Drugim dijelom S.T.E.A.M. izazova završen je projekat “PRE SCHOOL STEAM AKADEMIJA”. Tako su aktivisti Udruženja „Edukacije za sve – EDUS“ sa svojim STEAM drugarima, na zajedničkom druženju, uz zabavu i dodjelu priznanja i poklona proslavili kraj ovog projekta.

Kroz projekat “Pre-School STEAM Academy” je u prethodnih šest mjeseci, kroz inkluzivne STEAM radionice, na inovativan i zabavan način, educirano 150 djevojčica i dječaka sa i bez poteškoća u razvoju, koji su učili o nauci i umjetnosti.

S.T.E.A.M. predstavlja skraćenicu pojmova nauka, tehnologija, inžinjering, umjetnost i matematika, te stimuliše specifična područja razvoja, kroz razumijevanje okoline, simboličke logičke i konstruktivne igre, umjetnosti, i razvija intelektualne i kreativne potencijale.

Inkluzivni S.T.E.A.M. IZAZOV je okupio mališane iz vrtića “Zvončić” i EDUS-ove polaznike S.T.E.A.M. radionica.

Bila je to sjajna prilika da mališani pokažu talenat, spretnost, ali isto tako da se druže, rade i takmiče u timu. Tokom Izazova djeca su se  takmičila  u dva tima i to u sportskim igrama i igrama spretnosti, balansa i ravnoteže, igrama strategije, eksperimentima, predškolskoj fizici i matematici.

Pre-School STEAM Academy je jedan od 23 projekta koja su podržana kroz inicijativu EMBRACE, koju finansira Norwegian Embassy in Sarajevo, a provodi UNDP.

U narednim mjesecima EDUS radi na pripremama novih funkcionalnih radionica za roditelje i djecu, te zabavnih edukativnih STEAM i MAMS radionica, te EDUS PROGRAMA.

 O AUTIZMU:

Poremećaj autističnog spektra (Autistic Spectrum Disorder- ASD) je neurorazvojni poremećaj koji se javlja u djetinjstvu i traje doživotno. Važno je iznijeti da Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) prema najnovijim istraživanjima izašli su sa podatkom da 1 od 54 djece je na spektru. To je skok u odnosu na omjer od prije dvije godine, kada je to bilo jedno dijete od njih 59. On dovodi do stanja različitosti u strukturi i/ ili funkcionisanju centralnog nervnog sistema, što se manifestuje u tzv. „trijadi simptoma“. Prosječna dob dijagnoze autizma na zapadu i dalje je oko četiri godine, a nauka ukazuje da se već sa 2 godine uspješno može dijagnosticirati. Nažalost, u BiH, taj broj je još mnogo visočiji jer istraživanja ukazuju da i nakon u prosjeku od 18 mjeseci dugog medicinskog traganja za dijagnozom i prosječno 7 specijalističkih posjeta, samo 5% djece u BIH dobije jasnu dijagnozu poremećaja autističnog spektra. Dječaci imaju više od četiri puta veću vjerojatnoću uspostavljanja dijagnoze autizma u odnosu na djevojčice, dokazao je CDC.  Što ranija detekcija je ključ da djeca i njihove porodice se mogu uključiti u adekvatne programe i servise podrške. Rana intervencija je i dalje jedina, još uvijek naučno dokazana i relevantna koja sigurno daje rezultate kod djece na spektru. Znamo da 90% ljudskog mozga razvije do 5-te godine, intenzivan edukativni tretman u minimalnom trajanju od 3h do 3-će godine i 5h do 5-te,  zasnovan na naučno dokazanim metodama je još uvijek jedini odgovor koji nauka ima.

 O EDUS-u

EDUS-Edukacija za sve od 2010. aktivno radi na unaprijeđenju obrazovanja i podrške djeci sa i bez poteškoća u razvoju, prije svega za djecu sa težim razvojnim poremećajima kao što su autizam i autistični spektar, intelektualne teškoće, Downov sindrom, emocionalni i bihevioralni poremećaji i kombinovane smetnje. EDUS omogućava djeci uključenoj u svoje programe da razviju puni potencijal, roditeljima da nauče kako i sami da rade s djetetom,  a stručnjacima da kroz direktan rad s djecom ovladaju naprednom naučnom metodologijom preuzetoj sa vodećeg univerziteta u svijetu u ovoj oblasti- Univerziteta Columbia u Njujorku. Dosad je kroz EDUS-ov program prošlo više stotina djece, iz BiH te zemalja regiona i svijeta, a njih čak 29 uspješno uključeno u redovno školovanje.  EDUS je začetnik servisa rane intervencije u našoj zemlji i regionu, autor validiranih instrumenata za procjenu razvoja i izradu individualnih razvojnih programa za djecu, te organizator brojnih akcija i  kulturnih aktivnosti kojim se javnosti podiže svjesnost o autizmu i drugim razvojnim poremećajima.