Leila Cunningham-Hujić: Postanite svjesni svakog trenutka

Koliko vam se puta desilo da ste stigli negdje, a da se uopće ne sjećate detalja puta na kojem ste bili? Je li vam se desilo da ste slušali nekoga, a da se uopće ne sjećate šta ste čuli jer ste razmišljali šta treba da uradite kad dođete kući? Da li često obavljate neke dnevne stvari “nesvjesno”

Poput većine ljudi, i ja svake godine sebi zadam novi cilj na čijem ostvarenju radim do ulaska u Novu godinu. Ove godine jedan od ciljeva za mene je da zaista razumijem i prakticiram “Mindfulness” u svom životu.

No, prvo da razjasnim šta je, zapravo, “mindfulness”? Ovaj pojam već odavno postoji, ali se zadnjih nekoliko godina zaista spominje i primjenjuje u svim oblastima.

Koliko vam se puta desilo da ste stigli negdje, a da se uopće ne sjećate detalja puta na kojem ste bili? Je li vam se desilo da ste slušali nekoga, a da se uopće ne sjećate šta ste čuli jer ste razmišljali šta treba da uradite kad dođete kući? Da li često obavljate neke dnevne stvari “nesvjesno”?

Mindfulness je stanje u kojem smo svjesni svakog momenta i svjesni naših osjećanja bez ikakvih predrasuda i negativnog mišljenja. To je stanje u kojem živimo danas, bez razmišljanja o prošlosti ili budućnosti. Mindfulness nas uči o svjesnosti samih sebe i naše okoline. Mindfulness nas uči kako živjeti danas, ne jučer, ne sutra.

Zašto je mindfulness bitan?

Istraživanja su dokazala da poboljšava koncentraciju, pomaže smanjenju stresa, regulira emocije i razvija empatiju prema drugima.

Kako svakodnevno primjenjivati mindfulness

Usporite i osluškujte početak dana

Svi živimo ubrzanim tempom. Od momenta kada ustanemo do večeri, dan je ispunjen događajima, zadacima, brigama, tako da vrlo rijetko imamo trenutak da zastanemo i predahnemo.

Pokušajte da ustanete rano ujutro prije nego što se vaša porodica probudi i uživajte u vašoj jutarnjoj kafi ili čaju. Ako vrijeme i mjesto dozvoljava izađite vani (na terasu ili balkon) ili prošetajte ranom zorom prije nego što grad počne da se budi i gledajte izlazak sunca. Osluškujte zvukove prirode (vjetar, ptice, rijeke). Uživajte u tim kratkim trenucima početka novog dana. Vrlo je bitno da ne pregledate poruke na  telefonu, ne slušate radio ili TV tih nekoliko minuta. Ako vaša voljena osoba želi da vam se pridruži, još bolje.

Budite zahvalni

Pet dana, jednom dnevno nađite pet minuta i zabilježite stvari u životu za koje ste zahvalni. To može biti vaše zdravlje, familija, djeca, prijatelji, možda jutarnji cappuccino, posao, grad u kojem živite.

Šestog dana sjedite i pročitajte šta ste napisali. Bit ćete iznenađeni. Ne kaže se uzalud kako život čine male stvari.

Spojite se s prirodom

Može biti samo 15 minuta dnevno ili cijeli vikend u prirodi. Prošetajte parkom, hodajte po travi, otiđite na obližnju planinu, na rijeku, jezero. Sjedite na klupu, posmatrajte i osluškujte zvukove prirode. Dokazano je da ljudi koji provedu nekoliko sati sedmično u prirodi su sretniji, pozitivniji, kreativniji, produktivniji i zdraviji.

Meditirajte

Sjedite ili lezite i potpuno se opustite. Slušajte uzdahe i izdahe (kao valove mora koji dolaze i odlaze). Različite misli će dolaziti i odlaziti. Prepustite se vašim uzdisajima i izdisajima.

Radite ovu vježbu nekoliko puta sedmično.