Naš sagovornik, vlasnik najvećeg specijaliziranog lanca parfimerija Plaza naglašava kako je njegov poslovni uspjeh rezultirao spajanjem nekoliko faktora – istraživačkim duhom, radoznalošću, spremnošću za učenjem, te  mentorstvom u porodici. Zbog svega toga posao je za njega i užitak, a u planovima za budućnost naglašava nastavak razvoja u maloprodajnoj branši, proširenje ponude i prodaje putem interneta, te očuvanje liderske pozicije

Piše: Zana Kološ-Mulabdić

–  U životu i u poslu najvažnije je kretanje energije. Cilj nije tačka na koju treba dotrčati. To je putovanje sa svim izmjenama plana koje donosi. Stagnacija donosi samo nazadovanje. U tom smislu, nema loših odluka. I ona pogrešna je poučna i bolja od neodlučivanja – kaže tridesetogodišnji Gregor Čorokalo, vlasnik jednog od najpoznatijih bh. lanaca parfimerija Plaza,  dodajući da je zadovoljan rezultatima koje je postigao dosad u svojoj profesiji, ali da je još uvijek u početnoj fazi poslovnog razvoja.

– Ovaj period mog života obilježen učenjem i stjecanjem prvih opipljivih dokaza o uspjehu ili neuspjehu, greškama i učenjem na njima, te postupnim preuzimanjem većih odgovornosti. Prva faza prolazi ubrzanim tempom. Zadovoljan sam, ali i svjestan da me mnogo toga još čeka. Stoga, stalno postavljam nove izazove, kako bih stimulirao pokret koji mi je interesantniji od samog cilja.

 Porodični posao

Bio je, kaže, maštovito i radoznalo dijete. Želio je da bude mnogo toga, od vatrogasca do vozača Formule jedan. Mašta i znatiželja ostale su kao stalna pratnja iz tog bezbrižnog perioda…

– Einstein je izjavio da je mašta važnija od znanja. Ona ne leži uspavana, već konstantno utječe na moju kreativnost i inovativnost. Poduzetnički “mindset” smo, dakle, svi posjedovali, samo se kod nekih racionalizirao i lagano ugasio. Faktori koji su pomogli da se taj način razmišljanja kod mene razvija su definitivno odgoj, obrazovanje i porodično-poslovno okruženje! Dakle, sve je krenulo iz kuće. Kasnije se to nadogradilo obrazovanjem na području ekonomije i potom utvrdilo u porodičnoj firmi uz pravo mentorstvo.  

Liderstvo firme Plaza u oblasti parfimerije u našoj zemlji uspješno opstaje već oko 20 godina. Naš sagovornik ističe da za njega i njegovu porodicu nije samo posao, jer ih sve okuplja oko jednog cilja…

– Plaza je porodična firma i to za nas nije samo posao. Svaki pojedinac predstavlja bitan dio cjelokupne slike. Svako od nas kolega je tokom prethodnih godina ostavio značajan trag u razvijanju brenda. U poređenju s velikim svjetskim lancima, mi smo mikrolančić, ali srcem i dušom ne mogu se mjeriti s nama. Zašto? Zato što svaka naša saradnica maksimalno unosi u ovaj posao. To čine s velikom ljubavlju. To cijene i naši kupci. Tu su i kvalitetni proizvodi koje zastupamo na ovom tržištu. Trudimo se da promoviramo svjetske trendove i ponudimo našem potrošaču, koji je, itekako, osviješten. Veliki doprinos u tome daju i naši dugogodišnji partneri, brendovi i distributeri.

Prijateljstva i sjećanja

Gregor je svjestan da su dobri međuljudski odnosi na radnom mjestu izuzetno važni za uspjeh firme.

– Jedan normalan razgovor, pitanje: “Kako si?” ili zahvalnost za obavljen posao, tokom prethodnih mjeseci, pomoglo nam je da lakše prebrodimo nezahvalan period. Svi zajedno smo se brzo prilagodili potrebama tržišta i prešli na online poslovanje putem našeg web shopa. Radovali smo se svakoj narudžbi, jer nam je ulijevala nadu da će ovo sve proći i da će se sve brzo vratiti u normalu. Nažalost, ova priča i dalje traje i promijenila je dosta toga. Ali nas je još više povezala i naučila da brinemo jedni o drugima više nego ikad prije.

Gregorovi porodični korijeni su iz Sanskog Mosta, odrastao je u Ljubljani, a obrazovao se u Beču. Razgovaramo o bogatstvu kretanja i oblikovanja čovjeka koji mijenja okolinu, ljude, sredine…

– Svako putovanje obogati čovjeka, a kamoli život na različitim mjestima. Generalno sam čovjek koji voli da se kreće i upoznaje ljude, zato mi ovaj posao toliko i godi. Znamo da je maloprodaja dinamična i zahtijeva prisutnost kako bi ste uočili nedostatke, stoga to uključuje i puno putovanja. Međutim, meni jedan grad ili državu čine ljudi kojima sam okružen, a ne arhitektura ili standard života. Ja sam u BiH okružen dobrim ljudima zato se ovdje tako dobro  osjećam. Prijateljstva i sjećanja je ono što svakom od nas u životu u suštini i ostaje.

Mirisne note

A svijet Plaze koju vodi je svijet mirisa. Svaki ekstrakt je specifičan jezik i nosi poruku, vrlo jasnu onima koji je znaju čitati. Naš sagovornik se nikad nije vezao  za jedan parfem, jer je svijet mirisnih nota izuzetno bogat…

– Uvijek istražujem i otkrivam nove stvari. Nekada čak kombiniram dva ili više parfema. Izbor zavisi od mog raspoloženja, doba ili perioda dana. Rekao bih da je to isto kao kod hrane i pića. Ne odgovara nam uvijek isto i volimo da isprobavamo ili smišljamo nova jela. Mirisni svijet je izuzetno promjenjiv, baš kako i majka priroda nameće svoje mirise. Evo, naprimjer, jesen se je već polako ušunjala u naše živote, a prate je i novi mirisi.

Naglašava da slobodno vrijeme  provodi s porodicom i prijateljima.

– To me najviše opušta, jer nisam čovjek koji puno vremena provodi u kući. Moram reći da zimi izuzetno volim Sarajevo, jer mi pruža ogromne mogućnosti za zimske sportove. Međutim, nisam još osmislio način kako bih cijelo ljeto proveo na moru.

Za sebe kaže da je djetinjast, porodično orijentiran i radoznao. Kod ljudi cijeni nesebičnost, toleranciju, iskrenost, osjećajnost i integritet.

– Mislim da su to osobine koje nas u današnje vrijeme pozitivno iznenade kod neke osobe. Neki bi rekli da je to rijetkost. Ja za sve u životu duboko vjerujem da ide po pravilu – kako daješ, tako ti se i vraća – kaže na kraju Gregor Čokoralo.