Jučer je u Sarajevu održan sedmi FMCG RETAIL SUMMIT – najznačajniji trgovački događaj u BiH, koji je okupio lidere industrije: trgovačke lance, proizvođača, distributera, te vodećih kompanija koje prate trgovački sektor.

Konferencija je privukla jednaku pažnju i domaćih i regionalnih aktera iz FMCG industrije, koji su podijelili svoja iskustva i prakse u novonastaloj situaciji izazvanoj pandemijom koronavirusa.

Vodeći trgovački predstavnici saglasni su u jednom, a to je da je ovo njihov najvažniji zajednički projekat i termin okupljanja, posebno u ovom vremenu, ograničenom od networkinga, razmjene iskustava i diskusije o održivosti industrije.

 

‘Teško je danas biti inspirativan, a ne biti i emotivan. Inspirativno je to što 7. put zaredom održavamo najznačajniji događaj za našu industriju roba široke potrošnje – FMCG Retail Summit. Inspirativno je to što ga ove godine održavamo u posebnim okolnostima i u posebnom formatu tj. – Online i Offline. Inspirativno je da je danas na našem događaju prisutan najveći broj sudionika, više od 1000 registrovanih. Sve ostalo je emocija. Emocija je sve ono što nas veže za protekli period od godinu dana, od posljednjeg FMCG Summita, izjavio je glavni urednik InStore magazina, Rešid Muratović.

Trgovački lanci, kao mjesto koje je zajedničko svima u lancu proizvodnje, distribucije i prodaje, imali su i imaju najveći izazov, a to je zadržati svoje kupce, prilagoditi se njihovim novim potrebama, željama, i osigurati im sigurnost prilikom boravka u trgovinama.

”Kupac je bio i uvijek je broj 1. Najvažnije da poradimo na sigurnosnom aspektu, da se kupac u trgovini osjeća sigurno i da ne gleda na trgovinu kao mjesto potencijalne zaraze. Ono na čemu će Konzum BiH pojačano raditi u narednom periodu jeste i razvoj online trgovine, jer potrebe i interes za ovakav način kupovine postoji i u porastu je”, istakao je Nihad Imširović, direktor Konzum BiH.

”Definitivno je došlo do promjena navika potrošača i na nama je da adekvatno odgovorimo na taj novi izazov. Na Bingu je posebna odgovornost, jer je najveći domaći trgovački lanac. Mi imamo prosječno mjesečno 6 miliona računa, a u trgovini je kod nas račun=kupac, što govori da cijela BiH u toku mjeseca obavi bar dvije kupovine u našim trgovinama. Tu je naša odgovornost prema svim potrošačima da nastavimo da unapređujemo uslugu i prilagođavamo se njihovoj korpi”, posebno je naglasio Edin Ibrahimović, izvršni direktor za biznis operacije Bingo Tuzla.

Ono gdje vide najveći prostor i potencijal je konsolidacija tržišta, koja će se ubrzati najprije dolaskom novih trgovačkih lanaca u BiH.  Apel je da se kupuje pametno i na jednom mjestu, uz podršku razvoju domaće proizvodnje.

Struktura prihoda i prodane robe se značajno promijenila. Kupovala su se velika pakovanja, osnovne potrepštine, luksuzna i impulsna kupovina skoro da se i ne obavlja, niskoprofitabilna roba je u porastu.

Pored gorućih problema, izazova i potencijala sa kojima se trgovački sektor susreće, inovacije, popratne industrije i novi načini prodaje, praćenja navika potrošača, inovacija u IT industriji, logistici, komunikaciji na policama nezaobilazan su segment. Iako velika investicija u ne baš dobrom trenutku, potreba su broj 1, jer su kupci postali ”razmaženiji” i ukoliko ne prilagode pristup do svakog pojedinca, po njegovim potrebama, kupac će uslugu potražiti na nekom drugom mjestu, i kod konkurencije. Ovo važi za sve industrije.

Pored predstavnika vodećih i najvećih trgovačkih lanaca u BiH – Nihada Imširovića – direktora Konzum BiH, Edina Ibrahimovića – izvršnog direktora za biznis operacije Bingo d.o.o. Tuzla, Maide Livnjak – direktorice maloprodaje iNovine, Ivana Protege Retail Managera u JYSK, u programskom dijelu konferencije sudjelovali su i: Srećko Nakić, potpredsjednik Atlantic Grupe za distribuciju, Ljiljana Kunosić, CEO Bingo d.o.o. Tuzla, Muris Hadžić, CEO Dr. Pasha, Mirha Hasanbegović – Raiffeisen Bank, Lejla Čorhodžić – PHOENIX Pharma, Jovana Vidaković – Oracle, Marijana Agić Molnar, CEO & Data Strategist, DATA DO, Emir Žunić, Head of AI/ML Department at Info Studio d.o.o., Haris Poturković, GS1 BiH, Elma Ganić – vođa marketinga Perutnina Ptuj d.o.o. BiH, Edina Alić – pomoćnica direktora za opće i poslove prodaje u kompaniji Menprom i Emina Džafić Krpan – direktorica marketinga Akova Group.

  • Organizatori FMCG RETAIL SUMMITA, InStore magazin i marketinška agencija Altermedia i ove godine dodijelili su i posebna priznanja istaknutim FMCG profesionalcima.
  • Ovogodišnje priznanje za doprinos FMCG industriji dodijeljeno  je Petru Ćorluki, vlasniku kompanije Violeta.
  • Posebno priznanje svake godine dodjeljuje se i Category Managerima, koji su također zaslužni za uspješno poslovanje i doprinos u cjelokupnom RETAIL lancu poslovanja.
  • Category manager Bingo – Fuada Hasanović, rukovodilac robnog programa Osnovne životne namirnice;
  • Category manager dm drogerie markt  – Anes Cerić, asortiman menadžer Njega tijela;
  • Category manager iNovine – Dževad Musabegović, voditelj kategorije za Duhan i duhanske prerađevine i pribor za pušenje;
  • Category manager Konzum – Samra Mešanović,  CM za kategoriju Dječiji svijet i Ljepota i njega

Ono što organizatori s ponosom ove godine ističu,  a što je izazvalo najveću emociju kod svih prisutnih jesu i priznanja ”Naši heroji”, koje će biti uručeno predstavnicima trgovačkih lanaca, u ime svih zaposlenih u istim, a za značaj i doprinos u savladavanju teškoća izazvanih pandemijom i zaslugama svih radnika u trgovinama.

  • Naši heroji Bingo – Admir Čustović
  • Naši heroji dm drogerie markt – Dženana Hukić
  • Naši heroji iNovine – Sanela Šošić
  • Naši heroji Konzum – Mirela Latifović
  • Naši heroji Jysk – Jadranka Čulo Petrovčić

Video cijele konferencije dostupan je na linku:

Retail partneri projekta: Bingo, Konzum, dm drogerie markt, JYSK, iNovine

Veliki sponzori:

Raiffeisen Bank, Vienna osiguranje VIG, Bisnode a Dun& Bradstreet Company, Info Studio, GS1, Perutnina Ptuj, Mliječna industrija Mi 99 i Menprom.

Oficijelno vozila FMCG Summita– Novi Golf

Oficijelno mazivo – Orbico Shell maziva BiH

Prijatelji projekta: Argeta, Grand Black ‘n’ Easy kafa, Najlepše želje, Podravka, The Molky, Hercegovina Produkt, Vitinka, Dr. Pasha, Masa, In Time, Geneco, Korpa, Trade Up, Asbis i Yieldigo.

Partner projekta: Global Sales Science Institute

Medijski pokrovitelj: Hayat TV, Pink BH, Face, O kanal, RSG radio, Antena Sarajevo, In Store magazine, Dnevni Avaz, Business magazine, Oslobođenje, Nova Oprema, Led Media i Faktor.

Organizatori: In Store magazin i marketinška agencija Altermedia