Članica Uprave ProCredit banke sa sigurnošću tvrdi da će se bankarska industrija u potpunosti transformisati, u kontekstu digitalizacije usluga i poslovanja. Na primjeru svoje matične banke jasno vidi da klijenti danas imaju potpuno drugačije potrebe u obavljanju bankarskih poslova od onih koje su postojale prije pet ili šest godina…

 Razgovarala: Indira Delić; Foto: Edvin Kalić

Amina Durmo Trlin, članica Uprave ProCredit banke, svoju karijeru počinje kao službenik na platnom prometu, potom kao službenik za poslovanje s privredom… Prodajni segment je od početka bio mjesto u kojem se najviše pronalazila i koji zaista voli. Kako kaže, imala je veliku sreću da bankarsku karijeru gradi u instituciji koja daje dosta – kada je riječ o stručnom usavršavanju i edukaciji na nekom širem nivou.

– Izvan internog poslovanja banke malo je poznato da ProCredit banka ima iznimno dobro razvijenu edukativnu platformu koju neprekidno razvija i nadograđuje. Moram reći da svoj poslovni put nisam planirala unaprijed. Rad na sebi i želja za daljim usavršavanjem je od samog početka bila moja vodilja, ali ne radi sticanja bolje pozicije, nego radi lične satisfakcije koju mi to pruža. Ključ uspjeha je, po meni, marljiv rad i kontinuirano usavršavanje. Sve ostalo prirodno dolazi sa tim – kaže Amina.

Krenimo od Vaše aktuelne pozicije u ProCredit banci, gdje obavljate funkciju članice Uprave. Kako biste opisali godinu koja je iza Vas?

– Godina 2020. je bila, i još uvijek jeste, dinamična i neuobičajena. Kao i svi, našli smo se u situaciji koja je složena i za koju nije postojao nikakav unaprijed definiran plan aktivnosti. Morali smo naučiti kako da funkcioniramo u novonastalim uslovima i da pravila gradimo iz temelja. To je put posut raznim izazovima, no bitno je da smo shvatili da timskim radom i uz dobru organizaciju možemo svaki od njih riješiti. Iskustva stečena u ovoj godini su nas definitivno ojačala – i kao tim i kao instituciju.

Kako izgleda jedan Vaš radni dan?

– Teško je dati neki standardni redoslijed, jer je okruženje dinamično i često se nađem u situaciji da imam plan, ali radni zadaci za taj dan budu potpuno drugačiji od planiranih. Ali, ukoliko bih generalizirala, dan počinje s pregledom izvještaja poslovanja od prethodnog dana, sastanci s kolegama koji se sada, najčešće, obavljaju online, kreditni komiteti, komunikacija s klijentima, rad na strategijama internog i eksternog komuniciranja i sve ostalo što iskrsne u trenutku. Priznajem da mi u trenutnim okolnostima nedostaje žive interakcije s ljudima, jer sam navikla da sam stalno okružena kolegama i klijentima, ali naravno moramo čuvati jedni druge i prilagoditi se našoj novoj realnosti.

S obzirom na Vaš zahtjevan i odgovoran posao, prati li ga ista takva količina stresa i odgovornosti?

– Svaki posao je odgovoran i stresan, ukoliko radite posao do kojeg vam je stalo. U mom poslu toga sigurno ne manjka. Ipak, stres ne mora nužno značiti nešto loše: on često može biti iskorišten i pozitivno, odnosno može biti kanaliziran i pretvoren u adrenalin, te poslužiti kao dodatni priliv energije onda kada je to potrebno. Dodatno, moram naglasiti da je bitno i šta stoji na drugoj strani vage odgovornosti i stresa, a tu vidim satisfakciju zbog obavljenog posla i tako pronalazim balans između to dvoje.

Šta vam je važno u poslu i šta je ono što tražite od svog tima?

– Najbitnijom smatram iskrenu volju ljudi da daju svoj doprinos i dodatnu vrijednost kompaniji. U takvim slučajevima čak i ako neko napravi neku grešku nije strašno, jer će se vremenom sve naučiti. Važno je da postoji želja i entuzijazam za radom. S druge strane, pasivnost i nerad ne mogu razumjeti, niti prihvatiti.

Postoje li neki noviteti u poslovanju, koji se konkretno tiču Vašeg segmenta djelovanja, na koje ste posebno ponosni?

– Noviteta na koje sam ponosna ima dosta, ali ipak bih posebno izdvojila novu verziju aplikacije za mobilno bankarstvo. Razvili smo je razgovarajući s klijentima o njihovim ne samo potrebama, nego i navikama, ali i željama. Rezultat toga je izvanredna aplikacija koja mijenja percepciju korištenja bankarskih usluga. Sve što je potrebno u upravljanju ličnim finansijama je riješeno jednostavnim i logičnim opcijama aplikacije. Doslovno smo banku stavili u džepove i torbice klijenata i klijentica, povratna korisnička informacija je izvanredna i veoma mi je drago zbog toga. To je ono što je bilo. Ono što će tek biti i čemu se stvarno radujem je izmjena izgleda i poboljšanje funkcionalnosti jedinstvenih ProCredit Zona 24/7 u Sarajevu koja se, u trenutku dok razgovaramo, upravo dešava. Ove samouslužne Zone su već popularne zbog praktičnosti poput pologa, konverzije sredstava i podizanja iznosa u eurskoj valuti, a sada ćemo ih učiniti još funkcionalnijim.

Pandemija, uzrokovana koronavirusom, utjecala je na sve sfere poslovanja. Kako se ProCredit banka prilagodila novim uslovima poslovanja?

– Najveći izazov je svakako bio pronalazak načina na koji bi se omogućio nesmetan tok poslovanja unatoč situaciji, a pritom sačuvalo zdravlje uposlenika i klijenata. Mi smo zaista imali sreće, jer smo godinama ulagali i vrijeme i resurse naše banke, ali i iskoristili znanja i prakse iz cijele velike porodice ProCredit grupacije, kako bi postali prva i jedina digitalna banka na tržištu. Naši klijenti od ranije bankare s nama putem digitalnih kanala, pa često znamo reći da su naši klijenti sami svoji bankari, jer su im usluge dostupne 24 sata sedam dana u sedmici. Zahvaljujući digitalnom načinu poslovanja, koji je duboko usađen u svaki segment našeg rada, mi smo bili u stanju da bez velikih izmjena, čak i u ovim vanrednim okolnostima nastavimo pružati sve usluge našim klijentima, pri tome ne praveći kompromis na kvalitetu.

Kakva je, po Vama, budućnost bankarske industrije? Kako Vi procjenjujete stanje na tržištu?

– Sa sigurnošću možemo reći da će se bankarska industrija u potpunosti transformisati u kontekstu digitalizacije usluga i poslovanja. Upravo ovo o čemu sam ranije govorila: na primjeru ProCredit banke jasno vidimo da klijenti danas imaju potpuno drugačije potrebe u obavljanju bankarskih poslova od onih koje su postojale prije svega pet ili šest godina, prosto zbog nevjerovatnog tehnološkog napretka koji nam se neprekidno dešava. Klijenti, ukratko, zahtijevaju tu digitalizaciju i ona više nije opcionalna, a mi smo taj prag odavno prešli. Sigurni smo da će i druge banke ići u ovom smjeru, jer se standardi industrije postavljaju na nekim razvijenim tržištima, a mi u BiH primjenjujemo dobre prakse u dinamici koju svaka banka smatra primjerenom. Pored digitalizacije usluga svakako će doći i do veće transparentnosti formiranja cijena i dostupnosti informacija o bankarskim uslugama, što predstavlja unapređenje i približavanje evropskom bankarskom tržištu.

Kakvi su planovi ProCredit banke u narednom periodu kada govorimo o poslovanju s pravnim licima?

– Plan je da nastavimo biti partner bh. privrede, te da pratimo i prepoznajemo potrebe malih i srednjih preduzeća, kako bismo mogli pravovremeno i na adekvatan način reagirati. ProCredit Bank će sasvim sigurno nastaviti da u sferi svog djelovanja nudi adekvatne modalitete kako bi klijentima pomogli u što bržem oporavku, ali i da pomognemo u daljem rastu i razvoju kompanijama koje nisu ili su u manjoj mjeri afektirane ovom krizom. Dodatno, upravo smo realizirali i različite kreditne i garantne linije – koje će biti podrška finansiranju malih i srednjih preduzeća u BiH, koja smatramo najvažnijom kapilarnom mrežom domaće privrede.

Na kraju, otkrijte nam kako izgleda Vaš idealan dan?

– Na poslu, idealan je svaki dan na čijem kraju mogu vidjeti rezultat rada. Privatno, to je dan s porodicom – bilo kada, bilo gdje i bilo kako.

 Nova dimenzija sreće

– Porodica mi je na prvom mjestu i trudim se da sve zajedničko vrijeme iskoristimo što kvalitetnije. Prije nekoliko mjeseci dobila sam sina koji je postao apsolutni centar našeg svijeta i sa sobom nam na poklon donio potpuno novu dimenziju sreće. Prijatelji i putovanja su, također, visoko na listi stvari koje me usrećuju, a kada želim vrijeme posvetiti samo sebi, onda su to dobra knjiga i joga.

  Bezuvjetna suprugova podrška

 – Morala sam napraviti neke kompromise – kada je riječ o privatnom životu, ali vjerujem da je to prirodna stvar za svakoga ko je odlučio uz karijeru imati  porodicu i obratno. Naravno, beskrajna i bezuvjetna podrška i razumijevanje supruga, koju sam ja imala u svakom trenutku, važan je dio slagalice. Uz takvu podršku relativno je lako postići dobru ravnotežu, koja je meni veoma bitna, između privatnog i poslovnog.