U posljednje vrijeme dosta vremena probodimo kod kuće i razmišljamo najviše o tome kako ćemo srediti liniju za ljeto, da li ćemo uraditi nokte i sl. Pokušavamo ispraviti neke stvari koje nisu ispravne dobrim rezolucijama u novoj godini. Međutim, šta ćemo sa mentalnim zdravljem? Kako i na koji način uvesti više svjetla u mračni period koji nas je zadesio?

Neka bude svjetlost…

Nije tajna da nam sve više nedostaje sunce, toplo vrijeme i vitamin D! Većina ljudi se osjeća primjetno depresivno. Savjet psihologa jeste da izlazite vani što je češće moguće, šetajte ili trčite, jer apsorbujemo sunčevu svjetlost čak i kad je nebo oblačno.

Samorefleksija

Posmatrajte i procjenjujte sebe kritičkim okom, budite iskreni i prepoznajte pojedinačne aspekte svog raspoloženja poput brige, tuge, bezvoljnosti ili osjećaja usamljenosti. Nisi sama u ovome, i ostali se tako osjećaju!

Suze su sasvim ok!

Slobodno sebi dozvolite prethodno definisani vremenski okvir od pet, deset ili dvadeset minuta u kojem možete da se oslobodite svega i pustite blues nesputano. Plačite, vičite, sažalite se na sebe i govorite naglas o svojim problemima. Ovo je odličan način da se oslobodite briga.

Dnevnik

Probajte voditi dnevnik o svom raspoloženju i saznajte šta vam zaista „stoji na duši“. Oni koji vode dnevnik, ne samo da posebno filtriraju pojedinačna raspoloženja, već mogu čak i da otkriju i dokumentuju njihove uzroke, da se oslobađaju svojih briga i pomažu sebi u stvaranju mentalnog zdravlja.

Vježbanje

Vježbanje je dobra za sve nas! Nismo ni svjesni koliko vježbanje psihološki pozitivno utječe na naše zdravlje. Oslobađa se hormon sreće a istovremeno sprječava proizvodnju umornih i depresivnih supstanci.

Vrijeme samo za sebe

– Jednostavno otkrijte šta vas čini sretnom, šta ostavlja duboko zadovoljstvo i pozitivne vibracije. U zavisnosti od vaših želja, joga, sport, slikanje, kupka sa pjenom i čitanje mogu vam pomoći da se opustite.

Hrana za super raspoloženje

Dijeta se također može koristiti za jačanje mentalnog imuniteta. Zato se klonite brze hrane, gotovih jela, laganih ugljiko hidrata i grickalica koje sadrže puno masti ili šećera. Pokazalo se da sve ove hranljive materije usporavaju metabolizam, izbacuju nivo šećera u krvi iz ravnoteže, pokreću žudnju i mogu biti uzrok bezvoljnosti, umora, fluktuacija hormona i depresivnog raspoloženja. Sezonsko voće i povrće, kao i lagani obroci sa bijelim mesom ili bijelom ribom pozitivno utječu na mentalno, a i fizičko zdravlje.