Loša ishrana, život s mnogo stresa i hemijskih materija dovode do gubitka harmonije u organizmu. Ovaj problem možemo riješiti detoksikacijom, koja će pomoći našem tijelu da se oslobodi otrova i otpadnih materija

Autorica teksta i fotografija: dr. Sabina Hauge iz Norveške

Čovjek je izložen hemikalijama svakodnevno i skoro je nemoguće izbjeći ih, jer se nalaze u vazduhu, vodi, zemlji… One se dodaju u našu hranu, odjeću, cipele, kozmetiku, sredstva za pranje, brojne predmete koje koristimo.

Odgovornost za vlastito zdravlje

Svake se godine oko 1000 novih hemikalija pojavljuje na tržištu. Sve materije se akumuliraju u ljudskom tijelu, a računa se da jedna osoba može imati oko 400 do 800 hemikalija nataloženih u svom organizmu. Istraživanja ukazuju na činjenicu da mnoge od ovih hemikalija mogu dovesti do neuroloških oboljenja, Parkinsove bolesti, Alzheimera, depresije, raka, hormonalnih poremećaja, migrene, alergija, astme, reproduktivnih oboljenja, gojaznosti… Na nama je da kroz lični izbor i odgovornost za vlastito zdravlje uradimo sve što je moguće kako bismo im bili što manje izloženi. Stoga, ukoliko ste u mogućnosti, kupujte hranu i preparate za njegu kože i kose na ekološkoj bazi, izbjegavajte proizvode od plastike, kupujte djeci igračke napravljene od drveta i bacajte opasne materije na specijalno određena mjesta.

Hranom svakako možete mnogo toga postići, samo je potrebna dobra volja i malo vremena koje ćete iskoristiti za pravljenje pogodnog jela. Već ovog vikenda možete započeti proces detoksikacije konzumiranjem svježe hrane, a ona će vam omogućiti da naredne dane dočekate s više energije.

Tri dana čišćenja organizma

Krenite ovim redom… Svako jutro preko vikenda započnite s pijenjem vode, otprilike jednog litra. Doprinijet će to sitosti, pa ćete tako doručkovati tek između 11 i 12 sati. Istovremeno, na ovaj će način vaše tijelo, koje je u toku noći mirovalo, dobiti dodatno vrijeme da se odmori od probave teških materija. Za trodnevnu detoksikaciju preporučujemo vam jela koja ćete napraviti u kratkom roku, a za početak su vam potrebni sokovnik, sjeckalica, aparat za miješanje, dovoljne količine povrća, začini i dobra volja!

Prvog dana, u subotu, za doručak možete napraviti zeleni sok od ¼ zelene salate, 2 do 3 štapića celera, 1 velikog krastavca, 1 zelene jabuke i 1 zelenog limuna. U zeleni sok dodajte lanene sjemenke koje ste preko noći potopili u vodu, ili chia sjemenke.

Već za ručak bi bila dobra supa od paradajza. Potrebno vam je isjeckanog paradajza onoliko koliko ispunjava mjeru od 1 litra posude s naznačenim jedinicima, potom morate imati 2 komada zelenog luka, 3 štapića celera, 2 češnja bijelog luka, sok od ½ limuna, svježi origano i bosiljak. Kako bi supa bila gusta, koristite aparat za miješanje. Smjesu začiniti biberom, kurkumom, dodati kašikicu maslinovog ulja, te malo meda – ukoliko to želite.

Svježu ljetnu salatu pripremite za večeru. Sadržaj je jednostavan: 5 komada cherry paradajza, ili eventualno običnog paradajza, 1 veliki krastavac, 1 mladi luk (može i crveni ili bijeli), šaka svježih začina – peršun, bosiljak i kopar, 4 male kašikice jabučnog sirćeta i 2 kašikice limuna. Svježe paprike, ili chili i biber, uz malo soli izmiksati zajedno sa svježim začinima – peršunom i bosiljkom, sirćetom i uljem, potom preliti preko izrezanog paradajza, luka i krastavca, te ostaviti da stoji jedan sat u frižideru.

Racionalno i ukusno pripremanje hrane

Drugog dana, u nedjelju, iskoristite ostatke hrane od jučer, osim što ćete iscijediti svježi zeleni sok za doručak. Ni treći dan, ponedjeljak, ne mora biti zahtjevan. Za doručak napravite zeleni sok s novim dodacima. Naprimjer, za njegov sadržaj možete iskoristiti: 1 veliki krastavac, 6 štapića celera, 4 lista zelenog kupusa, šaku svježeg špinata, peršuna i rukole, te sok od dva iscijeđena limuna.

Ukoliko ste napravili veliku porciju supe od paradajza u subotu, slobodno je jedite tri dana za ručak, dok započetu detoksikaciju možete završiti mariniranom brokulom za večeru. Priprema je također jednostavna: morate imati onoliko isjeckane brokule koliko odgovara mjeri od 1 litra posude s označenim jedinicima, te onoliko isjeckanih crvenih paprika koliko odgovara mjeri od 0,5 dl. Začiniti s 1 češnjem bijelog luka, 8 velikih kašika maslinovog ulja, 1 velikom kašikom peršuna, svježeg origana, te 4 velike kašike limunovog soka (prirodnog). Pomiješati sve zajedno i ostaviti da stoji cijeli dan. Jelo možete napraviti također dan prije i čuvati ga u frižideru. Ako želite jesti toplo, onda ga stavite u rernu na 43 stepena oprilike 1 sat. Temperatura ne smije biti veća kako bi se sačuvala hranljiva vrijednost.