Google, Amazon, Netflix, pa čak i eBay svrstavaju se u red najtraženijih svjetskih robnih marki. Teško je zamisliti život bez ovih imena kućanstava, ali kako se preferencije marki mijenjaju i mijenjaju tokom pretraživanja interneta širom svijeta?

Ova grafika iz poslovnog finansiranja prikuplja podatke iz Googleovog planera ključnih riječi i drugih izvora za 12 mjeseci kako bi otkrila najtraženije svjetske potrošačke marke.

U tehnologiju vjerujemo

Daleko, najtraženija potrošačka marka na svijetu je Google, što se čini vrlo povoljno.

Nalazi se na vrhu u 100 zemalja – to je gotovo polovina svih zemalja na planeti. S preko 90 milijardi posjeta mjesečno, Google ima neuporedivu dominaciju u lojalnosti brandu i prometu web stranicama.

Tri najpopularnije robne marke potrošača

Google: 100 zemalja

Netflix: 45 zemalja

Amazon: 30 zemalja

Netflix je, zauzimajući drugo mjesto, najviši u 45 zemalja, uključujući Tursku, Brazil i Južnu Koreju. Treće, Amazon je najpopularniji u 30 zemalja. Jedina netehnološka tvrtka u prvih pet je IKEA, na petom mjestu, nakon eBaya.

Gejmerska industrija

Kada je riječ o podsektorima potrošačkih marki, prostor za igre priča zanimljivu priču.

Naime, upravo Epic Games – tvorac Fortnitea i Grand Theft Auto-a – dominiraju globalnim ljestvicama s priličnom razlikom. Osnovana u Potomacu u saveznoj državi Maryland, tvrtka se nalazi na vrhu 141 zemlje širom svijeta.

Uz to, Nintendo je na vrhu popisa od 24 zemlje, uključujući Japan, Haiti i Kanadu, dok je sljedeći na redu Gameloft sa sjedištem u Parizu.

Brza moda: Pas cipela na vrhu

Od svog osnivanja 1964. godine, Nike je postao izvanredan graditelj marki. Zapravo je Nike najtraženija modna marka među 49 zemalja.

Zanimljivo je da je osnivač Phil Knight počeo potpuno razumjeti moć brendiranja tek nakon što je tvrtka dosegla milijardu dolara prihoda. Nakon niza neuspjeha i pogrešnih koraka sredinom 1980-ih, Nike je fokus preusmjerio s marketinga i proizvodnje, umjesto na nuliranje potrošača.

Poput Nikea, švedski trgovac H&M ima dugu historiju koja datira još od 1947. Prije pandemije, brzi modni trgovac upravljao je s 5000 trgovina širom svijeta. Međutim, od pandemijskih vjetrova, H&M planira zatvoriti 250 fizičkih trgovina 2021. godine i više se fokusira na internet prodaju.

Veliki Macs su tu da ostanu

Kad bolje pogledate najtraženije lance brze hrane, McDonald’s se nalazi na najvišem mjestu na globalnoj razini, ali ne daleko, piše VisualCapitalist.

KFC je na drugom mjestu, na vrhu liste 65 zemalja, uključujući Rusiju, Peru i Tajland. U međuvremenu, Pizza Hut, koja je u vlasništvu iste matične tvrtke kao i KFC, privukao je najveći broj pretraživanja u Americi.

S druge strane, Antarktika znatiželjno svrstava Baskina Robbinsa na vrh, ali na to bi mogao utjecati mali broj pretraživanja u regiji.

Izvor: wbb.media