Toksine možemo izbaciti ishranom, ali i odlaskom u saunu i redovnijim vježbanjem. Sauna je stara metoda detoksikacije koja pomaže da smanjite stres i izbacite toksine iz organizma. Pojačanim znojenjem se rješavate otrova iz organizma, pa je pored saune i preporučljiva fizička aktivnost

Zašto nam je važna detoksikacija? Konstantno smo pod utjecajem otrova i štetnih hemikalija, gasova iz automobila, pasivnog pušenja, plastičnih pakovanja, teških metala, i da ne zaboravimo onaj bitni faktor, a to je stres. Koliko god se trudili vrlo je teško izbjeći sve štetne utjecaje i zato je važno izbacivati toksine iz našeg organizma i u tome je priroda naš saveznik.

 

Svemu nabrojanom treba dodati i vrijeme novogodišnjih praznika kada organizam „opteretimo“ suvišnim i nepotrebnim kalorijama, alkoholnim pićima i cigaretama, pa nam je „pročišćavanje“ organizma itekako potrebno. Stoga, ne bi škodilo ni cijeli januar provesti na detoksikaciji.

Zvuči nevjerovatno, ali male doze toksina nisu razlog za paniku, oni čak djeluju pozitivno  na ćelije koje počinju obavljati svoj posao efektnije. Međutim ovo se dešava kada pričamo o malim dozama toksina, dok velike doze toksina stvaraju veće probleme i te toksine je jako teško izbaciti iz organizma.banjem. Sauna je stara metoda detoksikacije koja pomaže da smanjite stres i izbacite toksine iz organizma. Pojačanim znojenjem se rješavate otrova iz organizma, pa je pored saune i preporučljiva fizička aktivnost.

Treba li vam detoksikacija?

Svako bi trebao barem jednom godišnje provesti detoksikaciju, a najbolje vrijeme za to upravo je nakon pojačanog unosa hrane tokom praznika. Kratki program detoksikacije u pravilu je bezopasan za sve ljude, a brojne naučne studije dokazuju zdravstvene dobrobiti čišćenja organizma. Ipak, dojilje, djeca, pacijenti s hroničnim degenerativnim bolestima, rakom ili tuberkulozom trebaju se savjetovati sa svojim ljekarom prije detoksikacije.

Napravite Detox Smoothie

Potrebno: (kelj, špinat, banana, jabuka, limun, med)

Svaki smoothie se priprema na isti način: stavljanjem sastojaka u blender i njihovim miksanjem, no morate obratiti pažnju na redoslijed:

tečnost + zamrznuto voće i/ili led + žitarice ili orašasti plodovi + svježe voće na kraju.

Količinu namirnica u blender stavite po vlastitom izboru, kao i količinu vode, u zavisnosti od toga želite li gušći ili rjeđi smoothie.

Špinat

Popajeva omiljena poslastica, sadrži nevjerovatnih 166 mg glutationa – glavnog antioksidanta u tijelu. Ukoliko špinat skuhate sav glutation će ispariti, zato ga je bitno konzumirati sirovog.

Kelj

Kelj ima jedan od najviših nivoa antioksidanata od svih biljaka koje možete jesti i može pomoći u smanjenju holesterola i detoksiciranju jetre.

Banana

Suvišno je pisati o svim koristima koje nam banana donosi. Banana je kraljica u smoothieja i teško je naći recept u kojem se ona ne nalazi. Konzumiranje banane regulira stres, anksioznost i insomniju.

Jabuka

Jabuka ima nevjerovatnu nutricionističku vrijednost. Sadrži samo 81 kaloriju i bogate su kalcijem, željezom, fosforom i kalijem, kao i vitaminima B-kompleksa i vitaminima A i C.

Limun

Vrlo je teško u kratkim tezama napisati sve dobrobiti limuna, ali one najvažnije su da pomaže probavi, da je bogat vitaminom C, jača imunitet i pomaže normalnom funkcioniranju jetre i bubrega.

Med

Osim što je odličan izvor energije, mnogo je dobar antioksidant, utječe na smanjenje alergija i lijek je za bolji san.