Jesu li vam poznate rečenice tipa: „Morate piti barem 7 čaša vode dnevno” ili možda „Popijte vodu prije nego ožednite. Kad osjetite žeđ, sigurno ste već dehidrirali“ itd… Sigurno ste se susretali sa svakom od gore navedenih uputa o tome koliko nam je vode u danu potrebno kako bi naš organizam normalno funkcionisao. Međutim, znanstvenici opovrgavaju sve navedene upute i daju nove smjernice o potrebnoj količini vode.

Potreba za vodom

Ljudski organizam sadržim između 50-55% vode, a razlike zavise od količine masnog tkiva. Mišići sadrže puno više vode nego masti. Također, statistika kaže da 83% ljudske krvi je voda, a 70% mozga je također voda. Voda doprinosi probavi, pomaže izbacivanju toksina iz jetre i bubrega, izbacuje višak natrija iz krvotoka, reguliše tjelesnu temperaturu i krvni pritisak, štiti kožu i druga tkiva te osigurava zdravlje zglobova.

Vodu iz organizma gubimo u svakom trenutku: znojenjem, disanjem, obavljanjem nužde, a te količine izgubljene vode kontantno variraju. Primjer: Kada je vrijeme suho i kada je osoba taj dan neaktivna, 7 čaša vode za tu osobu je jako puno. Većina tekućine će biti izmokrena pri čemu automatski gubimo i minerale iz tijela. S druge strane, kada je dan topao, i ukoliko je osoba previše aktivna, sedam čaša vode će biti daleko ispod potrebnog, i na taj način može doći do dehidracije organizma.

Konzumiranjem vode do zdravog izgleda kože

Osim izvana, kožu je važno nahraniti i iznutra i to uravnoteženom prehranom i kontantnim unosom tekućine. Naravno, za hidratiziran i zdrav izgled kože ključan je dovoljan unos tekućine – prije svega, vode i nezaslađenih čajeva. Uvijek se pitamo koliko je optimalna količina vode dovoljna za naš organizam.

Koliko nam vode zaista treba?

Računica je jednostavna: masu tijela pomnožite s 0,3 dl. Ovom formulom dobivamo individualnu količinu tekućine koja je potrebna kako bi organizam ostao hidratiziran. Drugi način na koji možete izračunati koliko vode treba vašem organizmu jest da pratite koliko kalorija unosite. Za svaku kaloriju, savjetuje se unijeti 1 ml vode. Znači, ako dnevno unosite 2000 kalorija, bilo bi pametno popiti i dvije litre tekućine.

Istovremeno, važno je zapamtiti da, u stvari, tečnost ulazi u tijelo ne samo iz vode, već i iz drugih proizvoda. Prema najnovijim podacima, 20% tečnosti dnevno nikako nije obična voda. Promjena godišnjeg doba, vremenski uslovi, klima i čak način života utiču na stopu potrošnje vode. Nakon dugog treninga, važno je nadoknaditi gubitak tečnosti, ali ne i pretjerivati sa količinom vode, jer ovaj gubitak igra ključnu ulogu u mršanju.