Irena Filipović: Kako je Subrina osvojila naše mame, a potom i nas

Home » Irena Filipović: Kako je Subrina osvojila naše mame, a potom i nas
Priča o Subrini, ali i drugim proizvodima koji su obilježili značajan dio kozmetičke historije bivše Jugoslavije (sjetite se „Zaštitne kreme 48“ op.a) , te današnjih nezavisnih država, počinje u Sloveniji 1908. godine. Kompanija se najprije zvala „Golob &Co“ po njenom osnivaču Francu Golobu, a kasnije je ime promijenila u „Ilirija“. No, kako je to u „Iliriji“ raditi danas, spajati moderno s tradicionalnim i svakodnevno se hvatiti u koštac s konkurencijom, razgovarali smo s Irenom, voditeljicom marketinga široke potrošnje

Razgovarala: Lejla Lojo-Karamehmedović

Ne tako davno, sve naše mame i nane koristile su baš isti balzam za kosu. Zvao se Subrina, a ovaj kvalitetni proizvod koji je omogućavao lakše raščešljavanje kose i činio je mekšom i sjajnijom postao je sastavni dio asortimana za njegu jugoslovenskih žena. Subrina je tako postala sinonim za balzam koji veoma aktivno koristimo i danas. No, da Subrina nije imala kvalitet teško da bismo i danas, 60 godina nakon njenog postanka i lansiranja, svaki balzam zvali njenim imenom. Priča o Subrini, ali i drugim proizvodima koji su obilježili značajan dio kozmetičke historije bivše Jugoslavije (sjetite se „Zaštitne kreme 48“ op.a) , te današnjih nezavisnih država, počinje u Sloveniji 1908. godine. Kompanija se najprije zvala „Golob &Co“ po njenom osnivaču Francu Golobu, a kasnije je ime promijenila u „Ilirija“. No, kako je to u „Iliriji“ raditi danas, spajati moderno s tradicionalnim i svakodnevno se hvatiti u koštac s konkurencijom, razgovarali smo sa Irenom Filipović, voditeljicom marketinga široke potrošnje. U intervjuu za naš magazin Irena nam je, također, kazala zašto se odrekla novinarstva, šta za nju znači raditi u kompaniji sa ovako velikom tradicijom, te u čemu je tajna uspjeha brendova Subrina, Green Line, Amai, Klas….

Irena Filipović je voditeljica marketinga široke potrošnje u kompaniji “Ilirija”

Karijeru u kompaniji „Ilirija“ počeli ste kao brend menadžera, a danas ste na poziciji voditelja marketinga široke potrošnje. Šta Vaš posao, u kompaniji u kojoj ste zaposleni, zapravo podrazumijeva?

– Marketing „Ilirije“ brine se za brendove i njihove proizvode od nastajanja, pa nadalje. To znači da stvaramo nove proizvode zajedno s razvojem ambalaže, brinemo se da su dobro promovirani, a kad postanu dio željeznog asortimana razvijamo strategiju vjernosti brenda. Također, pratimo cjenovnu efikasnost. Pratimo trendove, razmišljamo o novim proizvodima. Za sebe kažemo da smo motor kompanije. Konkretno, moj posao znači nadgledanje rada brend menadžera i izrada strategije oglašavanja, kontroliranja budžeta. Također,  prilikom plasiranja novih proizvoda, moj zadatak je izrada strategije komunikacije.

 Završili ste žurnalistiku. Zašto ste odlučili napustiti novinarstvo?

– U jednom trenutku primijetila sam da nisam karakter za novinarstvo. Nije mi bilo prijatno zavirivati u tuđe živote. Također mi je svakodnevni posao bio malo dosadan. Željela sam stvarati i raditi nešto konkretno. Odlučila sam da oprobam sreću u privredi.

 Kompanija Ilirija je osnovana davne 1908. godine. Šta za Vas lično znači raditi u kompaniji sa ovako dugom tradicijom?

– Ta tradicija sigurno je prisutna kod brendova kao što je njega cipela Ilirija, zatim Subrina, Hydrogen Cream. Ono što ja volim kod Ilirije je da ovdje imam sve. Mi imamo stare brendove i stvaramo nove. To je nešto najljepše što se može raditi u marketingu. Održavati stare priče, a i stvarati nove. Ja volim ako nešto ima kulturu naslijeđa i sigurno ću to najčvršće braniti kada dođe vrijeme za promjene. Jer, za odgovore na trendove i moderno doba, imamo druge brendove. Treba imati plan i kompas ili, bolje rečeno, strategiju.

Šta Vas u Vašem poslu čini posebno sretnom i koliko posao koji obavljate ispunjava Vaša očekivanja?

– Na jednu stranu sam racionalna i volim planirati, a s druge strane sam veoma  kreativna u smislu da vidim priče i volim ih stvarati. To me osobno ispunjava. Sretnom me čine trenuci kada u ruci držim novi proizvod koji smo stvarali dugo vremena, vidim reklamu za taj proizvod na televiziji ili ga, jednostavno, primijetim u drogeriji. I obožavam kad vidim kupca koji u korpu stavlja naš proizvod.

Koliko Vam je važno da Vi sami ispunite očekivanja svojih pretpostavljenih?

– Svi u kompaniji imamo svoje zadaće i obaveze. Zna se šta su moje obaveze i sama sam sebi najveći kritičar. Uvijek dajem najbolje od sebe. Kao dio svojih dužnosti osjećam obavezu da kritiziram ako mi se nešto ne dopada. Veoma sam direktna u tom smislu.

Duga tradicija najčešće je garancija kvaliteta proizvoda. Kako kompaniji „Ilirija“ polazi za rukom zadržati konstantan kvalitet?

– Imamo sređene najviše evropske standarde kontrole kvaliteta proizvoda. Naši dobavljači za sirovine i ambalažu također održavaju visoke standarde kvalitete. Kada je kvalitet u pitanju, nema rasprave. Svjesni smo činjenice šta je potrebno za najbolji proizvod. Ipak, kada govorimo o kvaliteti, treba pojasniti: jedna je kvaliteta proizvoda iz proizvodnje. To se odnosi na mikrobiološke testove i slično. A druga kvaliteta je ona da proizvod ispunjava očekivanja kupca. Ako kažemo da boja prekriva sijedu kosu, onda to mora biti tako. Zato tokom razvoja proizvoda veoma puno testiramo. Što se tiče njege proizvoda za kosu, imamo Subrina Studio, gdje frizeri testiraju boje za kosu, šampone, balzame. I mi u marketingu također testiramo proizvode. Moje kupatilo puno je proizvoda u neetiketiranoj ambalaži koje isprobavam.

Koliko Vam se tokom proteklih godina bilo teško nositi s konkurencijom koja je, vjerujemo, velika i koja, možda, ulaže više u marketing nego u kvalitet?

– To je, zapravo, veoma teško. Uglavnom se borimo s multinacionalnim kompanijama s ogromnim budžetima. Ali svako svoj prostor, a u poslu to znači da možete imati svoju konkurentnu prednost. Imamo više od 100 godina iskustva. Na njezi kose ove godine bilježimo 60. godišnjicu. Godine 1958. lansirali smo prvi balzam za kosu na području bivše Jugoslavije. To je bio početak brenda Subrina. Slogan Subrine, moja od 1958. godine, naglašava upravo to. Mi smo s vama već dugo vremena. Poznajemo se. Puno proizvoda na policama drogerija ne može to kazati za sebe.

Kompanija „Ilirija“ ima više beauty brendova: Amai, Subrina, Klas… No, koji brend je najpoznatiji? Kojem Vašem brendu Bosanci i Hercegovci najviše vjeruju?

– Bosanke i Hercegovke obožavaju boje za kosu Subrina Charm i volimo vas zbog toga. Mnogo nam je drago što u BiH još prepoznaju kvalitetu naših proizvoda. Drugi bestseller je „Zaštitna krema 48“ koja je veoma popularna i zato radimo na proširenju ovog brenda.

Kojem „Ilirijinom“ proizvodu ste Vi najduže vjerni?

– Rođena sam u Njemačkoj i dugo sam bila vjerna proizvodima koje sam poznavala iz djetinjstva. Kad sam počela raditi u Iliriji tek sam počela upoznavati te proizvode. Naravno, u kozmetici se modernizacije formulacija rade na dnevnom nivou. Volim kreme Green Line i, naravno, balzam za kosu Subrina Classic Care & Moisture. Također, volim kreme Amai za ruke. Teško da ćete pronaći bolju kremu za ruke u tipičnom drogerijskom asortimanu. A miris „Zaštitne kreme 48“ mi je super. Volim medicinske mirise.

 Koliko Vam posao ostavlja vremena za Vaš privatni život? Jeste li uspjeli formirati vlastitu porodicu?

– Brzo radim tako da se sve može obaviti tokom radnog vremena.  Naravno, kod kuće često razmišljam o stvarima s posla, ali meni je to zabavno. Pitanje porodice i posla u „Iliriji“ ne isključuje jedno i drugo.

 Šta je za Vas kvalitetno provedeno slobodno vrijeme?

– Kvalitetno ili ne, slobodno vrijeme je super i koristim ga za svoje hobije kao što su čitanje i sport, a drugi put treba spremati stan ili ići u trgovinu. Ne volim vrijeme dijeliti na kvalitetno i nekvalitetno. Sve je dio života.

Na kraju, otkrijte nam šta novo uskoro možemo očekivati iz kompanije „Ilirija“?

– Pripremamo puno novosti, a spomenut ću boje za kosu Subrina Spectra i jednu liniju za njegu kose s kokosom.