Ne morate posjedovati profesionalne aparate – kako biste sačuvali uspomene… Drage trenutke zabilježite svojim telefonom! U nastavku nekoliko savjeta – kako bi vaše fotografije izgledale savršeno

Pravilo trećina

Jedna od uobičajenih grešaka kada slikamo mobilnim telefonom je postavljanje glavnog objekta na sredinu slike. Iako se ovakav potez čini logičnim, zapravo će učiniti da, u većini slučajeva, dobijemo fotografiju koja ne izgleda prirodno.

Rešenje je jednostavno. Prvo uključite grid opciju u kameri (da se pojavi onih 9 pravougaonika na ekranu – 3 po vertikali i 3 po horizontali ekrana, zato se i zove pravilo trećina). Oni upravo služe za namještanje gdje će se centralni objekat koji slikamo naći na slici. Sve što je potrebo jeste da glavnu stvar na fotografiji stavite malo u lijevo ili udesno u odnosu na horizontalne linije na ekranu.

Na ovaj način fotografija slikana mobilnim telefonom izledat će prirodnije, spontanije i ljepše.

Imajte simetriju na umu

Ukoliko se odlučite da centralni objekat na fotografiji ipak stavite na sredinu, vodite računa da na slici postignete simetriju.

Simetrija stvari na fotografiji predstavlja proporciju i balans elemenata. Fotografija slikana mobilnim telefonom je simetrična ukoliko su lijeva i desna ili gornja i donja polovina slike međusobno kao lik i odraz u ogledalu.

Veoma je teško dobiti simetriju. Znajte da nije potrebno da se isti predmeti nađu s lijeve i desne strane u odnosu na centralni objekat, već da je potrebno da postoje elementi koji se podudaraju. Tako na primjer, ako se sa lijeve strane nalazi recimo pas, simetrično sa desne je potrebno da se nađe drugi objekat veličine tog psa.

Okrenite mobilni telefon postrance

Da, društvene mreže forsiraju fotografije slikane telefonom u vertikalnom položaju, međutim, za stvarno dobru fotografiju potrebno je koristiti landscape, odnosno telefon okrenut postrance.

Ovakvom praksom fotografija napravljena mobilnim telefonom će uhvatiti više detalja, bit će više prostora na njoj tako da će elementi moći da “dišu”, a sama fotografija će izgledati sjajno na velikim ekranima.

Prilikom pravljenja fotografije potrebno je razlikovati nekoliko različitih planova. Sam plan je određen veličinom figure čoveka koja se nalazi u okviru slike i određuje se prema udaljenosti kamere od objekta snimanja i svaki priča različitu priču.

Razlikujemo

Daleki total – obuhvata veliki prostor, recimo trg, gdje je udaljenost onoga što slikamo više od 200 metara od kamere telefona. Ovdje spadaju pejzaži i fotografije kojima želimo da postignemo informativni karakter. Ovdje nije moguće raspoznati čak ni spol osobe, a sama figura osobe ili osoba je skoro neprimjetna.

Total – služi da prikažemo osobu u određenom prostornom kontekstu. Ovdje je kamera udaljena 30 ili više metara od onoga što slikamo.

Srednji plan – koristimo ga za fotografije na kojima ima više osoba, a koje želimo da slikamo “od glave do pete”.

Ameriken – ovo je plan koji prikazuje neku akciju. Korene vuče iz američkih vesterna gdje je bilo potrebno prikazati potezanje pištolja i prikazuje figuru čovjeka od koljena na gore. Dakle, ovaj plan traži da postoji neki pokret koji hvatamo na slici.

Srednje krupni plan – prikazuje čovjeka do pojasa. Ovaj plan traži da na fotografiji figura ne bude isječena na zglobovima (laktovi i šake).

Krupan plan – idealan za selfi portrete. Prikazuje glavu sa dijelom ramena. Može se koristiti i vrlo krupan plan gdje je glava na slici isječena na čelu i bradi, kako bi se istakle oči.

Detalj – kao što mu samo ime kaže, prikazuje djelić nekog predmeta, površine manje od glave čovjeka – recimo usta, samo oči, neki dio hrane na tanjiru… Ovim planom se postiže naglašavanje.

Koristite opcije koje vam pruža aplikacija

Fotografisanje “na suho”, odnosno sa podrazumevanim podešavanjima kamere mobilnog telefona nije uvijek najbolje rješenje. Proizvođači to znaju i zato su ubacili različite modove u kojima kamera može raditi.

U zavisnosti od toga šta fotografišete mobilnim telefonom, eksperimentišite i koristite mod koji najbolje radi posao. Recimo, burs opcija je odlična ukoliko slikate utakmicu ili prizor u kome ima puno elemenata koji se kreću. Ova opcija omogućava snimanje nekoliko frejmova u sekundi i povećava šansu da, umjesto mutnih i razmazanih predmeta u pokretu, dobijete kristalno jasnu fotografiju.

Svjetlo, glavni začin dobre slike

Što bolje osvetljenje, to bolja fotografija. Zato je najbolje fotografisati tokom dana i to ujutru ili u popodnevnim časovima kada je svjetlost Sunca mekše. Sredinom dana oštro svjetlo može zapravo štetiti fotografiji zbog sjenki koje pravi.

Naravno, fotografisaće te u različitim djelovima dana i zato je dobro poigrati se sa ekspozicijom. Ako su uslovi previše svjetli, smanjite ekspoziciju, ako je mračnije, povećajte je. Odmah ćete uvidjeti kako ova mala podešavanja mogu da naprave ogromnu razliku.

U slučaju da imate mobilni telefon više klase vjerovatno vam je na raspolaganju i opcija HDR (high dynamic range). Ova opcija zapravo pravi istovremeno tri fotografije sa različitim nivoima ekspozicije i kombinuje ih u jednu – savršenu.

Ništa bez fokusa

Uzalud dobra kompozicija i osvjetljenje ako je slikani objekat na fotografiji mutan. Štos je u fokusu, to jest podešavanju fokusa na objekat koji fotografišete.

A nije teško. Potrebno je samo da prstom pipnete na ekranu dio koji želite da bude u fokusu, bez obzira da li se radi o frontu – onome što vam je fizički najbliže ili pozadini, onome što je dalje. Sve ostalo, mobilni telefon će odraditi sam, piše https://promobi.rs/

Nađite najbolji ugao

Da biste dobili najbolju fotografiju, eksperimentišite sa uglovima iz kojih slikate. Promjena perspektive često daje sasvim drugačiji ton slici i zato, probajte.

Također, izbjegavajte zumiranje jer na većem ekranu fotografija će pokazati šum, a bila bi šteta da se potrudite, napravite odličnu fotografiju, a dobijete loš krajnji rezultat samo zbog zumiranja.

Položaj kamere u odnosu na objekat koji snima zove se rakurs. Osnovna podjela je:

Normalni – kamera je u visini očiju

Donji – popularna žablja perspektiva, koji se koristi za isticanje superiornosti, ali i usamljenosti osobe koju slikamo, jer u ovom slučaju nema ničega u pozadini.

Gornji – ili ptičija perspektiva, čini da ono što slikamo djeluje slabije ili ranjivo.