Kada su prije pet godina, Lejla Nuhić i Ajla Šarić, akademske grafičarke, pokrenule brend ručno rađenog nakita koji nosi Werkstatt potpis, nisu ni sanjale da će njihov nakit jednog dana nositi svjetske poznate ličnosti.

Piše: Nađa Huseinbegović; Foto: Jasmin Čeljo; MUA: Renata Ponjević; Frizura: Ensar Dervišbegović

Ajla i Lejla završile su Akademiju likovnih umjetnosti u Sarajevu, gdje su se upoznale i nakon toga počele izradu jednog od najoriginalnijih nakita.

Dugo smo radile kao grafički dizajneri. Grafike smo štampale u slobodno vrijeme, a  istovremeno maštale kako ćemo se jednog dana tim i primarno baviti. Tako smo godinama opremale atelje  i čekale taj trenutak. Godine 2015. došle smo na ideju da, pored grafika, zajedno dizajniramo i pravimo nakit. “Werkstatt” je njemačka riječ za radionicu, što najbolje opisuje naš zajednički radni prostor te smo odlučile i da bude naziv brenda – ističu iz ovog brenda.

Kako to obično biva, na samom početku nakit su izrađivale samo za sebe, zadovoljavajući svoje estetske potrebe i impulse, a nakon nekog vremena, to što su kreirale za sebe i nosile počelo privlačiti pažnju okoline. Brzo su počele pristizati i prve narudžbe.

S obzirom na to da smo obje uživale u kreiranju i proizvodnji shvatile smo da je neophodno da se odlučimo u kojem pravcu želimo nastaviti, tim prije što smo tada obje radile i druge poslove, te smo osjetile da je veoma važno biti iskren prema sebi i drugim kolegama, te se odlučiti gdje se želimo prvenstveno usmjeriti. Rastuća potražnja i rekacije na naš nakit su nam pomogli da brže i lakše donesemo odluku, te da iz faze hobija pređemo u „profesionalniju“ fazu.

Svaki početak je težak

U pozicioniranju Werkstatta  kao brenda, velika i korisna prilika bile su i društvene mreže, koje su veoma brzo donijele to da postanu vidljive i prepoznatljive i izvan Sarajeva, pa i same regije. Uporedo s tim, nastojale su širiti mrežu partnera koji su nudili prodaju njihovih proizvoda, trudeći se da se taj partnerski odnos zasniva na njima važnim estetskim i poslovnim kriterijima.

U početku, nismo bile svjesne važnosti i ozbiljnosti promocije za sam razvoj brenda i pozicioniranje na tržištu. To je pored samog kvaliteta proizvoda, očito važan preduvjet u ozbiljnom tržišnom pozicioniranju onoga što radite. Srećom, nismo se libile istraživati, osluškivati i tražiti podršku i savjete drugih, sa više iskustva u, možemo sa pravom navesti, poduzetničkom oblikovanju i brendiranju. U tom otvaranju smo imale uglavnom pozitivno iskustvo sa reakcijama okoline, tada uglavnom ljudi u Sarajevu, nekada i same  zatečene brzinom saznavanja drugih o nama i prihvatanja onoga što radimo. Neizostavno je bila važna podrška značajnog broja ljudi koji su direktno ili indirektno svojim djelovanjem ili načinom života vezani za modu ili umjetnost, a koji su afirmativno i sa divnom pažnjom prepoznavali, podržali i podržavaju naš rad.

Trud i odricanje glavni su krivci slobode i uspjeha koji su ostvarili.

Ostajanje u ateljeu do kasnih večernjih sati i balansiranja između privatnog i poslovnog života. Kada smo se ozbiljnije posvetile kreiranju brenda  i napustile svoje stalne poslove, bile smo spremne na sve izazove tako da smo se brzo uklopile i navikle na takav tempo rada.

Nakit je ručno izrađen od cinka, mesinga i bronze. Inspiraciju za dizajniranje crpe iz svakodnevnog života, mode, ličnih osjećaja, muzike koju slušaju… a kada govorimo o komadima koji će se naći u njihovim kutijicama za nakit, prstenje zauzima najviše prostora.

 Kako smo radile grafike sa cinčanim pločama, došle smo na ideju da te ploče izrežemo i napravimo prve naušnice. Tako se ideja razvijala i eventualno smo počele izrađivati i nakit od mesinga. Inspiraciju crpimo iz naših grafika, igranja s teksturom, bojom, linijom, flekom, kao i iz svakodnevnog života i svih vrsta i oblika umjetnosti, a najveću inspiraciju nam pruža zajednički rad. Smatramo da ono što naš nakit čini drugačijim jesu i mini grafike koje možete uočiti na svakom komadu, a na kojima dominiraju kontrastni efekti izrađeni u bakropisu, akvatinti, rezervažu, što spada u duboku štampu pri izradi same grafike.

Podjela u ulogama nametne se sama kroz rad, a kako ističu, uglavnom rade prema sklonostima i onome što im bolje ide.

Ajla isključivo piše tekstove i stihove na nakitu, jer je njen rukopis ljepši. Teže i manje zabavne poslove podijelimo pregovorima. Često se zna desiti da nešto ispadne neočekivano dobro, zato se ne bojimo da svakodnevno eksperimentišemo i da se igramo se sa crtežima, bojama i oblicima.

Prije više od godinu američka pjevačica Beyonce objavila je spot za singl “Spirit”. U svom spotu čuvena pjevačica nosila je nakit ni manje ni više do brenda Werkstatt. Nakit je nosila i njena kćerka Blue Ivy, koja se pojavila u ovom spotu.

Do saradnje s Beyoncé je došlo u julu 2019. godine posredstvom dizajnera Borisa Kargotića i njegovog brenda Demode Couture. Boris nas je pozvao da radimo nakit koji bi išao uz jednu od njegovih kreacija za Beyoncé na temu Lion Kinga. Bilo je vrlo neizvjesno hoće li neka od tih kreacija biti u užem krugu odabira. Bez obzira na to, potpuno smo se posvetile izradi nakita. Projekt je trajao 10 dana tokom kojih smo intenzivno radile. Ta saradnja je preko noći radikalno povećala zanimanje, primarno, medija za naš rad. Slikovito, taj dan smo imale na desetine zahtjeva za davanje izjava i intervjua, što je vjerojatno očekivana posljedica popularnosti Beyoncé i iskoraka koji smo napravile. Tako veliki medijski interes i činjenica da smo od jednog lokalnog umjetničko-modnog brenda postale vijest je u konačnici dodatno povećalo našu prepoznatljivost i uticalo na veću potražnju i zanimanje za ono što radimo. Pored toga, ova saradnja nam je pomogla da i mi same bolje sagledamo naše mogućnosti, strahove i nametnuta ili samonametnuta ograničenja i da prihvatimo da je sasvim OK raditi i nadati se velikim i važnim uspjesima i rezultatima. Ovo nam je posebno važno, jer nam se ponekad čini da je u našim sredinama nedostatak ambicije poželjniji oblik djelovanja. Sjajan je osjećaj kada neko iz javnog života prepozna vaš rad, naročito kada je u pitanju neko koga pratite i podržavate.

Poznata voditeljica Aida Alilović zaštitno je lice Werkstatta dugi niz godina.

– S prekrasnom Aidom Alilović smo uradili prvi fotošuting za naš brend 2015.godine i uspješno nastavili saradnju sve do danas. Uvijek nam je zadovoljstvo raditi sa njom i definitivno se slažemo da je jedno od zaštitnih lica Werkstatta i naša najdraža inspiracija.

Svaki put kada osmisle i izrađuju novi komad nakita, imaju određenu ženu na umu, bilo da je iz našeg okruženja ili javnog života.

– Zahvaljujući tome imamo širok spektar nakita u ponudi gdje nešto za sebe mogu pronaći i ljubitelji efektnijeg i decentnijeg nakita. Tako smo stekli naklonost žena različite dobi i različitih stilova, pa naš nakit često nose i mame i kćerke. Werkstatt je namijenjen svakome ko se ne boji eksperimentisati, izraziti i naglasiti svoj stil, bez obzira na godine ili način života.