Edin Škaljić – istrajan na svom putu

Direktor kompanije Franck BiH – predan i odgovoran kada je riječ o poslu, primjer je muškarca koji posjeduje vrijednosti koje se cijene bez obzira na vrijeme

Piše: Indira Delić; Foto: Edvin Kalić

Edin Škaljić, direktor kompanije Franck BiH – predan i odgovoran kada je riječ o poslu, primjer je muškarca koji posjeduje vrijednosti koje se cijene bez obzira na vrijeme. Jedan je od uglednijih biznismena, koji vješto balansira u donošenju menadžerskih odluka, ali i privatnog života…

Rođen je u Sarajevu, u porodici punoj saosjećanja i ljubavi, gdje je završio osnovno obrazovanje i upisao gimnaziju. No, veoma brzo nemila dešavanja okupirala su našu zemlju, te se morao preseliti u Češku republiku s rahmetli majkom i sestrom, gdje nastavlja edukaciju. Godine 1994. odlazi u USA zbog majčinog liječenje – koja je te iste godine, nažalost, preminula.

– Ostajanjem u USA, sestru i mene usvaja jedan od ljekara koji je liječio našu majku, dok je rahmetli otac bio u ratnom Sarajevu. Nastavak školovanja u USA, podrazumijeva srednju školu, kasnije fakultet. Tek nakon godinu – dolazi do spajanja porodica, gdje smo se preselili kod našeg daidže. Da skratim, osnovnu školu i prvi srednje završio sam u Sarajevu, drugi razred u Republici Češkoj, treći u Virginiji i četvrti u New Jersey, a fakultet u USA. Četiri razreda srednje škole na dva kontinenta, u četiri države. Morate priznati, dovoljno materijala za najmanje jedan roman. Volim Bosnu i Hercegovinu, volim Sarajevo i odlučujem da se vratim kući i gradim svoju priču. Majku sam izgubio sa 17 godina, oca s 34. Na tom putu upoznao sam mnoge divne osobe koje su bez rezerve i interesa pomagale ljudima u nevolji, ljudima poput mene tada. Na cijelom tom putu karakter mlade osobe se oblikovao, a rahmetli roditelji su usadili temelj u mene – prisjetio se Edin, detalja iz privatnog života, na početku našeg razgovora.

 Tradicionalno, ali i praktično

Kompaniji Franck Edin se pridružio prije 20-ak godina, gdje uspješno posluje. Ova grupa u protekloj godini osnažila je prodajnu organizaciju u našoj zemlji. Povećali su broj zaposlenih, posebno u prodajnom timu što im je omogućilo potpuno samostalnu distribuciju i kvalitetniju obradu bh. tržišta uključujući i direktan kontakt s kupcima, posebno u HoReCa kanalu.

– Inače, djelujemo u oba kanala prodaje – kanal trgovinu koji dijelimo na modernu i  tradicionalnu trgovinu odnosno male markete, te HoReCa kanal. U kanalu trgovine, naš ključni partner za tradicionalnu trgovinu je Mepas, a kada je HoReCa u pitanju Franck samostalno snabdijeva oko 1500 lokala u BiH. Cijelu ovu operaciju podržava Franckov tim koji broji 90 uposlenih i taj broj raste. Uz samostalnu distribuciju išli smo sa značajnijim povećanjem broja zaposlenih što nam omogućava drugačiji, odnosno dosta učinkovitiji tržišni pristup koji se ogleda u našem direktnom kontaktu s kupcima i potrošačima – ističe Edin, te naglašava da je Franckov proizvodni pogon u Grudama otvoren još 2008., kao greenfield investicija.

– U toku su pripreme za proizvodnju izvrsne nove turske kafe – Franck Creme, koja odgovara na potrebe današnjih ljubitelja turske kafe, pa se može pripremati na tradicionalni način, kuhanjem u džezvi, ali i na praktičan i brz način, samo prelijevanjem vrućom vodom – što potrošačima omogućava da uživaju u bogatom okusu turske kafe, bilo kada i bilo gdje požele. 

Edin u društvu užeg tima

Nažalost treći val Covida i lockdown koji je uslijedio zajedno sa zatvaranjem ugostiteljstva u trećem i četvrtom mjesecu ove godine rezultiralo je manjim obimom prihoda na HoReCa kanalu. No, oni su to vrijeme itekako iskoristili da osnaže svoje kapacitete i prodajnu snagu. Organizacijski su se pojačali i zaposlili nove ljude, odradili planirane edukacije i razradili kvalitetniji i učinkovitiji prodajni pristup tržištu.

– Unatoč pandemiji Franck u BiH je samo u prvih pet mjeseci ove godine investirao 3 miliona KM kako bismo podržali i dodatno ojačali našu HoReCa mrežu partnera, te se ulaganja nastavljaju i u nastavku ove godine. Ovo ulaganje vidimo i u kontekstu podrške našim HoReCa partnerima, dok se drugi dio tih investicija odnosi na kapitalna ulaganja, također u HoReCa kanal. Spomenuo bih i priznanja Zvijezda kao i Certifikat bonitetne pouzdanosti koja nam je uručena za prošlu godinu na konferenciji Pouzdanost 2020.

Tradicija duga 130 godina

Naredne godine, s ponosom, grupa puni 130 godina. Iza njih je dugi put koji je kompanija prošla zajedno s proizvodima i brendovima, poput ikonske Jubilarne kafe…

–  Za nas to nije samo posao, već način života. Ono što nam je u timu svima poveznica upravo je ta strast i ljubav prema kafi, napitku koji se na tako jedinstven način postao i ostao važan dio našeg načina života. Zato je poseban osjećaj raditi upravo s kafom koja milionima ljudi širom svijeta znači dosta više od obične šoljice napitka.

Jedna od najvažnijih okosnica njihovog poslovanja su fokus na osiguranje kvalitete i sigurnosti proizvoda, zadovoljstvu potrošača, inovacijama u skladu s globalnim trendovima, prepoznavanju sadašnjih i anticipiranju budućih potreba i očekivanja potrošača.

– Franckov standard je garancija kvalitete koja se ogleda od samog puta sirove kafe koja preko različitih luka dolazi kod nas, prolazeći sve moguće kontrole – tokom cijelog puta tako da provjeravamo doslovno svaku šaržu sirove kafe prije nego uđe u naš sistem proizvodnje.

 Kompetitivna prednost

Trendovi u svijetu toplih napitaka neprestano se razvijaju, a posebno je u fokusu kvaliteta napitka koji se dobije u ugostiteljskom objektu, što za sobom povlači važnost barističkih vještina.

– Gosti su danas skloniji odabrati kafić u kojem radi vješt barist koji će im pripremiti izvrsnu kafu i to je ključna kompetitivna prednost za svakog ugostitelja i to je, među ostalim, dio cjelokupnog paketa koji nudimo ugostiteljima. Naša baristička akademija danas nudi različite vrste i razine edukativnih programa koji se prilagođavaju prethodnom znanju i vještinama osoblja, te specifičnim potrebama pojedinih ugostiteljskih objekata, ovisno o tome je li riječ o hotelu ili možda malom kafiću. Mi to preuzimamo na sebe jer nam je važno da je Franck kafa koju poslužuju svojim gostima uvijek jednake kvalitete – kaže Edin, te dodaje:

– U skladu s tim smo i razradili različite ponude uzimajući u obzir različite specifične potrebe svakog pojedinog ugostiteljskog objekta. Tu govorimo o personaliziranom pristupu uz naglasak na stav kojim pristupamo poslu, a to su razvoj i njegovanje dugoročnih partnerskih odnosa, jer mi nismo kompanija koja samo prodaje robu. Kafići se danas žele istaknuti po nečemu i graditi svoju konkurentnu prednost, a mi smo tu da im pomognemo i odgovorimo na njihove specifične potrebe. Rastemo i razvijamo svoje poslovanje zajedno s našim partnerima, te s njima dijelimo dobro i zlo zbog čega smo i zauzeli solidaran stav prema njima s obzirom na izazove uzrokovane pandemijom.

Jasan, transparentan i pravedan

– Lider je ponosan i ponizan. Poniznost je manir koji mnogi tumače kao slabost, a upravo je suprotno. Zdrava radna atmosfera je veoma jednostavna za postići ukoliko su postulati ispravni. Potrebno je biti jasan, transparentan, jednostavno komunicirati ciljeve i obaveze, te najvažnije biti pravedan.

Boks – kao ispušni ventil

– S obzirom na sve poslovne i porodične obaveze, slobodnog vremena imam veoma malo, te ga pokušavam kvalitetno iskoristiti i na taj način regenerirati svoju energiju. Cijeli život sam imao dodir sa sportom, nekada je to bilo češće, nekada rjeđe, ali ta navika ostala je utkana u mene. Trenutno se rekreativno bavim boksom i rado u ringu provodim dio svog slobodnog vremena.