Noge kod sjedenja uvijek držite čvrsto na podu, a koljena i kukove pod pravim uglom. Često mijenjajte visinu stolice, te podesite radnu površinu tako da i laktovi stvaraju pravi ugao

Kako se riješiti pogrbljenog sjedenja? Stručnjaci savjetuju češće ustajanje i kretanje – jednostavno dok razgovarate na telefon ili razmišljate, napravite nekoliko koraka po uredu. Ako vam posao ne dopušta ustajanje, s vremena na vrijeme oslonite se cijelim leđima o naslon, savjetuju fizioterapeuti.

– Pritisnite donji dio leđa u naslon, ispravite se i stisnite mišiće trbuha kako biste popravili držanje te izdužite vrat pritišćući bradu prema prsima. Možete i uspravno sjesti, nasloniti se rukama na stol i istegnuti kralježnicu oslanjajući se na stol kao da želite ustati. Kukovi i koljena trebali bi biti pod pravim uglom noge čvrsto oslonjene na pod. Povremeno promijenite i položaj nogu, podignite ih te zategnite stopala kako biste potaknuli cirkulaciju.

Često mijenjajte visinu stolice te je podignite za 10, a nakon sat vremena spustite za 10 cm. Iskoristite i svaku mogućnost da ustanete i prošetate.

– Prilikom sjedenja prenapregnuti su ekstenzori vrata i kuka, a oslabljeni stabilizatori trupa i duboki fleksori vrata koji se nalaze s prednje strane tijela. Kod poboljšanja te situacije pomoći će vam ne samo vježbice za jačanje leđa, nego i lagane vježbice istezanja vrata

• Podesite stol-  Radna površina neka je postavljena tako da laktovi stvaraju pravi ugao i da glava nije pognuta jer se oštećuje vratna kralježnica.
• Mala pomoć – Idealno je ako su vam koljena pod pravim uglom u odnosu na natkoljenice, a to možete postići i postavljanjem klupice.
• Ispravite se –  Stolicu prilagodite tako da sjedite s ravnim leđima koja u slabinskom dijelu moraju biti lagano izvijena prema natrag. To znači da naslon treba biti niže nego što ga se obično postavlja.
• Izdužite vrat – Stolica neka ima čvrsti naslon, a stražnjica neka dodiruje naslon. Kralježnica i ramena moraju biti uspravni.
(24 sata.hr)