Voljeti i prihvatati sebe težnja je skladnog života koji donosi mir i sreću, te zbog toga mnogi traže spas u jogi. Poznajemo jogu kao tjelovježbu koja pomaže zdravlju. Međutim, joga nije samo vježbanje tijela, ona teži i mentalnim, spiritualnim ciljevima, a još je važnije to da je joga stil života. Predstavljamo vam Adu Vuk. Joga je dio njenog života već osam godina i postala je način na koji živi. Njeno putovanje  je krenulo u Prana Joga studiju gdje je naučila i tehnike Vinyase i Ashtange, a prije 3 godine se upoznala i sa Kundalini jogom. Trenutno je instruktorica Vinyasu joge u studiju Fly Yoga Studio. Želja joj je da kroz svoje iskustvo pomogne drugima da iskuse i upoznaju sebe i svoje tijelo.

Razgovarala: Nađa Huseinbegović

Kako si započela svoj put s jogom? Kad se sad osvrneš, je li to onaj koji si zamišljala kad si počela vježbati?

Iskreno mene je joga puno duže zanimala i prije nego što sam zaista krenula da je prakticiram. Ja sam neko ko je čitav svoj život u pokretu, od kad znam za sebe u pokretu sam, a nešto čime sam se dosta dugo bavila prije joge je bio ples. Ja sam naučila i najslobodnije sam se uvijek osjećala da se izražavam kroz pokret, kroz svoje tijelo. Sve nam u životu uvijek dođe kada smo spremni i kada je pravo vrijeme. Tako je i joga došla u moj život, kada mi je bilo potrebno da se više posvetim sebi. Moj put je započeo u Prana Yoga Studiu i moja prva učiteljica koja me naučila svim vještinama vinyasa joge koju prakticiram je bila Aida. Na povjerenje Aide i Mike-a nakon par godina sam krenula i da vodim časove i poslije toga se sve nekako otvaralo samo od sebe.

Specijalizirala si se za vinyasa i kundalini jogu. Možeš li ukratko pojasniti ovaj veoma popularni stil joge?

Postoje mnoge vrste joge i bitno je za svakoga naći onu vrstu koja najviše odgovara našem tijelu, umu i duši. Za mene je joga meditacija u pokretu i to vam je zaista Vinyasa joga. Vinyasa kao stil prepoznaje privremenu i promjenjivu prirodu stvari. Ulazimo u položaj, zadržavamo se neko vrijeme i izlazimo. Ona je priča kroz pokret o harmoniji, ravnoteži, gracioznosti i fluidnosti. Dah je taj koji nas predvodi i koji nas uči toj prisutnosti. Kundalini joga je joga svjesnosti i joga iskustva. Šta to sada znači? To znači da zaista je svačije iskustvo autentično jer smo svi mi autentični i svoji. Kundalini pored pokreta i vježbi (kriya), radi na dahu, i dosta je vezana za nauku zvuka i mantri. Iskreno mene je ona najviše približila meni i naučila me meditaciji i bivanju sama sa sobom.

Do koje je mjere joga promijenila tvoj život?

Joga mijenja moj život tako što me vraća meni. Ja se vraćam sebi. Mi se tokom života više »odučavamo« svega što smo naučeni a nije naše, nego što suštinski učimo novo. Joga me naučila šta znači biti potpuno prisutna u trenutku, u životu, u iskustvu, u svakoj emociji i osjećaju. Uči me razumijevanju i uči me prihvatanju najprije sebe, a time i drugih. Najveća promjena je u tome kada se nađeš u istim životnim prilikama, a li sada sve što ti se dešava gledaš iz jedne potpuno druge perspektive. Ja uvijek kažem, najviše mi se u životu promijenilo sve kada sam zamijenila »zašto se ovo meni dešava?« sa »šta ovo mene uči?«. Tako gledaš sve u životu kao potrebno, da bih ti rasla i izrasla u bolju verziju sebe.

Gledajući svijet oko sebe i sve što svi prolazimo danas kao čovječanstvo mi nažalost ćemo se ubuduće baviti više depresivnim i anksioznim stanjima nego bilo čim drugim. Zato je vrlo bitno već sada imati neki svoj alat koji ti pomaže da imaš neku vrstu ispušnog ventila u ovom svijetu otuđenosti, sebičnosti i ja bih rekla nesvjesti. Sa jogom mnogi ljudi krenu radi tog fizičkoh aspekta liječenja i zaista je joga izvanredna za naše zdravlje, za stvaranje te lijepe vretenaste strukture mišića koji su kao takvi najviše vitalni. Ono što mogu reći da sam primjetila podučavajući druge jeste da uvijek nađu pored tok fizičkog i nešto još ljepše i to je mir. Ja uvijek kažem budite zahvalni da ste barem i ovih sat vremena u svom danu odvojili baš za sebe. Dovoljan dio dana, ako ne i cijeli dajemo sebe više drugima i nečemu van sebe. Vježbanje joge ti daje prostor da napokon čuješ sebe.

Svjesnost je ključna riječ u jogi. Možeš li nam dati tri praktična savjeta za podizanje svjesnosti u vlastitom vježbanju joge?

Ja ne bih rekla da je svjesnost samo ključna riječ u jogi, svjesnost je ključna riječ za ovaj život sada. Mi smo ljudi koji su trenutno zakopani gomilom informacija, buka je u našem mozgu, buku je oko nas i svjesnost je itekako neophodna. Svjesnost je za mene prisutnost u svom bivanju. Za praktične savjete ću vam reći iz svog iskustva da je meni pod broj jedan zahvalnost. Iskazivanje zahvalnosti ujutro, uveče ili u bilo koje doba dana je po meni najjača molitva. Samo malo kad se osvrneš imamo itekako biti na čemu zahvalni. Pisanje dnevnika svaki dan je jedna odlična i vrlo efikasna tehnika. To je zaista mentalna higijena i pomogneš sebi da oslobodiš svoj um od previše misli i uoblikuje se sve to na papiru vjerujte mi. Papir sve trpi, a ne morate vi baš sve. Tehnike disanja i to najjednostavnije da ujutro kada se ustanete, sjednete i ispravite leđa. Zatvorite svoje oči i polako i svjesno duboko udišete i izdišete, barem 1-3min. To je za početak sasvim dovoljno da vam dan krene u skroz drugoj energiji.

Kroz godine praktikovanja joge, uspjela si shvatiti šta tebe lično tišti i koči, te si to isto primijetila i kod drugih žena u bh. društvu. Da li žene sve češće u našem društvu prakticiraju vježbanje joge?

Na moje veliko zadovoljstvo sve je više žena koje prakticiraju jogu i što je najbitnije odlučile su se posvetiti sebi. Za mene je to jedan vrlo hrabar i odvažan korak u društvu koje te uči da je posvećivanje sebi jednako kao i sebičnost. Samo ću vam reći da vi kada poznajete sebe i razumijete sebe biti ćete i bolja žena, supruga, majka, prijateljica i sve uloge životne koje nosimo. Sve kreće od nas samih.

Za vrijeme karantina, držala si časove joge online? Koliko je žene korona podstakla na vježbanje?

Korona i 2020.godina donijela je veliki preokret u svima nama. Bili smo toliko satjerani u ćošak da nismo mogli pobjeći od sebe. Nije bilo distrakcija tokom dana zbog kojih smo se pravdale da ne stižemo, da smo umorne, da nemamo vremena. Sada imamo puno više vremena i drago mi je da su žene odlučile da upravo to svoje slobodno vrijeme barem jednim dijelom poklone sebi. Itekako se sada vidi promjena u odlučnosti u odnosu na ranije.

Kako i na koji način natjerati ljude da vježbaju jogu?

Ja ne volim nikoga da nagovaram ni na šta. Svako ima svoje vrijeme kada je zaista spreman za nešto. Ja idem s tim da ja budem primjer promjene koje ja želim da vidim. Vide drugi promjenu u tebi i to će vam potvrditi mnogi. Nema onda potrebe da ikoga ubjeđuješ, ljudi sami dolaze i pitaju šta je to zašto sijaš drugačije.

Gdje i kako te naše čitateljice mogu pronaći i upustiti se u čari joge?

Što se tiče mojih časova ja vodim Vinyasa jogu u Fly Yoga Sarajevo studiu na Grbavici srijedom i nedjeljom od 19h. Također nastavila sam i da vodim online časove, čiji termini jesu fleksibilniji i časovi se snimaju, pa se mogu naknadno raditi. Primjetila sam da je online odlična opcija i za mame koje nemaju vremena da odlaze negdje van kuće daleko, pa nađu sebi svoje vrijeme prakse. Kundalini jogu organizujem najčešće vikendom i držim i online časove i cikluse.