Jaan Amir Alić, brend menadžer u kompaniji Orbico Beauty – čiji se portfolio proteže od prestižnih brendova, za naš portal ispričao je priču o parfemima, o tome kako izabrati idealan, u čemu griješimo prilikom odabira, te koji je uvijek pun pogodak…

Razgovarala: Indira Delić; foto: Muamer Kolar

Kako je počeo Vaš poslovni put? Kada ste ušli u svijet parfema?

– Kada vratim vrijeme, to je već skoro prije jedne decenije, tačnije prije devet godina. Radio sam za drugu kompaniju koja je sarađivala s tadašnjom firmom koja je zastupala brendove na kojima i danas radim. Primjetili su me, ponudili transfer i internim konkursom sam došao na poziciju brand manager. I evo, neke stvari su se mijenjale, ali skoro isto radim i danas.

Kažite nam nešto o brendovima koje zastupate?

– Moja kompanija Orbico Beauty je zastupnik velikog broja parfemskih grupacija, odnosno brendova. Već godinama radim skoro iste, a najviše na Coty grupaciji – radi se o visokosleketivnim parfemskim brendovima, koji su već godinama prepoznati na tržištu.

Po Vama koje su granice u svijetu parfema i ko ih stvara?

– Granice postoje, to je sigurno. Za neke sastojke imaju nepisana pravila da se ne smiju kombinirati. Ali, neke parfemske, odnosno modne kuće znaju eksperimentirati. Ponekad su ti eksperimenti uspješni, ali često i propadnu. Rekao bih da ljudi pokušavaju pronaći i imati nove stvari, samim tim pomjeraju te granice. Ali, one su uvijek tu.

Je li tačno da i sam kvalitet sastojaka ne garantira da će parfem biti dobar?

– Ne postoji dobar ili loš. Stvar je ukusa, pa samim tim i sastojaka. Razlika je jedino u koncentraciji parfema u mirisu. Ali i to zavisi kako će se razviti na koži.

Koji kreator parfema Vam je vječita inspiracija?

– Definitivno, Alberto Morillas. Jer, kada vidite koje je sve best sellere dizajnirao, onda možete samo da mu se divite. I danas kada dizajnira nešto novo, uvijek je veliko očekivanje. Možda sam i subjektivan, bit ću neskroman i reći da sam imao priliku ga upoznati i razgovarati s njim. Stvarno je inspirativan.

Koji je kod nas najpopularniji parfem?

– Novi! Mi smo nacija koja voli novitete i veoma dobro nam se prodaju. Tako da je popularnost relativna stvar.

Kojem ste Vi vjerni?

– Joj, grozno zvuči, ali skoro nijednom. Jer, kada se bavite ovim poslom, kada vam se dolaze stalno novi mirisi, nove preserije, onda uvijek probavam i koristim nešto novo. Imam uvijek najdraže, kojima se uvijek rado vraćam – Aqva pour homme i, kada se sjetim nekih starih dobrih mirisa, Jil Sander Sun i CK Eternity for man. Ljubitelj sam drvenastih, svježih nota.

Kako odabrati idealan parfem?

– Prema sebi, nikada prema drugima i osjećajući parfem na drugima. Nije floskula, parfem, stvarno, na svakome drugačije stoji. Vjerujte svom prvom instiktu.

Koji parfem je klasik, s kojim nikada nećemo pogriješiti – ukoliko ga biramo za poklon?

– Chloe edp! Defitnitivno. Sve je u njemu. Klasika, puder, ženstvenost, jačina i sa cvijetom vas miluje.

U čemu ljudi griješe prilikom odabira parfema?

– O parfemu se treba razgovarati, zato je dobro konsultirati se s edukovanim prodajnim osobljem. Ali svakako ne probavati desetine parfema od jednom, a to ljudi rade. Vjerovati sebi na prvu! Ali dati parfemu priliku da se razvije na koži. Ja to uvijek radim.

Na koja mjesta na tijelu trebamo nanositi parfeme? Zašto?

– Pa ljudi većinom to rade, ali obično na dijelove gdje imamo pregibe, gdje se parfemi bolje razvijaju i šire svoj miris. Vrat i zglobovi su uvijek dobro riješenje, kao kosa i brada kod muškaraca.

Poznati ste kao neko ko na originalan način predstavlja brendove koje zastupate. Odakle ideja?

– Iz ljubavi prema brendovima kao i poznavanju do srži istih. Meni je svaki brend sam od sebe inspiracija, svaki je drugačiji, svaki ima svoju priču i one su inspiracija. A, vjerovatno je i malo i do same kreativnosti, hrabrosti i slobode. To je ipak do indivudue.

Koje poslovne ciljeve ste sebi zadali u 2020. godini?

– Mi imamo svoje planove, ideje o realizacijama raznih lansiranja i projekata, tako da bih volio da bude sve kako smo zamislili. S druge strane imam novu ljubav, brend Bottega Veneta kojeg pozicioniramo na tržištu. Plan mi je da bude što bolje prepoznat i da istinski zaživi.