Iako su mandarine zimsko voće, a mi jedva dočekali proljeće, one su voće koje bismo trebali jesti što češće bez obzira na godišnje doba. S obzirom da je oko nas gomila takozvanih detoksima, vrlo lako se dolazi do sljedećeg pitanja: zašto ne bismo probali varijantu sa mandarinama?

Preukusne su, slatke, zdrave, nikom ne smetaju (za razliku grejpa koji je za ovo ipak najpopularniji), što da ne? Praktično postoje u varijaciji na temu svakog voća i povrća, od krastavca do banane, a one zasnovane na citrusima su posebno popularne. Zašto? I da li su najslađi citrusi od svih – sve vrste mandarina – pogodne za takav poduhvat?

ZAŠTO SU MANDARINE ZDRAVE

  • Mandarine su prava niskokalorična nutritivna bomba. Imaju oko 33 kcal na 100 g i sadrže vitamine A, C, D, K i B grupe, zatim minerale kalijum, fosfor, gvožđe, kalcijum i magnezijum.
  • Odlične su za varenje. Mandarine ne sadrže gluten (kao ni ostalo voće) ali su bogate biljnim vlaknima. Njihovo redovno konzumiranje pomaže protiv nadimanja i konstipacije.
  • Alkalizuju organizam, poput drugih citrusa, što pomaže tijelu da se očisti i regeneriše.
  • Smanjuju nivo stresa, ublažavaju nervnu napetosti i stabilizuju raspoloženje, kao i drugi citrusi.

LOŠE STRANE DIJETE ZASNOVANE NA MANDARINAMA

Iako mandarine imaju puno dobrih osobina i veoma su zdrave, zasnovati ishranu na samo jednoj namirnici je radikalan potez koji ne treba sprovoditi bez stručnog nazora. Naravno, ne bi trebalo ništa da vam se desi ukoliko to uradite na jedan ili dva dana.

Sve dijete sa citrusima daju ukupnu količinu određenog citrusa koju smijete da pojedete na dnevnom nivou. Kada je dijeta sa mandarinama u pitanju, to je 1.5 kilograma. Treba imati na umu da ukoliko se dnevno pojede više od samo 1 kilograma mandarina, one mogu izazvati alergiju. Pored toga, postoji šansa da poslije ovako velike količine mandarina vaše tijelo neće moći da ih toleriše neko vrijeme, piše elle.rs

Dijeta koja se bazira na mandarinama se ne preporučuje osobama koje boluju od gastritisa, kao ni osobama koje imaju upalu bubrega, upalu crijeva, upalu debelog crijeva i upalu žučne kese.

ŠTA I KAKO JESTI U TOKU JEDNOG DANA

Ukoliko ne spadate ni u jednu rizičnu grupu i zaista želite da probate dan, dva ili tri detoksa uz pomoć mandarina, postoje pravila koja treba da pratite kako bi tijelo dobilo optimalne rezultate.

Ne konzumirajte svježe ili svježe cijeđene mandarine na prazan stomak.

Pijte 1.5 do 2 litre vode na dan, važno je da budete optimalno hidrirani.

Pripremite se nekoliko dana unaprijed: postepeno smanjujte broj kalorija koje dnevno unosite i polako izbacite proizvode od bijelog brašna, začinjenu hranu, teška jela… Jednom riječju, hranite se zdravo nekoliko dana prije samog detoksa. Tek nakon nedjelju dana ovakve ishrane, možete preći na dan monodijete.

Predlažemo vam umjerenu verziju jelovnika: čaša mlake vode čim se probudite, zatim doručak od 2 kuhana jajeta i 2 mandarine (možete dodati malo parče integralnog hljeba); za ručak pileća supa bez tijesta ili bareno pileće meso sa svježim povrćem (paprika, krastavac, paradajz, mrkva); užina od dvije mandarine i večera od zelene salate sa svježim povrćem (može se dodati bijelo meso, pileće ili ćureće).

Za vrijeme dijete je posebno važno osvijestiti svoja osjećanja i ukoliko vam nije dobro iz bilo kojeg razloga, dodati i “običnu” zdravu hranu. Jelovnik koji smo vam predložili predviđen je da se ne drži duže od tri dana što je dovoljno da se osjetite lakšim, izbacite višak tečnosti i odmorite tijelo od nezdrave hrane.