Kao što znate, u inboxu provodimo najviše vremena dnevno!

Prva asocijacija na proljetno čišćenje je sigurno ormar i odjeća. I kako stvarno, ali stvarno morate pregledati sve što se u njemu nalazi da bi mogle, kao prvo, maknuti sve što niste nosili cijelu sezonu, zatim naći neko drugo prikladno mjesto za stvari koje često ne nosite, i konačno organizovati sve ostalo prema nekom sistemu koji ima smisla.

Ukoliko želite da se pozabavite područjem svog života koje je možda u najvećem neredu, onda bi trebali provesti proljetno čišćenje – inboxa.

Zvuči vam poznato? Evo nekoliko savjeta da se riješite bespotrebnih mailova.

Ispraznite inbox od kraja

Kada je riječ o elektronskoj pošti, uvijek obraćamo pažnju na onu koja je stigla u posljednje vrijeme. Zato ako želite provesti proljetno čišćenje, najbolje je započeti s ranije pristiglom poštom, odnosno onom starijeg datuma. Čak i ako samo odgovorite na tri e-mail-a najstarijeg datuma, osjećat ćete se kao da ste učinili određeni napredak, jer upravo oni skupljaju prašinu (i na njih treba odgovoriti ili ih treba arhivirati).

Ako koristite Gmail, možete kliknuti na broj pristigle pošte u gornjem desnom uglu, i sortirati ih prema “Najstarijima” kako bi obratili pažnju na e-mail-ove na koje već mjesecima niste pomislili.

Raščistite prenatrpani inbox i (od)bacite neke stvari

Kao i sa svojim ormarom, bit ćete sretniji sa svojim inboxom ako sadrži samo ono što vam je potrebno. Ustvari, studije pokazuju da će smanjivanje količine dnevne elektronske pošte koju dobijete utjecati na vaše upravljanje vremenom i razinu stresa.

Obavijesti i bilteni, tzv. newsletteri, koje nikada zapravo ne čitate, obavijesti sa stranica društvenih mreža koje čak ni ne pogledate, liste adresa elektronske  pošte/popis korisničkih adresa, tzv. mailing liste, koje vam više nisu korisne — upravo od ovoga treba krenuti.

Niste sigurni kako započeti s identificiranjem pošte koja vam zatrpava inbox? Pokušajte ovo:

  • Potražite opciju “odjava“ (tzv.“unsubscribe”) na obično početnim stranicama biltena/obavijesti (newslettera) s kojih se možete odjaviti.
  • Potražite u vašem otpadu, tzv. trash, svu poštu koja je još uvijek nepročitana. Ako ste je izbrisali a da je niste pogledali — najvjerovatnije je niste niti trebali.
  • Potražite “from:no-reply” kako biste odredili koja vam pošta automatski pristiže od raznih kompanija
  • Kada prolazite kroz svaki ovaj korak, odjavite se od svega što zapravo ne čitate ili ne trebate.
  • Odložite ono što vam nije potrebno svaki dan u inboxu

Jednom kada ste odlučili koje newslettere te mailing liste definitivno želite i dalje primati, razmislite o kreiranju posebnih foldera u koje će pošta koja nije najvažnija automatski odlaziti — umjesto da se pojavljuje u vašem inboxu. Filtriranjem tih e-mail-ova prema vrsti te omogućavanjem da vam oni budu lako dostupni, a da nisu pred vama u svakom trenutku, ponovo preuzimate kontrolu: pogledat ćete, na primjer, deals on Fab.com i new styles at Banana Republic kada vi to odaberete, a ne kad se ta pošta pojavi u vašem inboxu.

Reorganizacija vašeg inboxa oduzima određeno vrijeme, ali je vrijedno toga. I baš kao što vam uredan ormar pomaže da jednostavno pronađete stvari koje tražite, organizovani inbox osigurat će vam da svoje vrijeme i energiju trošite na elektronsku poštu koju zaista trebate pročitati. Sretno vam proljetno čišćenje!