Nisam ekspert za marketing i mnogo toga ne znam, ali sam uspjela, koristeći društvene mreže, promovirati brendove i sebe – koje sam željela da budu vidljivi, te, najvjerovatnije, zbog te činjenice od mene se očekuju instant rješenja. A, takva ne postoje. Sve je proces

Piše: Adisa Tufo

Govoriti o marketingu uopće i digitalnom marketingu, a prije toga, u svakodnevnoj komunikaciji ne pojasniti pojam i značaj odnosa s javnošću, ranije mi se činilo da nije potrebno. Nisam mogla znati, dok se nisam našla u situaciji da pojedinci, organizacije, obrti, privredna društva, pa i freelanceri, otvarajući ove teme u mom društvu – postavljaju pitanja koja se tiču problema kojeg oni imaju i kojeg žele preko noći riješiti uz pomoć nekog od marketinških alata, najčešće s fokusom na društvene mreže, kao potencijalno najjeftinijom marketinškom platformom.

Nisam ekspert za marketing i mnogo toga ne znam, ali sam uspjela, koristeći društvene mreže, promovirati brendove i sebe – koje sam željela da budu vidljivi, te, najvjerovatnije, zbog te činjenice od mene se očekuju instant rješenja. A, takva ne postoje. Sve je proces.

Finansijski uspjeh nekog projekta ili uspjeh privrednog društva i njegova dobit zavise od marketinga. Proizvodnja, finansije, računovodstvo i ostale poslovne funkcije neće pomoći nekom preduzeću uspjeti ako ono nema svoje tržište, odnosno ako za proizvodima ili uslugama, koje nudi, ne postoji dovoljno potražnje. Ljudi, s malo ili bez iskustva u poslovanju, kada se susreću s pojmom marketinga isti podsvjesno povezuju isključivo s pojmovima kao što su prodaja i oglašavanje. Tačno je da marketing uključuje prodaju i oglašavanje, ipak potrebno je istaknuti da marketing znači i obuhvata puno više ključnih aktivnosti.

Šta znači pozicionirati se u javnosti, imati ime? Šta znači brendirati se?

Brendirati se znači postaviti temelje – biti prepoznatljiv; do sada je ovaj pojam bio vezan samo za velike korporacije ili izuzetne ljude, a danas je postalo normalno da i pojedinci iz ulice grade svoje vlastite brendove, te na taj način postaju poznati široj javnosti. Sve ovo zajedno izgradilo je, među stručnjacima za odnose s javnošću, eksperte za brendiranje na društvenim mrežama. Da bi neko postao ekspert u ovoj oblasti potrebno je veliko znanje, ali i iskustvo – koje se ne vezuje za prošla vremena, nego koje je uvijek iznova u procesu sticanja, izgradnje i konstantne promjene i rasta. Činjenica je da se trendovi mijenjaju veoma brzo, a eksperti su oni koji ih, ne samo u stopu slijede, nego ih i kreiraju.

Ne postoji ništa što se ne može brendirati ili ko se ne može brendirati. Kompanija, proizvod, neka aktivnost, turistička destinacija, politička opcija, različite usluge ili pojedinac. Sve može postati jak brend i izuzetan trend.

Važno je da prije nego počnemo, moramo znati zašto radimo to što radimo?

Koji su nam ciljevi i kako ćemo znati kada smo ih dostigli, čime će biti mjerljivi. I na kraju kakvi god da su ciljevi i kako god oni bili mjereni, postavlja se pitanje može li svaki pojedinac graditi svoj brend (sebe lično ili nečega što želi da bude prepoznato u javnosti) ili je neophodno za to angažirati stručnjake?

Da, potrebno je. I to isključivo u slučajevima kada sami to niste. Kod izgradnje brenda važno je da se tom procesu pristupi ozbiljno. I da iza cijele priče stoje činjenice. Ljudi i njihova djela. Javnost je nemilosrdna i javnost se nikada ne smije lagati, niti se brend smije graditi na iluzijama, neistinama ili željama.

Kada na kraju spomenemo prisustvo na društvenim mrežama, kad naglasimo da društvene mreže znače komunikaciju, a komunikacija nikad nije jednosmjerna… Kada spomenemo da je za komunikaciju, putem društvenih mreža, potrebna strategija i čitav niz ljudi, stručnjaka iz različitih oblasti koji znaju put kojim treba koračati – da bi se u konačnici ubirali željeni plodovi, postaje li jasno da su uspješan marketing i uspješan digitalni marketing tek produkti dugog upornog i timskog rada iza kojih stoji vrhunski proizvod, usluga ili jedna izuzetna ljudska ili poduzetnička priča.