Kolagen je poznati nitasti protein koji je dio svih tkiva ljudskog tijela. Ime potječe od grčke riječi kolla – što znači lijepak. Kolagen je uključen u „izgradnju“ zglobova, kostiju, tetiva, kose, noktiju i kože i formira zidove vena, arterija i kapilara. Prema različitim procjenama, na njega otpada oko trećinu svih proteina u našem tijelu.

Starenjem, tijelo sve teže i sporije proizvodi sopstveni kolagen. Procenat proizvodnje kolagena opada do 20. godine, a poslije 25. broj novih vlakana je već primjetno manji od broja uništenih. Već u ovoj fazi primjećujemo prve znakove starenja: koža gubi elastičnost i vlagu, pojavljuju se prve bore, kosa i nokti rastu sporije…

Nedostatak kolagena također može utjecati na zdravlje kostiju, zglobova i krvnih sudova, što dovodi do razvoja različitih hroničnih bolesti. U ishranu možete dodati određenu hranu koja ili već sadrži kolagen ili podstiče njegovu proizvodnju u tijelu.

Grah

Čak i ako grah ne sadrži sam kolagen, bogat je aminokiselinama neophodnim za njegovu sintezu. Pored toga, ove mahunarke (posebno crveni i crni grahj) pravo su skladište bakra, koji je jedan od glavnih katalizatora za proizvodnju kolagena.

Temeljac od kostiju

Vjerovatno najbolji izvor kolagena je temeljac od kostiju. Kuha se od kostiju (mesa ili ribe) na laganoj vatri 8 do 72 sata, a za to vrijeme sve hranljive materije završe u čorbi. Možda ne izgleda atraktivno, ali takvo skladište sastojaka protiv starenja nećete naći ni u jednom drugom proizvodu. Kolegen iz temeljca tijelo vrlo lako apsorbuje i odmah počinje da djeluje.

Piletina

Ispostavilo se da pileći file pomaže ne samo smanjenju težine (bijelo pileće meso se smatra jednim od najdijetalnijih izvora visokokvalitetnih proteina), već i usporava proces starenja. Pileće meso u izobilju sadrži kolagenska vlakna, koja tijelo lako apsorbuje. Kuhajte ili ispecite pileća prsa i poslužite ih sa zelenim povrćem, kus-kusom ili kvinojom.

Zeleniš

Lisnato zelenilo je uvijek zauzimalo ključne pozicije u ishrani pristalica zdrave ishrane, zbog svog bogatstva vitaminima, mineralima i vlaknima i, često, negativnog sadržaja kalorija. Špinat, peršun, kao i brokule – bogati su hlorofilom, za koji je poznato da izvrsno stimulišu proizvodnju kolagena.