a čovjek u prosjeku provede 25 godina spavajući. Na nas spavanje ima mnoge pozitivne učinke, a osim što pomaže da se tijelo oporavi od dnevnih aktivnosti, pomaže i da mozak stalno nesmetano radi. Budući da shvaćamo kako je vrijeme dragocjeno,svima nam je važno da ono vrijeme koje provedemo u snu bude maksimalno kvalitetno iskorišteno.
A načini na koje spavamo utječu na nas više nego što su mnogi svjesni; evo koliko je zdravo spavati u kojem položaju i kako možete popraviti svoj san.

1. Položaj vojnika

Spavanje na leđima s rukama uz torzo se smatra ‘najpravilnijim’ a taj je položaj isti kao i tzv. Savana položaj u jogi. Znan i kao ‘položaj vojnika’, ima i mnoge dobre strane za naše tijelo.
Dobre strane:

– savršen položaj za kralježnicu, vrat i ruke
– poboljšava držanje
– minimalizira nagon za povraćanjem zbog vraćanja kiseline u želudac
– pomaže da gudi ostanu u dobrom položaju
– liječi nesanicu
– smanjuje mogućnost glavobolje
– prevencija je za bore na licu

Loše strane:

– kako gravitacija vuče jezik prema dolje, povećava se mogućnost hrkanja kod ljudi s apnejom
– može nepovoljno utjecati na fetus
– može izazvati bol u donjem dijelu leđa
Rješenje:
– pokušajte spavati bez jastuka. Tako će tijelo ostati u neutralnom položaju i hrkanje će se smanjiti
– veliki jastuk ispod stražnjeg dijela koljena će pomoći da se zadrži prirodna zaobljenost kralježnice na donjem dijelu leđa

2. Položaj zvjezdače

Ovo je jedan od načina spavanja na leđima, ali su obje ruke uglavnom podignute bliže glavi.
Dobre strane:
– odličan položaj za odmor kralježnice i vrata
– liječi nesanicu
– smanjuje mogućnost glavobolje
– prevencija je za bore i bubuljice na licu

Loše strane:

– kako gravitacija vuče jezik prema dolje, povećava se mogućnost hrkanja kod ljudi s apnejom
– zbog čudnog položaja ruku može se javiti bol u ramenu
– bol u donjem dijelu leđa
Rješenje:
– izbjegavajte jastuk da glava, vrat i kralježnica ostanu u prirodnom položaju

3. Položaj klade

U ovom položaju ležite postrance, a ruke su uz tijelo i kraj lica. Preporučuje se spavanje na lijevoj strani.
Dobre strane:
– idealna pozicija da kralježnica ostane u najprirodnijem položaju
– sprječava bol u leđima i vratu
– smanjuje hrkanje i apneju
– najbolji položaj za trudnice
Loše strane:
– budući da gornji dio nogu nema dovoljno oslonca, postoji mogućnost boli u stražnjem dijelu leđa ili kuku
– spavanje postrance uzrokuje bore na licu i dojkama
– može se javiti bol u vratu
Rješenja:
– da izbjegnete bol u vrtu spavajte s jastukom ispod glave
– stavite jastuk između bedara zbog potpore gornjem dijelu nogu

4. ‘Yearner’ položaj

Poza u kojoj spavamo na boku s nogama i rukama lagano podignutim prema gore zove se se ‘Yearner poza’, a oko 13 posto ljudi noć provede u tom položaju.
Dobre strane:
– smanjuje bol u vratu i leđima
– smanjuje mogućnost apneje i hrkanja
– dobro je za pravilne otkucaje srce
– tijelo bolje ‘čisti’ otpade koji nastaju kod mozga zbog čega se smanjuje mogućnost od Alzheimerove i Parkinsonove bolesti
– ljudi koji spavaju u ovom položaju se rjeđe bude usred noći
Loše strane:
– položaj ograničava normalan tok krvi i živci su pritisnuti zbog čega može doći do boli u vratu i glavi
– zbog pritisnutih živaca mogu patiti i unutarnji organi poput jetre i pluća
. stvaranje bora na licu i grudima

Rješenja:
– spavajte na satenskoj jastučnici da smanjite šansu pojav bora na licu
– stavite jastuk između koljena zbog potpore gornjem dijelu nogu

5. Položaj fetusa


Položaj fetusa podrazumijeva spavanje na boku s koljenima lagano podignutim prema bradi. Ovo je najraširenija poza spavanja kod žena, a čak 41 posto njih kaže da spavaju u ovom položaju. Preporučuje se spavanje na lijevoj strani.
Dobre strane:
– znatno smanjuje mogućnost apneje i hrkanja
– jedna od omiljenih poza kod trudnica
– spavanje na lijevoj strani minimalizira nagon za povraćanjem zbog vraćanja kiseline u želudac
Loše strane:
– zbog velike zakrivljenosti u leđima pate leđa i vrat
– kao i druga spavanja postrance, može uzrokovati prijevremeno nastajanje bora
Rješenja:
. čvrstim jastukom podignite glavu
– mijenjajte strane tijekom noći

6. Položaj slobodnog pada

Ležanje ravno na trbuhu odnosno na prsima nije najbolji položaj za spavanje na što i stručnjaci upozoravaju.
Dobre strane:
– u nekim slučajevima može smanjiti hrkanje
Loše strane:
– uzrokuje bol u vratu i donjem dijelu leđa
– zbog prekida krvotoka do lica nastaju bore
– unutarnji organi nisu u najboljem položaju
Rješenje:
– između trbuha i madraca stavite jastuk što će vaš položaj promijeniti u ležanje postrance (24 sata.hr)