Neki od prvih šešira i pokrivala za glavu nisu imali svrhu modnih dodataka, već su imali zaštitnu funkciju. Štitili su od vremenskih uslova… Vremenom su postali simbol bogatstva i visokog sloja društva”

Šeširi su dio naših života hiljadama godina – kako funkcionalno, tako i kao asesoari. U modernom vremenu, definitivno, su više modni dodatak – nego potreba. Vratit ćemo se u prošlost i ispričati priču ovog važnog asesoara koji ćemo sigurno vidjeti u još mnogo oblika u budućnosti.

1900.

– Šeširi su bili više dio odjevne kombinacije – nego što su bili potreba. U tom periodu bili su manji, te su bili na vrhu glave naslonjeni obično na punđu. Međutim, to uskoro neće biti dovoljno.

1910.

– Šeširi postaju veći, zanimljiviji s više ukrasa. Često bi obod šešira prelazio preko ramena žene koja ga nosi. Da bi ta veličina šešira mogla nesmetano biti dio odjevne kombinacije, šeširi su bili pričvršćeni za kosu velikim iglama kao kod šnala.

1920.

– Šeširi u 20-im godinama prošlog stoljeća postaju zaštitni znak tog perioda. Manji su, ali prekrivaju skoro cijelu glavu onog koji ih nosi, te se spuštaju skroz do obrva. Perje i druge dekoracije se sve manje koriste i akcenat ide na sam oblik šešira. Obod skoro da više nije prisutan.

 1930.

– Vraćaju se obodi na šeširima, te oni prate frizure s mnogo volumena koje su bile popularne u tom periodu. Obodi su postali veći kako bi štitili i od sunca. Važno je napomenuti da su se u ovom periodu popularizirale fedore za žene, do tada – to je bila vrsta šešira namijenjena muškarcima.

1940.

– Pojavljuje se širok izbor stilova šešira – pretjerano ukrašenih i često složenog dizajna. Ponovo možemo vidjeti perje i druge ukrase na šeširima. Također, u ovom periodu pojavljuju se i turbani koji su prekrivali skoro cijelu glavu, omotavali su se tako da iznad obrva idu u obliku slova V. Smatra se da je V stajalo za VICTORY (pobjeda) – što povezuje modu s patriotizmom.

1950.

– Nakon Drugog svjetskog rata pala je zainteresiranost za šešire, jer su žene odlučile izlaziti vani bez ikakvog pokrivala za glavu. Kako bi proizvođači šešira opstali u industriji – trudili su se praviti što raznovrsnije i ekstravagantnije šešire.

1960.

– Popularnost šešira i dalje opada, međutim zbog Jackie Keneddy šeširi imaju ulogu u modnoj industriji. Moda se 60-ih okretala prema mlađim generacijama i šeširi su se činili kao dio prošlosti. Može se reći da je u 60-im trend svakodnevnog nošenja šešira prestao.

1970.

– S hippie pokretom i djecom cvijeća ponovo možemo pričati o šeširima jednog vremena. Šeširi ovog perioda imaju veći obod, ali ovaj put obod je opušten i valovit. Šeširi se rade od raznih printova i boja koje svakako opisuju ovaj period.

1980.

– Šeširi skoro da su skroz nestali do 80-ih. U ovom periodu su jarke neonske boje bile odlika modnog izražaja, to se odrazilo i na pokrivala za glavu. Šeširi su bili manjih oboda – koji se najčešće izvijao prema gore, iznad čela. Također, slamnati šesiri s ukrasnim vrpcama mogu se vidjeti u ovom periodu.

1990. 

– Šeširi, definitivno, više nisu must prilikom odijevanja. Možemo reći da se prije šešira biraju pletene kape. Međutim, pojavljuje se jedan novi trend, a to je bucket šešir. Bili su popularni i šeširi od denima.

 2000.

– 2000. bile su godine street stylea, udobne, svakodnevne odjeće. Kačketi su bili veoma popularni, sve velike zvijezde su ih nosile.

DANAS

– Danas se šeširi najčešće koriste na modnim editorialima, jer još uvijek imaju  određenu moć. Ponekad vidimo nekoga i u svakodnevnom životu sa šeširom. Predstavljaju modni izražaj, a nošenjem se možete izdvojiti od okoline.

Savjetuje: Emina Smaka, stilistica