Svi danas znamo šta su društvene mreže, svi smo na njima prisutni, a malo ko se od nas može pohvaliti konkretnim poslovnim rezultatima i uspjesima koje preko njih postiže

Zašto je to tako? Zato što nije dovoljno biti prisutan. Važno je znati kako.

POČNITE CILJANJEM I PLANIRANJEM

Prvo definirajte ciljeve, a onda ih ostvarujte. Prije određivanja cilja i ciljane publike osvijestite da cilj ne može biti sve niti su vaša ciljana publika svi. Ipak, možete ih imati više, ali u tom slučaju kreirajte sadržaj uzevši i to u obzir.

Za početak, uzmite olovku, papir i crtajte. Kreirajte “personu” za koju ćete objavljivati sadržaj na društvenim mrežama i kojoj tim putem želite prodati svoj proizvod, uslugu, priču. Dajte joj ime. Kako izgleda? Koliko ima godina? Koji su joj interesi? Čime se bavi? Kada je na poslu, a kada kod kuće i na društvenim mrežama? Je li u braku i ima li djecu?

Zatim zapišete kakve rezultate želite postići i budite realni. Hiljadu pratitelja za početnika nisu baš realan cilj. Usmjerite se na kvalitetu, jer kvantiteta ne dolazi preko noći.

Ne planirate li uspjeh, planirate neuspjeh. Kada definirate ciljeve i publiku, na temelju tih podataka napravite plan objavljivanja sadržaja. Šta ćete objavljivati? Ono što tvoju “personu” zanima. Kada? U vrijeme kada je ona na društvenim mrežama.

Možete planirati i na sedmičnoj bazi, a kad se uhodate s objavama, pratite statistiku preko koje možete saznati kada je vaša publika aktivna i na koje objave dobro reagira.

KREIRAJTE PROFIL KOJI OSTAVLJA DOJAM

Prvi dojam se ne ostavlja iz drugog pokušaja pa neka profilna ili naslovna fotografija zato bude uočljiva i zanimljiva. Za fotografiju profila najčešće se preporučuje logo, ali savjetuje se da testirate i neku dobru fotografiju koja predstavlja vaš brend.

Korisničko ime jednako je važno za prvi dojam i birajte ga pametno. To može biti naziv vašeg brenda ili čak drugo ime kroz koje možete neizravno reklamirati usluge ili proizvode.

Npr. vaš brend proizvoda za njegu tijela zove se Energy, a svrha mu je da pri korištenju ima efekt razbuđivanja korisnika i punjenja energijom. Ne morate se zvati Energy. Možete se zvati Wake up tips, dijeliti preko profila savjete o tome kako naviknuti tijelo da se probudi ranije, kako ostati koncentriran kad si umoran, šta jesti i piti za energiju te na hiljade drugih tema kroz koje možete “provući” reklamu za svoj brend kozmetike koji služi toj svrsi.

Imate internetsku stranicu? Stavite u opis profila poveznice na njih i putem društvenih mreža im povećajte promet.

AKO NE RJEŠAVATE PROBLEM, IMATE PROBLEM

Šta god promovirate ili prodajete, svako kreiranje na društvenim mrežama počnite pitanjem: Koji problem ovom objavom rješavam ciljanoj publici?

Rješavanje problema vaš je zadatak ako želite imati uspješan profil na društvenim mrežama. Naravno da želite. Formula je sljedeća: Prodaja je isto što i rješavanje problema. Rješavanje problema jednako je prodaja. Ako imate brend proizvoda za tijelo Energy koji služe razbuđivanju tijela i ispod fotografije na kojoj se proizvod nalazi napišete pet kratkih savjeta kako postati jutarnji tip osobe, što radite? Mnogim spavalicama rješavate problem.

PRIČAJ PRIČU

Prvo pravilo: Mutnim i nekvalitetnim fotografijama nije mjesto na Instagramu.
Nemojte objavljivati samo fotografije proizvoda. Neka na njima budu ljudi koji ga upotrebljavaju, ali i ljudi koji ga proizvode ili prodaju. Neka, u kombinaciji s opisima, dobre fotografije, ali i videa, pričaju priču. Opisi neka budu kratki, jasni i korisni. Ako prodajete neki proizvod, prodajete doživljaj.

Želite li biti drugačiji, zaboravite na već viđene “copy-paste” citate. Ako ih imate, neka budu pomno smišljeni, a ne posuđeni. Objave koje počinju s “Keep calm…” i govore o depresivnom ponedjeljku te jedva čekanju petka imaju svi. Vi budite drgačiji.

Poziv na akciju nije samo “shop now” ili “buy now”. To nije pogrešno, ali ja prva ne kupujem od nekoga ko mi stalno govori: „Kupi!“. Kupujem od onoga ko mi priča priču zbog koje poželim nešto kupiti. Od onoga ko mi od sebe daje nešto korisno i zanimljivo. Savjeti su dobar primjer vrhunskog poziva na akciju. Ali ne izravnog nego neizravnog. Kako? Tako što ću te upamtiti. Jer mi pomažeš. Jer te trebam. Jer mi od sebe daješ nešto besplatno. Tako da, kad poželim nekome dati svoj novac, ti ćeš imati prednost u odnosu na onoga ko je samo prodavao i reklamirao svoj proizvod – kazu stručnjaci, Matea Erceg za biznisakademija.hr

OGLAŠAVAJTE OBJAVE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Ne, to nije samo nekoliko dolara, ali ne trebate ni dizati kredit. Oglašavanje na društvenim mrežama stoji onoliko koliko uložite. Ovisno o visini uloženog novca, broj publike koju je objava dosegla se povećava, a pritom imajte na umu da doseg ovisi i o kvaliteti sadržaja koji promovirate. Dakle, dobra reklama na društvenim mrežama spoj je kvalitetnog “contenta” i uloženog novca. Koliko često promovirati objave? Prema mome mišljenju, ako treba, radije objavljujte rjeđe, ali zato promovirajte svaku objavu. Zašto? Ako je nešto što prodajete kroz tu objavu zanimljivo i korisno, a polazimo od pretpostavke da jest, zašto ne bi došlo do što više ljudi? Logično, zar ne?