Ensar Čolpa, bachelor FASTO-a, fitnessom se bavi sedam godina, a posljednjih pet pomaže drugima u ostvarenju njihovih fitness ciljeva.

– Fitness za mene nije samo element koji doprinosi zdravlju i izgledu, to je način života, jer podrazumjeva svakodnevno pridržavanje određenom režimu ishrane, redovnu fizičku aktivnost, pozitivno razmišljanje, a sve navedeno spada u zdrave navike koje bih izdvojio i preporučio svima. Čak iako niste zaljubljenice fitnessa, zasigurno sve želite kvalitetno – dobro živjeti, a naravno, i lijepo izgledati – kaže na početku našeg razgovora Čolpa.

Kako početi voditi zdravi život? Kako ne posustati i ustrajati u svojim ciljevima?

– Svaki početak je težak. Nažalost, to nam je usađeno u svijest, ali to nužno i nije istina. Za početak dovoljno je uraditi jedan trening, pojesti zdravi obrok, smršaviti jedan kilogram ili zategnuti i poboljšati jednu mišićnu partiju. Krenite od malih stvari i ponavljajte ih iz dana u dan, trudeći se da svaki dan idete korak više. Na taj način ćete sigurno, bez velikih restrikcija i naglih promjena, jednostavno uvoditi zdrave navike, a otklanjati one loše, posebno kada vaše tijelo krene davati signale da mu promjena godi, to će biti dodatni motiv. Neosporno je da su stanje uma i odraz u ogledalu i više nego odlični podsticaji da se nastavite truditi i nadmašivati samog sebe.

U posljednje vrijeme sve je izraženiji trend da ljudi jedu izvan kuće, usput, u restoranima, pa nisu u mogućnosti znati šta sve pojedu. Koliko se loše hranimo? Kako reducirati ishranu?

– Istina je da dosta ljudi zanemaruje činjenicu da su stvari koje jedemo zapravo refleksija našeg izgleda. Mada, nerijetko primjećujemo na policama marketa sve veću zastupljenost zdravih namirnica, proteinskih krutih i tečnih obroka, suplemenata i sl., zbog toga je sada dosta lakše – nego nekoliko godina unazad jesti usput i pratiti režim ishrane. Fitness postaje trend koji nama dolazi sa zapada i mislim da će uzeti velikog maha i kod nas, a što me veoma raduje.

Kada je najbolje vrijeme za trening i kakve vježbe preporučujete? Je li nam neophodan lični trener?

– Najbolje vrijeme za trening je u trenutku kada vama najviše odgovara. Postoji gomila istraživanja o toj temi, ali zasigurno da će biti manje djelotvoran trening koji jedva stižemo uraditi kada smo u stisci s vremenom, jer je eto tako preporučeno, nego da sami organiziramo svoj dan i odemo u fitness centar. Trening je moguće uraditi i bez trenera, ali za one koji hoće brže rezultate i više znanja, jedini način da to ostvare jeste uz ličnog trenera.

Koliko sedmično je dovoljno trenirati, da bismo bili fitt?

– Broj treninga sedmično zavisi od našeg trenutnog stanja i željenog cilja. Naravno da neće isto trenirati osoba koja ima 15 kg viška i osoba koja ima 5 kg viška. Minimalan broj treninga na sedmičnom nivou jeste tri puta.

Žene, obično, vode bitku s celulitom – po Vama, koji je najbolji način za riješiti ga se?

– Celulit kod žena jeste problem, a ohrabrujuća vijest za sve žene je da uz pravilno izbalansiranu ishranu i težinski trening mogu dosta utjecati na rješavanje istog. Nemojte se samo bazirati na kardio vježbe, već se posvetite tegovima bez brige i predrasude da ćete poprimiti muškobanjasti izgled. Ipak, za tako nešto bi vam trebalo nekoliko godina uzastopnog dinamičnog treniranja.

Bavite se i bodybuildingom. Kažite nam nešto više o tome? Imali ste priliku i takmičiti se…

– Takmičenja su, pored ljubavi prema tome, rekao bih jedna faza koju sam želio isprobati kako bih savladao niz procesa kojih se rekreativci ne dotiču, pa na taj način na svom tijelu osjetiti  kako je spustiti procenat masti ispod normalnih granica i kasnije prenijeti to iskustvo na druge. Naveo bih da sam 2018. godine u Bihaću u kategoriji Men’s physique osvojio srebrenu medalju na državnom nivou. To je zaista bilo jedno divno iskustvo i sjajna uspomena, ali za sada, nažalost, nemam planove takmičiti se zbog preobimnih poslovnih obaveza.

Kakvih pravila ishrane se pridržavate kao bodybuilder?

– Pravila ishrane su jednaka svakom režimu pravilno izbalansiranog unosa namirnica, osim što se akcenat stavlja na visokoproteinsku hranu. Obroke imam raspoređene na pet/šest puta u toku dana na svaka tri/četiri sata. Veoma je bitno ispoštovati dnevni unos svih nutrijenata – kako bismo sačuvali formu i izgled, jer našem tijelu “više godi” da smo debeli, nego fitt.

Za kraj – kako biste motivirali naše čitateljke da se pokrenu i krenu trenirati?

– Motivaciju možete naći svuda oko sebe, možda želite nositi manji broj hlača, imati zategnutije tijelo, više samopouzdanja i slično, ali najbitnije od svega jeste da želite postati bolja verzija sebe i izgledati bolje, a jedini način za to jeste redovan trening i pravilna ishrana. To neka vam bude najveći motiv, jer on će u usporedbi sa ovima gore navedenim trajati i pomoći vam na duge staze.